OBJAVLJENO KADA HRVATSKA PRELAZI NA EVRO: Kuna odlazi u istoriju

Novosti online

11. 12. 2021. u 12:07

POTPREDSEDNIK Vlade i ministar finansija Hrvatske Zdravko Marić izjavio da je zakon o evru u fazi izrade i da bi njegov nacrt trebalo da bude objavljen sredinom januara dok se njegovo donošenje očekuje u aprilu iduće godine.

ОБЈАВЉЕНО КАДА ХРВАТСКА ПРЕЛАЗИ НА ЕВРО: Куна одлази у историју

Foto: Depositphotos

Uz taj zakon biće potrebno promeniti 46 zakonskih i više od 70 podzakonskih akata pre samog uvođenja evra, rekao je Marić na konferenciji „Hrvatska kao deo evrozone“ održanoj u Rovinju.

Vlada je 1. januar 2023. godine odredila kao datum kada bi Hrvatska trebalo da bude spremna za ulazak u evrozonu, što je potvrdio i Marić, a objava zvanične odluke o ulasku Hrvatske u evrozonu očekuje se sredinom iduće godine.

- Od tog trenutka Hrvatska praktično ulazi u završnu fazu i sav ovaj posao koji radimo moramo još da ubrzamo jer je puno posla pred nama - rekao je Marić, podsećajući da će biti potrebno povući gotovo milijardu i sto miliona komada kovanica kuna i 500 miliona novčanica kuna.

Prema njegovim rečima, od avgusta iduće godine će, kroz zakon o evru, biti regulisana obaveza dvojnog iskazivanja cena, što je jedan od načina da se ublaže pritisci na inflaciju, objavio je hrvatski „Tportal“.

- Prvog januara 2023. preko noći prebacujemo se na evro i još dve nedelje će trajati dualni opticaj, građani će moći da plaćaju u kunama, a nakon toga samo u evrima. Razdoblje dualnog iskazivanja cena trajaće minimalno godinu dana - precizirao je Marić.

On je rekao da otvoreno treba da se raspravlja o temi ulaska u evrozonu.

- Kao što je bio dug put ulaska u EU, tako je mnogo koraka potrebno napraviti za ulazak u evrozonu, ali pre svega zbog toga što je to dobro za našu ekonomiju - kazao je Marić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Cedevita podržava klinCE kreativCE: deca iz SOS Dečijeg sela Srbija osvojili su javnost umetničkim delima u sklopu kampanje Budi TU. Budi CE