VOLJA PROFESORA VAŽNIJA OD ZNANJA? Manja ocena iz prvog polugodišta smanjuje zaključnu, iako u pravilniku to ne piše

B.Borisavljević

16. 06. 2023. u 15:56

TRI petice iz istorije u drugom polugodištu iz istorije, nisu bile dovoljne učeniku jedne beogradske gimnazije za najbolju ocenu. Zbog trojke na polugodištu morao je još jednom da potvrdi svoje znanje, ali on to nije želeo pa će na odmor otići sa zaključenom četvorkom.

ВОЉА ПРОФЕСОРА ВАЖНИЈА ОД ЗНАЊА? Мања оцена из првог полугодишта смањује закључну, иако у правилнику то не пише

Foto N. Karlić

Profesori su, svakako, najbolje upućeni u znanje i zalaganje učenika tokom cele godine, ali kada je u pitanju zaključivanje ocena podeljeni su na one koji žele da stimulišu učenike i one koji žele da ih kazne. Iako niko se spori da treba vrednovati rad tokom cele godine, svakako bi trebalo na neki način i stimulisati učenike koji su se "probudili". Jer, u suprotnom se kod deca ne vide poentu da se potrude i poprave ocenu.

Iako je školska godina završena, u učionicia su svakodnevo đaci koji žele da poprave ocene. U osnovnim su to, uglavnom učenici starijih razreda najviše iz sedmog, dok u srednjim ima đaka svih godina. Pravilinik o ocenjivanju jasno definiše da artimetička sredina, odnosno, zbir ocena podeljen sa njihovim brojem, nije presudan prilikom predlaganja zaključne ocene.

- Aritmetička sredina znači da učenik ne može dobiti manju ocenu od te i služi da zaštiti učenike - kaže Milan Krstić, direktor OŠ "Pavle Savić" u Beogradu. - Profesori može predložiti kao zaključnu svaku ocenu, koja je upisana u elektronski dnevnik. Recimo, ako je neko imao 2,3 i 5, nastavnik može zaključiti i peticu, ako smatra da je učenik zaslužio. U našoj školi je praksa da ocena treba da bude stimulativna i u korist učenika. Ako se neko drastično popravio u drugom polugodištu, pa zašto ga ne nagraditi. Ako učenik ima tri petice iz nekog predmeta u drugom polugodištu, po meni treba da to bude i zaključna, bez obzira što je imao trojku na polugodištu.

Majka dvoje osnovaca Marija J. kaže da je potpuno zbunjujuće kako se zaključuju ocene, jer se čini da nastavnici imaju različite modele.

- Jedni saberu sve ocene od početka godine i podele i ta je zaključna - kaže ona. - Takvo pravilo uvek je na štetu deteta, jer ako kiksne u oktobru i dobije 2, i posle ima četvorke i petice, ta dvojka mu uvek obara prosek i ne može da ima zaključeno pet. A usput, ušla je već u zaključnu sa polugodišta. Drugi opet uzimaju zaključnu sa polugodišta i ocene iz drugog polugodišta, što mi deluje pravednije, jer ako se dete popravi i bolje uči treba ga nagraditi i podržati većom ocenom.

Direktor Grafičko-medijske škole Miloš Bukumira, smatra da ocena treba da bude stimulativna, ali i nagrada za učenike koji kontinuirano rade.

- Sve zavisi od slučaja do slučaja - navodi Bukumira. - Trudimo se da ocene bude u interesu deteta. Ali, nije fer da neko ko je imao dobre rezultate tokom cele godine bude isto tretiran kao učenik koji se, recimo, opustio u prvom polugodištu. Njemu treba dati priliku da poporavi ocenu iz gradiva koje nije najbolje savladao. Nastavnik treba da bude saveznik učeniku u savladavlju gadiva, a ne neko ko ga kažnjava.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (5)

RONALDO NA RASKRSNICI: Smeši li nam se pobednički tandem? (FOTO)