GLOBALNO PREDGRAĐE U ĐARDINIMA: "Kolonijalnu izložbu" Aleksandra Denića otvoriće Maja Gojković, ministar kulture

M.A.K.

19. 04. 2024. u 10:00

POSETICE Paviljona Srbije na 60. Bijenalu umetnosti, koji već u velikom broju obilaze "Kolonijalnu izložbu" Aleksandra Denića, i pre njenog zvaničnog otvaranja, na postavci čeka čitav jedan svet evropskog, globalnog predgrađa, metafora za moć i dominaciju multinacionalnih kompanija, koje su novcem pokorile planetu.

ГЛОБАЛНО ПРЕДГРАЂЕ У ЂАРДИНИМА:   Колонијалну изложбу Александра Денића отвориће Маја Гојковић, министар културе

Foto B.Đorđević

U Đardinima će danas, izložbu koja je u Veneciju stigla u tri šlepera od po 15 tona, svečano otvoriti Maja Gojković, ministar kulture. Na ceremoniji će govoriti i Jelena Medaković, direkor Muzeja grada Beograda, inače komesar nastupa Srbije i autor, naš međunarodno priznati umetnik. Kustos ovog projekta, koji je svojevrstan odgovor na temu "Stranieri Ovunque - Stranci svuda", koju je postavio umetnički direktor Bijenala Adrijan Pedrosa iz Brazila je - Ksenija Samardžija.

Foto B.Đorđević

Aleksandar denić

- Velika je "koncentracija umetnosti" ovde na Bijenalu, što je vidljivo bilo i dok su se postavljale izložbe - kaže Aleksandar Denić, za "Novosti", uoči otvaranja naše postavke. - Svi pokušavaju da prikažu najbolje što imaju. Paviljoni su doterani, neki su čak i promenili fasade... Na stotine majstora je ovde radilo da bi sve bilo spremno za otvaranje. Tokom priprema svi su bili otvoreni, i predstavnici različitih zemalja međusobno su sarađivali, naročito oni koji imaju "komšijske" paviljone. To je manje bilo primetno među samim autorima, a mnogo više među ljudima koji su realizovali postavke - radnicima, stolarima, bravarima, slikarima, molerima... Onim običnim, "malim" ljudima kojima sam posvetio svoju postavku. Svi oni hteli su da pomognu jedni drugima. I to je dobro, jer bar na tom društvenom nivou postoji solidarnost. Ne znam ima li je i na višim nivoima.

Prema rečima kustoskinje Samardžije, za projekat koji nas predstavlja na najvećoj svetskoj smotri umetnosti ne postavlja se pitanje žanra, jer je reč o nekoj vrsti "totalne izložbe":

- Stvar je u iskustvu i intenzitetu koje izložba prenosi, i to zvukom, šumovima, vizuelnim iritacijama, svetlosnim efektima, sentimentalnim detaljima... Postoji čitav spektar osećanja koja ona budi, stavljajući nas u poziciju u kojoj smo vrlo osetljivi, lomljivi. Ona ulazi u intimne prostore tranzicije, privremenog boravka, gde je narušen sklad.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Da li ste znali da toplota najbrže leči povredu? Otkrivamo zašto je TECAR terapija najefikasnija