KOMPANIJE O OVOME NE PRIČAJU: Autonomna vozila ipak nisu sasvim samostalna
IAKO robotaksiji već prevoze putnike u nekim američkim gradovima, postoji jedna stvar koju kompanije koje upravljaju taksijima ne spominju često.
Prošle nedelje u medijima je objavljen članak o jednoj softverskoj inženjerki koja je dobila promo kod za vožnju s robotaksijem pa se šest i po sati vozila po San Francisku, sve dok baterija na vozilu nije pala na crveno. Među zanimljivostima koje je navela u svojoj višesatnoj vožnji spomenula je nešto o čemu se ne govori previše kada su u pitanju robotaksiji - udaljenu asistenciju zaposlenih u kompaniji Wayma.
Naime, kada dođe do nekih problema i situacija koje računar u automobilu ne može da reši, poput npr. prepreka na putu ili neke potpuno nove situacije, ono kontaktira udaljene asistente koji onda uzimaju stvari u svoje ruke i pomažu automobilu da savlada te prepreke. Iako takav oblik asistencije postoji od kad je i robotaksija, o njemu se ne priča toliko te mnogi niti ne znaju da probleme koje ne može da reši autonomna tehnologija, na kraju rešavaju - ljudi.
Kako su u jednom nedavnom članku otkrili novinari Njujork tajmsa, kompanije koje razvijaju autonomnu tehnologiju i robotaksije imaju “vojsku inženjera” koja automobilima pomaže svaki put kada zapnu u vožnji.
Treba naglasiti kako ta “vojska inženjera” ne sedi ispred računara i konstantno prati što se događa na ekranima i što rade robotaksiji na putu, već su oni u pripravnosti u slučaju da im robotaksi uputi poziv. Kada do toga dođe, na ekranu se pojavi video iz automobila, zajedno sa svim informacijama senzora iz tog vozila i njegove okoline i na temelju svih tih podataka zaposleni treba pronaći rešenje - npr. novu rutu kojom vozilo treba da se kreće da se izvuče iz gužve, odnosno kako da zaobiđe prepreke i slično.
Mi nemamo potpunu kontrolu nad vozilom. Mi pružamo smernice, objasnio je novinarima jedan od tehničara Amazon Zooxa , kompanije koja takođe razvija svoja autonomna vozila, prenosi portal Zimo.
S obzirom na to da se o udaljenoj asistenciji skoro pa uopšte ne govori, stvorila se iluzija potpune autonomije automobila, a sve kako bi se privukla pažnja na tehnologiju, ali i kako bi se uticalo na fondove rizičnog kapitala na investiranje milijardi dolara potrebnih za razvoj i gradnju autonomnih vozila, objasnio je za medije Gari Markus, preduzetnik i profesor na Univerzitetu Njujork, koji je specijalizovan upravo za AI i autonomna vozila.
(sputnikportal.rs)
BONUS VIDEO - RUSIJA LANSIRALA RAKETU: Pogledajte trenutak lansiranja
Preporučujemo
ROBOTI U POŠTAMA U SRBIJI DO KRAJA GODINE: Šta će biti s paketima, a šta s pismima
17. 10. 2024. u 01:20
TAJNA JE U PATIKAMA: Predstavljen najbrži na svetu humanoidni robot (VIDEO)
20. 10. 2024. u 23:23
I MUZIČARI PROTIV VEŠTAČKE INTELIGENCIE: Protest zbog zloupotreba AI
23. 10. 2024. u 22:00
SVE SE PREOKRENULO U POSLEDNjI ČAS: Četiri velike nacionalne ankete otkrivaju ko će biti novi predsednik SAD
MANjE od dve nedelje ostalo je do američkih predsedničkih izbora, a trka je i dalje krajnje neizvesna. Najnovije ankete pokazuju da Donald Tramp ipak tesno vodi ispred Kamale Haris. U čak četiri velike nacionalne ankete, Tramp je prvi put od početka avgusta stekao prednost nad svojom demokratskom protivnicom.
24. 10. 2024. u 16:34
IMALA JE SAMO 33 GODINE, PREMINULA ŠAMPIONKA ''SLAGALICE'': Od Biljane Malinović se opraštaju prijatelji i ljubitelji kultnog kviza
ŠAMPIONKA 156. ciklus kviza Slagalica, Biljana Malinović, preminula je danas u 33. godini života.
23. 10. 2024. u 17:23
PREMINUO DRAGOSLAV LAZIĆ: Proslavljeni reditelj sa Snežanom Savić imao ćerku, dobio blizance u osmoj deceniji
BIVŠI muž glumice Snežane Savić, reditelj i scenarista, Dragoslav Lazić preminuo je iznenada.
24. 10. 2024. u 10:22
Komentari (0)