TAJNO RUSKO ORUŽJE: Američki mediji o novom avionu za osmatranje i navođenje (VIDEO)

PENTAGON kategoriše zemlje kao što su Rusija i Kina kao „bliske“ protivnike ili pretnje.

ТАЈНО РУСКО ОРУЖЈЕ: Амерички медији о новом авиону за осматрање и навођење (ВИДЕО)

Foto printskrin youtube najnovijavest


Međutim, u nekim novim tehnologijama, Moskva i Peking su preuzeli vođstvo, uvodeći oružje u aktivnu službu koje tek treba da usvoji američki vojno-industrijski kompleks.
Berijev A-50U, duboko modernizovana verzija ruskog izviđačkog aviona A-50 „leteći radar“, igraće važnu ulogu u obezbeđivanju efikasnosti ruskih vojnih obaveštajnih kapaciteta na bojnom polju, smatra saradnik Nešnel Intresta (National Intrest) Mark Episkopos.
U nedavnom članku za veb stranicu časopisa, Episkopos je naveo ključne karakteristike A-50U, poput njegove sposobnosti da prati zemaljske ciljeve na dometima do 300 km i vazdušne ciljeve na udaljenosti do 650 km zahvaljujući Šmel-M (Bumblebee-M) – ugrađenom, rotirajućem, radarskom sistemu za praćenje u obliku pečurke. Novi radarski kompleks takođe ima domet detekcije lansiranja projektila do 1.000 km.
Sistem može istovremeno da prati oko 300 kopnenih ili četrdeset vazdušnih ciljeva. A-50U takođe ima poboljšane karakteristike dometa leta za 15-20 procenata u odnosu na one kod svog prethodnika zahvaljujući smanjenoj veličini i težini njegove ugrađene radio-elektronske opreme i posledičnom smanjenom opterećenju motora.
A-50U je modernizacija A-50, aviona za rano upozoravanje i kontrolu iz sovjetskog doba koji je prvi put ušao u upotrebu kasnih 1980-ih. Avioni su napravljeni na bazi vojnog transportnog Il-76MD – višenamenskog četvoromotornog strateškog transportera sa četiri motora koji je dizajnirao Konstruktorski biro Iljušin.


Episkopos ističe da za razliku od A-50, koji ima analogne ulaze, „A-50U se može pohvaliti potpuno digitalizovanim sistemom“ radarske kontrole, „što ga čini lakšim i bržim za upotrebu, a minimizira rizik od greške operatera“.
-Kao i kod mnogih nedavnih dodataka ruskoj liniji aviona, A-50U je bio raspoređen u Siriji do 2018. godine, angažovan u rigoroznim terenskim testiranjima i pomažući u nadgledanju zona deeskalacije, napisao je saradnik, ističući da je prethodno raspoređen originalni A-50 iz 2015. godine pružio je ruskim Vazdušno-kosmičkim snagama „jedinstvenu priliku da uporede performanse u stvarnoj upotrebi A-50 i A-50U rame uz rame“.
Pored potpuno zamenjenih kompjutera u avionu, unapređeni avion ima i pouzdaniji uplink ka satelitskoj komunikacionoj opremi, pri čemu su obim podataka i kvalitet značajno povećane, a poboljšan je i navigacioni sistem. Manje nadogradnje uključuju nove velike ugrađene LCD monitore i poboljšanu ergonomiju za letačke posade, uključujući redizajniran enterijer i prostor za odmor i kuhinju.


Pored sposobnosti da otkrivaju, identifikuju i prate vazdušne, kopnene i morske ciljeve i daju informacije o njima komandnim mestima, avion može da služi i kao sopstveni komandni punkt.
Spolja, A-50U je sličan američkom Boingu E-3 Sentri. Međutim, američki avion ima pulsno-dopler radar sa dometom od oko 375 km za nisko leteće ciljeve i pulsni radar za praćenje aviona na srednjim i velikim visinama na dometima do 650 km. Avioni takođe imaju mogućnost osmatranja, što ih čini sposobnim da otkriju i prate mete na zemlji i na moru na dometu od 320 km. E-3 su modernizovani nekoliko puta, a NATO je nedavno produžio životni vek aviona do najmanje 2035. godine – sa stvarima kao što su prošireni kapacitet za smeštaj podataka, propusni opseg satelitskih komunikacija i nova oprema za šifrovanje. Avion je prvobitno uveden u upotrebu 1977. godine.
Episkopos sugeriše da tek treba da se vidi kako se ruski i američki avioni upoređuju u stvarnim performansama.

Modernizaciju A-50U izvršili su Vazduhoplovni kombinat Beriev i Radiotehnički koncern Vega – kompanija specijalizovana za vojne radare, osmatranje i sisteme komandovanja i upravljanja.

Vazdušno-kosmičke snage očekuju da dobiju sedmi modernizovani A-50U do kraja 2021. godine, a šesti avion te vrste isporučen je u martu. Izgrađeno je ukupno 68 E-3 Sentri-a, od kojih je 31 koristilo američko vazduhoplovstvo, a većina ostatka (osim tri izgubljena u nesrećama) je izvezena u NATO, Francusku, Britaniju i Saudijsku Arabiju.

ZAPRATITE NPORTAL NA FEJSBUKU

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (1)

HITNO SE OGLASIO KREMLJ Posle optužbi da je Rusija oborila azerbejdžanski avion: To niko ne treba da radi!