VEŠTAČKA INTELIGENCIJA U SLUŽBI DOSTIZANJA CILJEVA ODRŽIVOG RAZVOJA: Fokus na obrazovanje i zaposlenje
VEŠTAČKA inteligencija (VI/AI) predstavlja jednu od najznačajnijih tehnologija današnjice, sa potencijalom da transformiše različite aspekte društva, uključujući obrazovanje i zapošljavanje.
Obrazovanje je ključni stub održivog razvoja, ali i polje u kojem VI/AI pokazuje ogroman potencijal. Tradicionalni obrazovni sistemi često ne uspevaju da odgovore na izazove modernog društva, kao što su individualizacija učenja, dostupnost obrazovanja svima i priprema mladih za svet rada u digitalnoj ekonomiji. VI/AI, međutim, može značajno doprineti unapređenju kvaliteta obrazovanja kroz personalizovano učenje, analizu podataka i automatizaciju administrativnih zadataka.
Personalizovano učenje:
VI/AI omogućava kreiranje prilagođenih obrazovnih programa koji odgovaraju individualnim potrebama učenika. Algoritmi mašinskog učenja mogu analizirati podatke o učenju i ponašanju učenika kako bi identifikovali njihove snage i slabosti, te predložili odgovarajuće materijale i aktivnosti.
Analiza podataka:
VI/AI može analizirati velike količine obrazovnih podataka kako bi identifikovala trendove i obrasce koji mogu pomoći nastavnicima i obrazovnim institucijama da unaprede svoje metode i strategije. Naprimer, analiza podataka može otkriti koji su kursevi najefikasniji ili koji učenici imaju poteškoća u određenim oblastima.
Automatizacija administrativnih zadataka:
VI/AI može automatizovati mnoge administrativne zadatke, kao što su ocenjivanje testova, vođenje evidencije i komunikacija sa roditeljima. Ovo omogućava nastavnicima da se više fokusiraju na interakciju sa učenicima i kvalitet nastave.
Pojava VI/AI ubrzava tranziciju ka ekonomiji znanja, gde se od radnika očekuje visoka prilagodljivost, kreativnost, i sposobnost za rad sa naprednim tehnologijama
Zapošljavanje kao ključni aspekt održivog razvoja - šanse i rizici
VI/AI ima dvostruki efekat: s jedne strane, stvara nove mogućnosti za zapošljavanje u industrijama koje se brzo razvijaju, dok s druge strane menja prirodu rada i zahteva od radnika nove veštine.
Dokument Univerziteta u Beogradu ističe da VI/AI može značajno doprineti stvaranju novih radnih mesta u sektorima kao što su analiza podataka, robotika, i automatizacija. Ovi sektori ne samo da pružaju prilike za zapošljavanje već i zahtevaju kontinuirano učenje i prilagođavanje novih veština, što dodatno naglašava značaj obrazovanja u 21. veku.
Međutim, razvoj VI/AI donosi i izazove. Automatsko obavljanje repetitivnih poslova može dovesti do gubitka radnih mesta u tradicionalnim sektorima. U tom kontekstu, obrazovni sistemi moraju biti prilagođeni da bi omogućili radnoj snazi sticanje novih veština koje će biti tražene u budućnosti.
Veoma je važno to što VI/AI ima ogroman potencijal da podrži dostizanje Ciljeva održivog razvoja, posebno u oblastima obrazovanja i zapošljavanja. Kroz personalizovano učenje, analizu podataka i automatizaciju administrativnih zadataka, ona može unaprediti obrazovni sistem i omogućiti inkluzivno obrazovanje za sve. Istovremeno, kroz stvaranje novih radnih mesta, unapređenje radnih procesa i podršku radnicima, VI može doprineti održivom ekonomskom rastu i smanjenju nezaposlenosti.
Ključno je da se razvoj i implementacija VI/AI tehnologija odvijaju na etički i odgovoran način, kako bi se osigurala njihova maksimalna korist za društvo.
RAT U UKRAJINI: Zatvara se kotao kod Kurahova, ruske trupe su već u centru grada; Rusi napreduju na svim frontovima (VIDEO)
RAT u Ukrajini - 1001. dan.
20. 11. 2024. u 07:11 >> 02:19
"SPREMITE SE ZA TREĆI SVETSKI RAT!" Nemačka upozorila građane, izdat dokument na 1.000 strana
GRAĐANI Nemačke upozoreni su da se pripreme za mogući treći svetski rat sa Rusijom, nakon što je ruski predsednik Vladimir Putin još jednom zapretio nuklearnim napadom.
20. 11. 2024. u 11:55
STARO NARODNO VEROVANjE: Šta znači ako na Aranđelovdan padne sneg?
SRBI su godinama gledali na vreme za Aranđelovdan...
20. 11. 2024. u 17:33
Komentari (0)