SVAKI ĐAK DOBIJA SVOJU ŠIFRU: Podaci će se čuvati od predškolskih dana, pa do završetka fakulteta

Lj. B.

30. 03. 2022. u 10:15

KADA dete iz škole kući donese papir sa šifrom od 16 karaktera u vidu slova i brojeva, znači da je dobilo jedinstveni obrazovni broj (JOB).

СВАКИ ЂАК ДОБИЈА СВОЈУ ШИФРУ: Подаци ће се чувати од предшколских дана, па до завршетка факултета

Foto D. Milovanović

Učenici u pojedinim školama i deca u vrtićima već su dobili ovaj broj i on će ih pratiti od vrtićkih dana do završetka školovanja, uključujući i fakultet. Ovaj broj izdaju škole i predškolske ustanove.

Nedavno je u rad pušten Jedinstveni informacioni sistem prosvete (JISP), a JOB će služiti da se u ovaj sistem beleže svi podaci o učeniku - uspesi, nivo obrazovanja, šifre kvalifikacija, jezik na kojem su završeni prethodni nivoi školovanja, izborni programi, rad po individualnom obrazovnom planu, ocene, položeni ispiti, pohvale i nagrade, izostanci, vladanje, izdate javne isprave.

Takođe, u okviru JISP nalaze se i podaci o svim obrazovnim ustanovama, njihovim dozvolama za rad, akreditacijama, nastavnom kadru... Svi podaci o đacima, nastavnicima i ustanovama sada se nalaze na jednom mestu. Takođe, prosvetne vlasti istakle su ranije da će ovaj sistem omogućiti i da se sagleda koliko košta školovanje po učeniku. U Ministarstvu prosvete su ranije objasnili da će se svaki učenik voditi samo sa svojim jedinstvenim obrazovnim brojem, dok svi ostali lični podaci ostaju na nivou ustanove.

- Dostupnost informacija će pomoći budućim učenicima i studentima da upišu škole i fakultete čije diplome su validne i priznate. Kroz ažurno i precizno vođenje evidencije o važnim događajima u toku obrazovanja i vaspitanja, sistem će pomoći i u sprečavanju drugih eventualnih zloupotreba - rečeno je "Novostima" u Ministarstvu prosvete.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (1)

Cedevita podržava klinCE kreativCE: deca iz SOS Dečijeg sela Srbija osvojili su javnost umetničkim delima u sklopu kampanje Budi TU. Budi CE.