POZORIŠNA KRITIKA - OČARAVANJE TEATROM: Dejvid Ajvs: "Venera u krznu". Reditelj: Tatjana Mandić Rigonat. Teatar "Vuk"
Opasne igre, u koje spada i zavođenje, obično se začine golotinjom, koja ima tu moć da ublaži ozbiljnost filozofsko-dramskog traktata na sceni. U nekoliko izvođenja drame Dejvida Ajvsa (poznat je istoimeni film Polanskog iz 2013), redovna pojava je bila naga Vanda Džordan, sa ukusom ostavljena u polusvetlu.
Smeštajući mesto audicije za novi komad pisca Tomasa Novačeka, koji će on sam i režirati, na praznu scenu nekog (rentiranog) teatra, Tatjana Mandić Rigonat je logično i efektno promenila suštinu Ajvsove drame o borbi, koja menja uloge dominantnog i podređenog po pravilima igre zavođenja, a ne po psihološkom ili društvenom položaju učesnika.
Tomas Novaček (Milutin Milošević) potpada pod uticaj glumice Vande Džordan (Katarina Marković), iskreno ubeđen da on režira predstavu o svevremenoj i sveprisutnoj boginji ljubavi, Afroditi/Veneri. Vrlo suptilnom igrom, koja se odvija ispod jarkih poteza surovog nadgornjavanja muško/ženskog i rediteljsko/glumačkog konflikta oko strasti i izdaje, rediteljka nudi potpuno drugačiju ideju, mnogo istinitiju od spretne Ajvsove zavrzlame tragikomičnog sado/mazo žanra: o stvarnoj moći teatarske iluzije, da pretvori život u umetnost, a da onda, potom, tu magiju prikaže kao stvarni događaj. Ova se višestruka igra redovno odvija na pozorišnoj sceni, ona je u suštini svakog istinitog pozorišnog čina.
Katarina Marković, kao Vanda, blistavo je izvela bogatstvo emocija i transformacija, ukazujući na stvarnu tragiku odstupanja od onoga što nam, kao ideju u umetnosti i životu, nudi priroda. Njena Vanda (nepotrebno vulgarna u jeziku) sa lakoćom je živela na praznoj pozorišnoj sceni ne samo kao stvarna žena i kao dobra glumica, nego i kao simbol nagrade, ili kazne, koju je Novaček zaslužio, time što je negirao prirodni poredak: da poštuje dar, koji mu Afrodita šalje.
Dvoje izvrsnih igrača u večnom plesu iluzije i stvarnosti, ubedljiv, spontan, slikovit u svojoj rediteljskoj i muškoj trapavosti Milutin Milošević i do kraja tačna, životna i scenski čarobna Katarina Marković uspeli su da odigraju i surovost ogoljavanja intime, najbolniji fenomen u umetnosti pozorišta, a da svoja tela ponude samo kao još jedan instrument u stvaranju predstave, radosne, groteskne, intrigantne, iako bi joj malo skraćivanje samo donelo na ubojitosti.
Uz pomenute, Elio Rigonat, koji je moderno preveo dramu i dao joj autorski muzički pečat, Igor Koruga, koreograf, Mina Miladinović, kostimograf, i autentična strast sa kojom gledalac i dolazi u teatar učinili su "Veneru ..." istinitom, uprkos crvenom šalu, koji "glumi" samurovinu iz Kazahstana. To je magijska moć pozorišne iluzije, prava tema ove pozorišne predstave.
Preporučujemo
"SRAM TE BILO, OAFE ŠICE" Mask žestoko odgovorio Šolcu zbog onoga što je rekao u Davosu
AMERIČKI milijarder Ilon Mask poručio je nemačkom kancelaru Olafu Šolcu da treba da ga bude sramota nazvavši ga "Oafom Šicom".
22. 01. 2025. u 08:22
"NEMA VIŠE MIRA" Nemački general dao alarmantnu izjavu o ratu sa Rusijom
VIŠE nema mira između Rusije i Nemačke, rekao je general Bundesvera Andre Bodeman u intervjuu za BR24, prenosi RIA Novosti.
20. 01. 2025. u 12:50
AMERIČKI MEDIJI: Krah Obaminog braka i afera s Dženifer Aniston - Mišel se više ne pojavljuje s njim (FOTO)
U AMERIČKIM medijima se sve više šuška o navodnoj ljubavnoj aferi bivšeg američkog predsednika Baraka Obame i holivudske glumice Dženifer Aniston.
25. 01. 2025. u 20:22
Komentari (0)