KOMPANIJE O OVOME NE PRIČAJU: Autonomna vozila ipak nisu sasvim samostalna

Предраг Стојковић
Predrag Stojković

25. 10. 2024. u 00:35

IAKO robotaksiji već prevoze putnike u nekim američkim gradovima, postoji jedna stvar koju kompanije koje upravljaju taksijima ne spominju često.

КОМПАНИЈЕ О ОВОМЕ НЕ ПРИЧАЈУ: Аутономна возила ипак нису сасвим самостална

Foto Tanjug/AP

Prošle nedelje u medijima je objavljen članak o jednoj softverskoj inženjerki koja je dobila promo kod za vožnju s robotaksijem pa se šest i po sati vozila po San Francisku, sve dok baterija na vozilu nije pala na crveno. Među zanimljivostima koje je navela u svojoj višesatnoj vožnji spomenula je nešto o čemu se ne govori previše kada su u pitanju robotaksiji - udaljenu asistenciju zaposlenih u kompaniji Wayma.

Naime, kada dođe do nekih problema i situacija koje računar u automobilu ne može da reši, poput npr. prepreka na putu ili neke potpuno nove situacije, ono kontaktira udaljene asistente koji onda uzimaju stvari u svoje ruke i pomažu automobilu da savlada te prepreke. Iako takav oblik asistencije postoji od kad je i robotaksija, o njemu se ne priča toliko te mnogi niti ne znaju da probleme koje ne može da reši autonomna tehnologija, na kraju rešavaju - ljudi.

Aubotusi sa autonomnom vožnjom, Foto Đ. Samoilović

Kako su u jednom nedavnom članku otkrili novinari Njujork tajmsa, kompanije koje razvijaju autonomnu tehnologiju i robotaksije imaju “vojsku inženjera” koja automobilima pomaže svaki put kada zapnu u vožnji.

Treba naglasiti kako ta “vojska inženjera” ne sedi ispred računara i konstantno prati što se događa na ekranima i što rade robotaksiji na putu, već su oni u pripravnosti u slučaju da im robotaksi uputi poziv. Kada do toga dođe, na ekranu se pojavi video iz automobila, zajedno sa svim informacijama senzora iz tog vozila i njegove okoline i na temelju svih tih podataka zaposleni treba pronaći rešenje - npr. novu rutu kojom vozilo treba da se kreće da se izvuče iz gužve, odnosno kako da zaobiđe prepreke i slično.

Mi nemamo potpunu kontrolu nad vozilom. Mi pružamo smernice, objasnio je novinarima jedan od tehničara Amazon Zooxa , kompanije koja takođe razvija svoja autonomna vozila, prenosi portal Zimo.

S obzirom na to da se o udaljenoj asistenciji skoro pa uopšte ne govori, stvorila se iluzija potpune autonomije automobila, a sve kako bi se privukla pažnja na tehnologiju, ali i kako bi se uticalo na fondove rizičnog kapitala na investiranje milijardi dolara potrebnih za razvoj i gradnju autonomnih vozila, objasnio je za medije Gari Markus, preduzetnik i profesor na Univerzitetu Njujork, koji je specijalizovan upravo za AI i autonomna vozila.

(sputnikportal.rs)

BONUS VIDEO - RUSIJA LANSIRALA RAKETU: Pogledajte trenutak lansiranja

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

SLOBODARSKI KALENDAR: Detaljno po datumima - kako je teklo oslobađanje Beograda