AMERIČKI F-35 ZARĐAO: Mornarički avion pati od – korozije!
NAJMODERNIJI američki avion, nevidljivi F-35, suočava se sa novim problemom - korozijom.
Slike snimljene na nosaču aviona pokazuju da je površinski stelt sloj prekriven mestimičnim braon i crvenkastim mrljama rđe.
Verzija skupocenog američkog aviona F-35 sa oznakom C namenjena je dejstvu sa nosača aviona, a debitovali su na krstarenju u Pacifiku. Za jednog od njih taj debi neslavno se završio u Južnom kineskom moru, pošto je udario u palubu i pao u more, najverovatnije posle greške pilota, ali uočeni su i znaci habanja posle dužeg boravka na moru, i to na jednom od veoma važnih delova, materijalu koji upija radarske zrake (RAM) piše „Vor zoun“ magazina „Drajv“.
Fotografije koje su se pojavile na sajtu Pentagona za distribuciju vizuelnog sadržaja (DVIDS) prikazuju eskadrilu F-35C na nosaču aviona „Karl Vinson“ (CVN 70), a nastale su dok je on bio u Filipinskom moru.
Za razliku od svoje „braće“ u regularnoj avijaciji, F-35 koji se koristi u mornarici bio je prekriven crveno-braon prugama i mrljama preko većeg dela gornjih površina trupa, krila i repa.
Problemi sa korozijom nisu nepoznati u mornarici, ali za razliku od brodova ili starijih verzija aviona, kod F-35 situacija je kompleksna. Rđa napada metale koji u sebi imaju gvožđe, a telo ovog aviona napravljeno je od kompozitnih materijala, pa mu korozija ne smeta. Međutim, njegov RAM, čiji je sastav tajna, očigledno u sebi ima gvožđa jer pokazuje znake zamora posle izloženosti teškim uslovima u okruženju slane vode.
Iako pojava ovakvih znakova zamora posle šest meseci na moru ne mora da utiče na telo aviona, pa čak ni na njegove karakteristike nevidljivosti, na osnovu primera drugih stelt aviona mogu se izvući neki zaključci. Tako je poznato da je kod B-2 ili F-22 stelt tehnologija vremenom gubila svojstva, pa su oni išli na povremeni remont. Takođe, poznato je i da visoka vlažnost i toplota ubrzavaju gubitak stelt svojstava, piše „Vor zoun“.
Izdržljivost „nevidljive kože“ aviona F-35C bilo je jedno od pitanja u pripremi njegove operativne upotrebe. Naime, remont aviona u avio-bazi na zemlji je nešto potpuno drugačije od sličnih zahvata na moru, gde nisu uvek dostupni rezervni delovi, specijalni alati i stručnjaci.
Čak i najizdržljiviji avioni pokazaće znake korozije posle dužeg perioda na moru, izloženi stalnom prskanju slane vode, izduvnim gasovima, uljima i drugim tečnostima, ali korišćenje stelt aviona pete generacije na nosačima aviona poseban je izazov, navodi „Vor zoun“.
Pre nego što je F-35C započeo karijeru na nosačima aviona, njegov proizvođač „Lokid Martin“ naveo je da testovi pokazuju kako ni posle 600 letačkih sati nije bilo slabljenja stelt efekata.
Međutim, iskustva iz upotrebe u kopnenoj avijaciji pokazuju da je održavanje tog nevidljivog aviona često veoma zahtevno. Tako je objašnjeno da na tom avionu postoji nekoliko panela koji pri održavanju često moraju da se pomeraju ili otvaraju, kao i 5.000 „pričvršćivača“ koji ih drže. Ukoliko se nešto od toga istroši, postoji rizik od limitiranja stelt tehnologije, saopšteno je iz američkog vazduhoplovstva.
rs.sputniknews.com
BONUS VIDEO: RUSIJA TESTIRALA S-500! Pogledajte snimak - PVO sistem oborio balističku raketu
Preporučujemo
PEKING UPOZORAVA VAŠINGTON: Biće rata ako SAD nastave da podstiču nezavisnost Tajvana
29. 01. 2022. u 00:45
AMERIKA PRETI PLANETI: Ko neće sankcije – neka ne kupuje rusko oružje! Da li se Rusi vraćaju na Kubu? (VIDEO)
28. 01. 2022. u 00:48 >> 02:49
NOVE SVETSKE SILE UKLjUČILE SE U SUKOB U UKRAJINI: "Dve na strani Putina, dve žestoko protiv Rusa"
SUMNjE u podršku SAD Ukrajini u slučaju pobede Donalda Trampa na predsedničkim izborima mučile su sve one kojima je cilj da se Kijev obrani od ruske agresije. Tramp je pobedio i tek treba videti u kom će smeru krenuti njegova politika, ali sva ta dešavanja zasenila su drugi važan odnos u tom, ionako komplikovanom, odnosu.
22. 11. 2024. u 09:14
RUSIJA POSTALA GLAVNI "IGRAČ" U EVROPI: Ovo se desilo prvi put od proleća 2022. godine
RUSIJA je u septembru prvi put od proleća 2022. postala glavni snabdevač gasom Evropske unije, prenosi RIA Novosti, pozivajući se na podatke Evrostata.
21. 11. 2024. u 11:32
POTPREDSEDNIK SAD UMRO TOKOM ODNOSA: Bio sa 50 godina mlađom ljubavnicom, Bela kuća nije znala kako da saopšti vest o smrti
BIO JE to 27. januar 1979. godine. U 1 ujutro, portparol porodice Nelsona Rokfelera objavio je zvaničnu izjavu za štampu. Bivši potpredsednik preminuo je U 71 godini života ranije te večeri.
22. 11. 2024. u 18:36
Komentari (5)