KOMPANIJE O OVOME NE PRIČAJU: Autonomna vozila ipak nisu sasvim samostalna
IAKO robotaksiji već prevoze putnike u nekim američkim gradovima, postoji jedna stvar koju kompanije koje upravljaju taksijima ne spominju često.
Prošle nedelje u medijima je objavljen članak o jednoj softverskoj inženjerki koja je dobila promo kod za vožnju s robotaksijem pa se šest i po sati vozila po San Francisku, sve dok baterija na vozilu nije pala na crveno. Među zanimljivostima koje je navela u svojoj višesatnoj vožnji spomenula je nešto o čemu se ne govori previše kada su u pitanju robotaksiji - udaljenu asistenciju zaposlenih u kompaniji Wayma.
Naime, kada dođe do nekih problema i situacija koje računar u automobilu ne može da reši, poput npr. prepreka na putu ili neke potpuno nove situacije, ono kontaktira sa udaljenim asistentima koji onda uzimaju stvari u svoje ruke i pomažu automobilu da savlada te prepreke. Iako takav oblik asistencije postoji od kad je i robotaksija, o njemu se ne priča toliko, te mnogi i ne znaju da probleme koje ne može da reši autonomna tehnologija, na kraju rešavaju - ljudi.
Kako su u jednom nedavnom članku otkrili novinari Njujork tajmsa, kompanije koje razvijaju autonomnu tehnologiju i robotaksije imaju “vojsku inženjera” koja automobilima pomaže svaki put kada zapnu u vožnji.
Treba naglasiti kako ta “vojska inženjera” ne sedi ispred računara i konstantno prati šta se događa na ekranima i šta rade robotaksiji na putu, već su oni u pripravnosti u slučaju da im robotaksi uputi poziv. Kada do toga dođe, na ekranu se pojavi video iz automobila, zajedno sa svim informacijama senzora iz tog vozila i njegove okoline i na temelju svih tih podataka zaposleni treba da pronađu rešenje - npr. novu rutu kojom vozilo treba da se kreće da se izvuče iz gužve, odnosno kako da zaobiđe prepreke i slično.
Mi nemamo potpunu kontrolu nad vozilom. Mi pružamo smernice, objasnio je novinarima jedan od tehničara Amazon Zoox-a, kompanije koja takođe razvija svoja autonomna vozila, prenosi portal Zimo.
S obzirom na to da se o udaljenoj asistenciji skoro pa uopšte ne govori, stvorila se iluzija potpune autonomije automobila, a sve kako bi se privukla pažnja na tehnologiju, ali i kako bi se uticalo na fondove rizičnog kapitala na investiranje milijardi dolara potrebnih za razvoj i gradnju autonomnih vozila, objasnio je za medije Gari Markus, preduzetnik i profesor na Univerzitetu Njujork, koji je specijalizovan upravo za AI i autonomna vozila.
(sputnikportal.rs)
BONUS VIDEO - RUSIJA LANSIRALA RAKETU: Pogledajte trenutak lansiranja
Preporučujemo
ROBOTI U POŠTAMA U SRBIJI DO KRAJA GODINE: Šta će biti s paketima, a šta s pismima
17. 10. 2024. u 01:20
TAJNA JE U PATIKAMA: Predstavljen najbrži na svetu humanoidni robot (VIDEO)
20. 10. 2024. u 23:23
I MUZIČARI PROTIV VEŠTAČKE INTELIGENCIE: Protest zbog zloupotreba AI
23. 10. 2024. u 22:00
MERKELOVA PROGOVORILA O PUTINU: Jednu stvar posebno istakla - "Imao je osećaj za to"
BIVŠA nemačka kancelarka Angela Merkel opisala je u svojim memoarima prvi susret sa Donaldom Trampom, a takođe je govorila o ruskom predsedniku Vladimiru Putinu i Ukrajini. Odlomke iz knjige objavili su nemački mediji.
21. 11. 2024. u 11:45
RUSIJA POSTALA GLAVNI "IGRAČ" U EVROPI: Ovo se desilo prvi put od proleća 2022. godine
RUSIJA je u septembru prvi put od proleća 2022. postala glavni snabdevač gasom Evropske unije, prenosi RIA Novosti, pozivajući se na podatke Evrostata.
21. 11. 2024. u 11:32
MNOGI NE ZNAJU: Šta knez Mihailo pokazuje prstom
SPOMENIK knezu Mihailu Obrenoviću na Trgu republike postao je glavno gradsko sastajalište Beograđana i njihovih gostiju. Međutim, od mnogih ćete čuti da se sastaju ne kod Kneza već “kod konja”.
21. 11. 2024. u 09:47
Komentari (0)