LJUDI SU OVDE VEOMA DUŠEVNI: Jurij Aleksandrov, umetnički rukovodilac "Opere Sankt Peterburga", o nastupima u Srbiji

M. MIRKOVIĆ

14. 11. 2020. u 11:48

U SRBIJU dolazimo da pokažemo kvalitet, vrhunsko izvođenje vrlo kompleksnog muzičkog materijala. Izvešćemo dve veoma neobične predstave koje se za sada u Rusiji izvode samo na sceni našeg pozorišta.

ЉУДИ СУ ОВДЕ ВЕОМА ДУШЕВНИ: Јуриј Александров, уметнички руководилац Опере Санкт Петербурга, о наступима у Србији

Jurij Aleksandrov

Ovim rečima Jurij Aleksandrov, osnivač i umetnički rukovodilac teatra "Opera Sankt Peterburga", za "Novosti", najavljuje novo gostovanje u Beogradu, započeto sinoćnim nastupom u Narodnom pozorištu sa "Nasiljem nad Lukrecijom" (na repertoaru je i večeras), a koje se nastavlja u nedelju i ponedeljak u "Madlenijanumu" sa "Otmicom iz saraja".

- Izuzetno cenim poštovanje i ljubav koje osećamo svaki put u kontaktu sa srpskom publikom - kaže Aleksandrov. - Ljudi u Srbiji su veoma duševni i obrazovani i uvek dobro razumeju sve naše namere. Srpska publika ne podseća na peterburšku, već na inteligentnu lenjingradsku publiku, i to je još jedan razlog što ovde dolazimo sa ogromnim zadovoljstvom.

Režirajući Britnovu operu, Aleksandrov je uključio i kontekst u kom je nastala, a to je Engleska razrušena bombama, posle Drugog svetskog rata:

- U originalu junaci nastupaju kao muški i ženski hor, dok naši likovi neposredno tokom predstave žive složenim psihičkim životom. Oni beže pred ognjem rata. Predstavu prožima osnovna misao da nesreća ne pravi razliku između bogatih i siromašnih... Predstava se odvija u dve dimenzije. Ljudi koji beže od rata nalaze se praktično u gledalištu, kraj same publike, a priča o Lukreciji ispričana je kao kontrast tim "izbeglicama".

Mada je ovo gostovanje povezano sa obeležavanjem 75-godišnjice pobede nad fašizmom, srpskoj publici želeli su da uz Britnovu dramu, ponude i komičnu operu, dodaje sagovornik:

- To će nam omogućiti da, bar nakratko, zaboravimo na svakodnevne probleme. Zato smo odabrali upravo ove dve opere! Naivne iluzije o Turskoj koje su bile tipične u Mocartovo vreme, prisutne su i u našoj predstavi, ali ih ne ističemo u prvi plan.

Posledice pandemije po opersku umetnost su, veli Aleksandrov, brojne:

- Trudili smo se da ostanemo maksimalno dostupni publici i ni na sekundu nismo prekidali rad. Učestvovali smo u onlajn programima, festivalima i patriotskim akcijama, održavali naše društvene mreže, radili intervjue sa umetnicima... Ma koliko čudno zvučalo, sada nas onlajn prati sve više ljudi ne samo u Peterburgu, već širom Rusije, pa čak i u inostranstvu. Bez obzira na sve teškoće, čim je ponovo dozvoljen rad pozorišta nastavili smo sa probama. Pandemija korone je teško iskušenje za čitav svet. Sada smo shvatili da bez publike ne možemo da živimo i opstanemo. A videli smo da ni publika ne može bez nas!

NISU VAŽNI KOFERI DOLARA

OPERA mora biti raznovrsna. Neke savremene režije mogu biti glupe, za razliku od klasičnih koje mogu biti veoma pametne. Nisu važni kostimi, a još manje koferi puni dolara. Najvažnije je ono o čemu predstava govori i što je njenog tvorca pobudilo da je sačini. U mom pozorištu nema jednostavnih režija, ni prostih ilustracija teksta ili muzike. Svaka predstava je u režiserskom smislu duboko promišljena, u svakoj će gledaoci koji razmišljaju pronaći nešto što će ih tronuti.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

NIJE FEDERER NAJBOLJI - ĐOKOVIĆ JE! Zverev zakopao Rodžera, Rafu i sve njihove navijače (VIDEO)