POZORIŠNA KRITIKA: Zavičajni horor
LETNjI festival Grad teatar Budva se (u koprodukciji sa NP Sombor), po drugi put poduhvatio tumačenja sada pedesetogodišnjeg teksta "Radovan Treći" Dušana Kovačevića (D. Mijač ga je režirao 1996, u koprodukciji sa Kult teatrom).
Mitsko tumačenje Radovana Trećeg, najpoznatijeg našeg pozorišnog "zavičajca", jedinstvenog Zorana Radmilovića, ne bledi u sećanju ni posle pola veka. Bio je i ostao "onaj pravi" Radovan Treći za obožavaoce, uprkos užasnoj kritici za tu režiju Lj. Draškiću, jer je ovu tragikomediju pretvorio u bulevar. Posle je Zoran napravio hit.
Bilo je i vreme da se revitalizuje Kovačevićeva "bolna komedija o samoizdaji". Pitanje je samo da li je ovom krvavom hororu pravo mesto Budva, uz šum talasa, "između crkava".
Naročito u režiji Vita Taufera, koji, poslovično (kao i u "Edipu" u JDP) voli da sinhronizuje narodnjake i krv, sa jasnom porukom o ukorenjenosti zločinstva u etnos.
Ovoga puta, Radovan, dođoš u neprijateljsku urbanu sredinu, na dvanaestom spratu velegradskog solitera (Ninoslav Đorđević) poživotinjeni je zlotvor, ogrezao u svoju i tuđu krv, krvožedan i ratoboran, "poludeli Maks", za koga komšije Vilotići, kao ni drugi sugrađani, nisu ljudi, nego okupatori.
Trebalo bi još čitati "Radovana Trećeg", sa što više namere da se Kovačevićev tekst rekontekstualizuje po principu starih muka u novim vremenima. Taufer ga je, kao i Draškić na praizvedbi, bitno pojednostavio, ostavljajući samo motiv krvavog, tupog nasilja, koje je samo sebi svrha, a lek je za neprebolnu ranu neprilagođenosti, iskorenjenosti. A, izgleda i "prokletstva tla", gde se ratuje i iz navike da bi se debalansiralo od frustracije i nezadovoljstva.
Ninoslav Đorđević je dobro "formatirao" Radovanovu nasilnost prema svima (od žene, koju okrvavi, do kćeri, kojoj ne da da rodi...), bez, za reditelja ovde, nepotrebnog unutrašnjeg preispitivanja zlotvora, za koga znamo samo to da je ljut na ceo svet. Jelenče Vilotić (odličan Nemanja Bakić) svojom reperskim otporom osetljive pesničke duše je najsavremeniji lik u ovoj predstavi (muzika braće Pešut). Tragikomični mirotvorac je, zaista, pojava koju treba zapamtiti u krvavom zavičajnom hororu. Radovana se svi boje, a niko ga ne shvata ozbiljno.Čak ni tast Stanislav (Srđan Aleksić, kao iz narodne pesme), pa ni prebijena žena Rumenka (Biljana Keskenović), pravi primer pokondirenosti u pogrešno vreme. Kad se pojavi kamiondžijke Katice (Danica Grubački) oduzme humor, ostane ponajviše karikatura u prenaglašenom kostimu (Biljana Grgur). Druga kćer, trudna Georgina (Marija Maša Labudović) je bila lutka, tragična žrtva kojom se igraju u svom ratnom pohodu. Duhovitost je ostavljena liku kelnera (Lazar Nikolić), takođe kriminogenog smutljivca, u čemu je nađena dobra mera. Pokojnik, deda Vasilije, povampireni terorista (Pavle Popović) je još jedan sumanuti nasilnik, koji najavljuje upad u sumorni Radovanov dom (scena Lazar Bodroža) naoružanih komšija, u bespoštednom ratu onih kojih se i voljeni zavičaj rado odrekao. Mnogo buke, solidna glumačka igra, ali o novom tumačenju značajnog teksta srpske dramaturgije, ni pomena.
(UZNEMIRUJUĆE) BRUTALNO UBIJEN POZNATI PEVAČ: Isplivao jezivi snimak likvidacije (VIDEO)
ŠVEDSKI reper Gaboro, čije je pravo ime bilo Ninos Houri, ubijen je na parkingu u četvrtak uveče, javljaju lokalni mediji.
21. 12. 2024. u 08:06
PRVI SNIMCI UKRAJINSKOG NAPADA NA RILSK: Najmanje šest mrtvih i desetine povređenih, gore automobili (VIDEO)
ŠEST osoba, među kojima i jedno dete, ubijeno je u Rilsku, u oblasti Kursk, kao rezultat raketnog udara ukrajinskih oružanih snaga, saopštio je vršilac dužnosti guvernera Kurske oblasti Aleksandar Hinštajn.
20. 12. 2024. u 17:07
ANĐELKA BESNA: "Molim, zašto da ne odem iz tvoje emisije? Ne poštuješ me"
GLUMICA je shvatila da tuđe nepoštovanje i nevaspitanje nema veze sa njom.
22. 12. 2024. u 10:41
Komentari (0)