AMERIČKI PORTAL RAZOTKRIO FABRIKU LAŽI: PR kompanije, lobisti i CIA grade sliku Ukrajine kao žrtve

M.Đorđević

25. 03. 2022. u 20:35

MREŽA stranih stratega, lobista Vašingtona i medijskih kuća povezanih sa obaveštajnim službama stoje iza slike rata u Ukrajini koja se predstavlja u zapadnim medijima.

АМЕРИЧКИ ПОРТАЛ РАЗОТКРИО ФАБРИКУ ЛАЖИ: ПР компаније, лобисти и ЦИА граде слику Украјине као жртве

Foto Shutterstock

Otkako je ruska ofanziva unutar Ukrajine počela 24. februara, u medijma na Zapadu se širi slika male smele ukrajinske vojske koja se suprotstavlja ruskom Golijatu. Da bi podstakao takvu sliku rata, Kijev je započeo stalan tok sofisticirane propagande sa ciljem da podstakne javnu i zvaničnu podršku zapadnih zemalja.

Ova kampanja uključuje jezičke priručnike, poruke i stotine propagandnih postera, od kojih neki sadrže fašističke motive, pa čak i hvale neonacističke vođe.

Iza ovih napora Ukrajine stoji i vojska stranih političkih stratega, lobista Vašingtona i mreža medija povezanih sa obaveštajnim službama navedeno je u istraživanju američkog portala mintpressnews.com. Svi oni direktno sarađuju sa Ministarstvom spoljnih poslova Ukrajine.

Danas je ovo istraživanje prokomentarisala i zvanična predstavnica Ministarstva spoljnih poslova Rusije Marija Zaharova, koja je istakla da su razmere otkrivenih manipulacija Kijeva i njegovih zapadnih pokrovitelja javnim mnjenjem neverovatne.

Foto: Profimedia

„Ispada da je cela slika „Ukrajine kao žrtve“, koju već mesec dana emituju svi zapadni mediji, duboko promišljena, sistematski organizovana konstrukcija, kojom se bave veoma ozbiljni ljudi, očigledno, za mnogo novca“, rekla je Zaharova.

Komentarišući članak, Zaharova je objasnila da je potrebno početi sa činjenicom da šale o „jezičkim priručnicima”, kako se ispostavilo, uopšte to nisu. Oni zaista postoje – najbolje zapadne PR agencije pripremaju uputstva,  koje reči treba koristiti i kada, prikupljaju se video kompilacije za emitovanje, daju se preporuke o izvorima. Izričito je zabranjeno korišćenje „neproverenih medija“, odnosno onih koji nisu dobili odobrenje na Zapadu.

„Ključni kijevski funkcioner u ovom sistemu propagande je izvesni Jaroslav Turbil , Kijevljanin povezan sa američkim obaveštajcima, glavni urednik sajta Ukraine.UA, koji radi pod patronatom ukrajinskog ministarstva spoljnih poslova i često je primarni izvor propagande“, kaže Zaharova.

On skreće pažnju na činjenicu da su, analizirajući propagandne materijale koji su došli do američkih istražitelja, autori članka došli do zaključka da su ukrajinski propagandisti postavili sebi zadatak da „izgrade“ teme (Zaporožje nuklearne elektrane, zona zabranjenih letova iznad Ukrajine itd.) pomoću čitave mreže zapadnih PR službi, uključujući britansku PR mrežu i američke lobističke grupe SKDKnickerbocker, Yorktown Solutions i Your Global Strategy. Imajući veliko iskustvo u interakciji sa zapadnim medijima, oni prenose „pravu“ poruku zapadnoj publici.

„Prema istrazi, kupci ovih scenarija imaju i partnere u Rusiji: Novaja Gazeta, Meduza, Dožd, Medijazona ( mediji priznati kao strani agenti u Ruskoj Federaciji ) i servisi zapadnih medija na ruskom jeziku, na primer BBC. Rad teče metodično i diferencirano. Za obradu omladinske publike – memovi, za stručnjake – ozbiljna politološka analitika", kaže Zaharova.

Autori istraživanja i sami ne kriju šok od razmera ovog sistema. Ukupno, više od 150 organizacija i ključnih pojedinaca uključeno je u zadatak da prenesu ukrajinsku viziju sukoba na celu planetu.

„Ko sve ovo plaća? Pitanje je složeno, ali bar deo informativnog rada finansiraju vladine subvencije Britanije, Sjedinjenih Država i Češke, a takođe i strukture Džordža Soroša", kaže Zaharova.

Prema njenim rečima, „ova hobotnica je lansirala svoje pipke, metaforički rečeno, u svaki TV prijemnik, skoro svaki internet sajt velikih zapadnih medija, ima ga u svim novinama“.

„Zadatak je da se obezbedi da publika ima jednostavnu, ali razumljivu sliku sveta. To što ne odgovara stvarnosti nimalo ne zabrinjava tvorce ovog mehanizma. Ovakvu kampanju dezinformacija svet nije poznavao još od vremena kulta Cezara“, zaključila je diplomata.

BONUS VIDEO: U POLjSKOJ UNIŠTEN SPOMENIK CRVENOJ ARMJI: Istorijski spomenik sravnjen sa zemljom

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (3)

NIKOLA DRINČIĆ, TVORAC ČUDA U NIŠU, ZA NOVOSTI OTKRIVA: Kako je Radnički opet Real sa Nišave, šta je tajni recept i koliko to košta