PRVI SNIMCI AMERIČKOG SUPERSONIČNOG AVIONAn: X-59 QueSTT razvija kompanija „Lokid Martin“ za Nasu (VIDEO/FOTO)
EKSPERIMENTALNI supersonični avion američke kompanije „Lokid Martin“ X-59 QueSTT, koji ta kompanija razvija za Nasu, snimljen u Teksasu.
Probni letovi supertihog aviona trebalo bi da počnu sledeće godine.
Snimak eksperimentalnog aviona nastala je u Arizoni, na putu ka fabrici „Lokid Martinovog“ odeljenja „Skank vorks“ u Fort Vortu u Teksasu. Na fotografiji koju je objavio „Drajv“, a ima je i na društvenim mrežama, vidi se silueta supersoničnog aviona umotanog u plavu plastičnu foliju, na prikolici za prevoz.
„Skank vorks“ radi na ovom avionu od 2018. godine u svojoj fabrici u Palmdejlu u Kaliforniji. „Lokid Martin“ planira da napravi testni primerak koji bi prikazivao letenje pri brzinama zvuka koje bi trebalo da bude mnogo tiše nego do sada, što je od ključnog značaja za primenu supersoničnih aviona u prevozu putnika.
Kako navodi „Drajv“, eksperimentalna letelica stigla je u Teksas na strukturalna ispitivanja, pre nego što se obave prvi probni letovi u avio-bazi „Edvards“ u Kaliforniji.
Testni primerak ovog aviona napravljen je delimično od komponenti sa drugih letelica, kao što su motor, delovi propulzionog sistema, kabina, točkovi, dok je samo 10 odsto testne letelice originalno. Motor na testnom primerku je „Dženeral elektrik F414“, isti kakav se koristi u borbenom avionu F-18.
Zanimljivo je da pilot ovog aviona uopšte nema pogled ka napred, već se oslanja na sistem kamera, što je inovativni, ali potencijalno rizičan potez.
Probni letovi trebalo bi da se održavaju 2022. i 2023. godine, kada bi testni primerak preuzela NASA, glavni potencijalni kupac, kako bi sprovela svoja testiranja.
Planirano je da avion bude testiran počev od 2024, pa sve do 2026. godine iznad američkih gradova, kako bi se utvrdio nivo buke koji pravi.
„Lokid“ je imao ugovor o razvoju supersoničnog poslovnog aviona sa kompanijom „Aerion“ i on je trebalo da poleti 2023. godine, ali posle bankrota „Aeriona“, taj ugovor je propao.
„Lokid“ nije jedina kompanija koja želi da popuni prazninu u supersoničnim komercijalnim letovima, nastalu posle povlačenja „konkorda“ nakon nesreće na letu Pariz-Njujork 2000. godine i povlačenja ruskog „tupoljeva TU-144“ koji ne leti od 1999. godine. Ta dva aviona bile su jedine nadzvučne putničke letelice na svetu.
U igri su i Rusija, koja je već pravila takve avione, ali i kineska avioindustrija, koja takođe planira razvoj nadzvučne putničke letelice.
rs.sputniknews.com
BONUS VIDEO: RUSI NA TVITERU POSTAVILI VIDEO IZ SRBIJE - "Čuvar reda" u Kraljevu
Preporučujemo
PRVO BORBENO DEŽURSTVO: Lovac Su-57 će čuvati istočne granice Rusije (VIDEO)
21. 12. 2021. u 22:41
MAKRON SVE IZNENADIO: Evo šta kaže o pregovorima sa Putinom
FRANCUSKI predsednik Emanuel Makron rekao je da ne isključuje mogućnost pregovora sa ruskim predsednikom Vladimirom Putinom „kada kontekst dozvoljava“.
17. 11. 2024. u 21:03
ŠTA JE ATACMS KOJIM ĆE UKRAJINA UDARITI NA RUSIJU? Američka raketa ima domet 300 km, koristi se za gađanje ovih ciljeva
ADMINISTRACIJA američkog predsednika Džozefa Bajdena ukinula je danas ograničenja koja su dosad Ukrajini blokirala upotrebu američkog oružja za napade duboko na rusku teritoriju.
17. 11. 2024. u 19:48
"TERALI SU ME DA RADIM JUTARNjI PROGRAM, NASILNO - PO KAZNI": Olivera Kovačević o karijeri na RTS-u
VODITELjKA Olivera Kovačević je o svojim počecima, izazovima u poslu, o tome zašto ponekad poželi da bude vikinška ratnica, kao i o svemu što joj daje snagu i inspiraciju.
17. 11. 2024. u 09:28
Komentari (0)