PARIZ JE DANAS ŽELJAN UMETNOSTI: Bogdan Pavlović, komesar izložbe crteža u pariskoj "Košnici" (FOTO)

PRAVI kulturni ventil i umetničko osveženje u zaključanom i kovidom okovanom Parizu predstavljala je nedavna izložba crteža u umetničkim paviljonu "La ruš", popularnoj "Košnici".

ПАРИЗ ЈЕ ДАНАС ЖЕЉАН УМЕТНОСТИ: Богдан Павловић, комесар изложбе цртежа у париској Кошници (ФОТО)

Foto Privatna arhiva

Komesar ove izložbe, uz francusku istoričarku umetnosti An Malerb, bio je srpski slikar Bogdan Pavlović koji stvara u ovom istorijskom prostoru gde su nekada radili Modiljani, Šagal, Sutin. Publici se među tridesetak stvaralaca predstavilo i desetak naših umetnika.

U trenutku kada su u Francuskoj zatvoreni muzeji, veliki galerijski prostori, ali i bioskopi, pozorišta, muzičke scene, ova izložba predstavljala je istinski beg u slobodnu umetničku oazu.

- Ljudi su u trenutnoj situaciji željni umetnosti - ističe Pavlović za "Novosti". -

Posećenost je bila izvanredna, koliko je to moglo u ovim trenucima. U dva vikenda posvećena susretima umetnika s publikom, svakodnevno je dolazilo i po stotinak posetilaca, uz poštovanje distance i protok kroz izložbeni prostor, bez zadržavanja.

Izlagači

MEĐU tridesetak umetnika koji su se predstavili u izložbenim prostoru fondacije umetničkih paviljona bili su i Vladimir Lalić, Mihael Milunović, Filip Mirazović, Bogdan i Miško Pavlović, Miloš Trifunović, Marko Velk, Davor Vrankić i Brankica Žilović.

Došli su i mnogi galeristi, kritičari. Zadovoljni su i publika, i umetnici. Nismo mogli da organizujemo pravi vernisaž, s koktelom, jer to mere nisu dozvoljavale, ali je ovo, ipak, bilo pravo osveženje.

Izložba je organizovana neposredno pred novi karantin koji je nastupio u pariskom regionu.

- Do poslednjeg trenutka nismo znali da li ćemo je otvoriti. Osmislili smo je pre godinu dana, trebalo je da se desi još u martu, lane, kada je počeo kovid. Ipak, uspeli smo - kaže Pavlović.

Postavka je organizovana u okviru projekta "Lanijakea" čiji je cilj da okupi više umetnika oko jednog medijuma. Ovo je bilo prvo izdanje bijenala, koji je osmislio Pavlović, posvećeno crtežu.

- "Lanijakea" na polinežanskom označava bezvremeni i bezmerni prostor, a naučnici ovu reč koriste da njom naznače grupu galaksija kojima pripadaju Andromeda i Mlečni put. Ovo galaktičko jato označava bogatstvo, a namera mi je bila da pokažem bogatstvo različitih tendencija, ovoga puta u crtežu - ističe komesear izložbe.

Predstavili su se umetnici vrlo raznorodnih pogleda s različitim poetikama. Bilo je tu figurativnih crteža, apstraktnih, minmalističkih, oni koji prelaze u tri dimenzije kao kod Brankice Žilović i postaju neka vrsta skulpture, konceptulanih, narativnih, ilustrativnih, crteža koji se pretvaraju u crtani film.

- Sve te tendencije objedinjene su ovom izložbom koja pokazuje diverzitet današnje kreacije. Lepo je krenuti s onim čime i počinje likovni rad, nečim što je esencijalno za likovnu kulturu, za stvaranje, a to je crtež.

Ova postavka bila je jedna od retkih u Parizu. Prazno deluje Grad svetlosti "bez umetnosti".

- Tužno je i nestvarno ovo što se trenutno događa. Ovo je grad kulture i umetnosti. Ali, moramo da se čuvamo. Iskreno se nadam da će se uskoro sve ovo promeniti i da će život biti kao pre. Jedino pozitivno u svemu je to što se vazduh pročistio.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

PREVARIO JU JE 92 PUTA DOK JE BILA TRUDNA! Evo šta je Nejmaru sada uradila devojka koja mu je rodila dete