NEVEROVATNA PRIČA: Italijanka (72) pešice krenula na put oko sveta dug 22.000 kilometara, posetiće i Srbiju (FOTO)

Milica Ostojić (Rim)

26. 04. 2022. u 14:45

VIJENA Kamarota (72) danas je sa malog ostrva u venecijanskoj laguni Lazareto Nuovo krenula pešice na put koji će trajati najmanje tri godine, do decembra 2025.

НЕВЕРОВАТНА ПРИЧА: Италијанка (72) пешице кренула на пут око света дуг 22.000 километара, посетиће и Србију (ФОТО)

Foto: Free Images Pixabay/Printscreen Facebook/Vienna Cammarota

Kamarota je prva žena na svetu koja će prepešačiti 15 zemalja, među kojima je i Srbija.

Ona je krenula ka Pekingu, a trebalo bi da za 1.460 dana pređe 22.000 kilometara.

Vijena će pešice preći Italiju, Sloveniju, Hrvatsku, Srbiju, Bugarsku, Tursku, Gruziju, Azerbejdžan, Iran, Turkmenistan, Tadžikistan, Kirgistan, Mongoliju i Kinu, kako bi stigla do Pekinga.

Ovu jedinstvenu ženu posetili smo u njenom rodnom mestu Pestumu, u Kampaniji, a otkrila nam je da ima tri ćerke i troje unučadi.

Fakultetski je obrazovana, izuzetan je sportista, bavi se nordijskim skijanjem, trekingom..

Pre odlaska u penziju je radila u opštini, ali nakon toga nije zanemarila sportske aktivnosti i nije je napuštala radoznalost upoznavanja sveta.

Od 1996. putuje, zapisuje, šalje utiske, prenosi kulturu Italije i spoznaje kulture drugih zemalja.

Pešačila je kroz Portugal, Palestinu, Izrael (Put Hrista), Patagoniju, Madagaskar, Nepal. Stigla je i do Himalaja, Tibeta, Mont Everesta, Brazila...

Najduži put koji je do sada prešla bio je "Geteovim tragom" u Italiji, koji je trajao pet meseci.

- Želim da shvatim na Putu svile, iako idem u obrnutom pravcu, od zapada ka istoku, kako su nekada izgledali putevi trgovine.

Zaljubljena u istoriju drugih zemalja i kulturu raznih naroda, za ovaj put priprema se već nekoliko godina, a ponela je i knjige Marka Pola.

Kako kaže, želi da uporedi sadašnji svet i onaj iz vremena Marka Pola, a sa sobom nosi televizijsku mini kameru, satelitski telefon, a poseduje i aplikaciju preko koje komunicira sa lekarima ako joj zatreba pomoć.

Doktori će na taj način kontrolisati njeno zdravstveno stanje, a moći će i da komunicira sa nutricionistom.

Iako će je sistem za navođenje voditi sigurnim stazama, uvek se oslanja na komunikaciju i ljubaznost ljudi koje sretne usput.

Vijena je visoka 1,60 teška 59 kilograma, a ranac koji je ponela je težak gotovo 30 kilograma, a u njemu su i razglednice i suveniri Italije koje će deliti ljudima širom sveta. Ona pešači šest sati dnevno, a u pauzama šalje snimke svojoj ćerci koja je zadužena da ih postavlja na njene profile na društvenim mrežama. To je ujedno i način da zaradi za put i život jer nema sponzora.

Spremna je i za velike hladnoće u Mongoliji, jer ima veliku želju da upozna ljude druge kulture.

Na njenom rancu ponosno stoji italijanska zastava, a kada joj se odeća i obuća pohaba, kupiće novu u zemlji u kojoj se zatekne jer ne želi da "bude Evropljanka koja po svetu ide obučena evropski".

- Italija ima mnogo toga zajedničkog sa zemljama kroz koje ću proći - kaže Kamarota, a naša dopisnica iz Italije dala joj je obećanje da će je pratiti i javljati joj se dva ili tri puta nedeljno, kao i kada bude posetila Srbiju.

BONUS VIDEO - NEVEROVATAN SNIMAK SA VRHA DURMITORA: Pogledajte prizor od kog zastaje dah

 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve
TRAMP BIO OPSEDNUT TIME Merkelova otkrila brojne tajne pred izlazak njenih memoara

"TRAMP BIO OPSEDNUT TIME" Merkelova otkrila brojne tajne pred izlazak njenih memoara

BIVŠA nemačka kancelarka Angela Merkel u intervjuu pred izalazak njenih memoara govorila je, između ostalog, o tome šta novoizabrani predsednik SAD misli o nemačkim automobilima, otkrila da li su joj bile poznate namere ruskog predsednika Vladimira Putina i kako je pokušavala da spreči "invaziju na Ukrajinu", navela je ko joj je pomogao da izbegne regrutaciju za Štazi i šta bi trebalo da uradi njena partija kako bi pobedila na predstojećim izborima u Nemačkoj.

23. 11. 2024. u 16:52

Komentari (0)

ODRŽIVA ARHITEKTURA: Važnost energetske efikasnosti