SAVREMENA KOMEDIJA O SAVREMENIM LAŽIMA: Zelerov komad sa četiri lica režirao Nikola LJuca
TEK što je premijerno u Ateljeu 212 izveden komad Florija Zelera "Otac" u režiji Paola Mađelija, dan kasnije o istom piscu bilo je reči u Beogradskom dramskom: sve je spremno za premijeru njegovog komada "Laž" u režiji Nikole Ljuce i interpretaciju Miloša Bikovića, Tamare Krcunović, Miodraga Radonjića i Jelisavete Orašanin.
Prvo izvođenje je 1.aprila, a na Crvenom krstu predstava će se igrati "u bloku" i u aprilu imati čak šesnaest izvođenja. Kako kažu u kući, karte su rasprodate, pa će "Laž" imati priliku da vidi oko šest hiljada posetilaca.
Nikola Ljuca, uveliko afirmisani filmski i TV reditelj mlađe generacije, drugi put se prihvatio pozorišnog zadatka.Zelerovim komadom otvara različita pitanja:
- Koliko mi sebe i nama najbliže lažemo? Da li to radimo iz želje da zaštitimo voljenu osobu ili da bi sebe sačuvali? Ovako nabrojano to deluje poprilično prozaično, iako nudi mogućnost za samodovoljnu refleksiju lake komedije. Na trenutke treba da deluje kao mešavina savremenog bulevarskog pozorišta i sitkoma. Međutim, kako tekst, sam sebe počinje da dekonstruiše i vešto otkriva prave namere likova. Tako se i sam postupak menja ka nečemu što je duboki psihološki realizam, koji je čak i isuviše stvaran - objašnjava Ljuca.
Kako ističu akteri, komad je bogat, pruža raznorazne mogućnosti i tumačenja. Svi junaci imaju neku svoju ličnu istinu,ali kad se one sudare - sve se razlikuju.
- Nezahvalno je govoriti o predstavi pre nego što je gotova. Znaćemo šta smo uradili tek u kontaktu s publikom, jer je reč o obostranom, kreativnom činu. Kolege na sceni pojavljuju se u izdanju koje nisam video do sada - naglašava Miloš Biković, čija je pojava na konferenciji za novinare izazvala neviđenu medijsku pažnju.
Tamara Krcunović objašnjava da je proces u radu na predstavi bio i divan i težak, "jer je u pozorištu najteža potraga za istinom".
U adaptaciji Staše Bajac ova savremena priča ne događa se u Parizu već Beogradu. zelerov komad prevela je Olja Petronić, scenograf je Lazar Bodroža, kostimograf Ljiljana Petrović, kompozitor Janja Lončar, a za scenski govor je zadužena Dijana Marojević.
PRVO NA VEST ENDU
ZELER je jedan od vodećih savremenih francuskih romansijera, dramatičara, filmskih i pozorišnih reditelja, njegova dela su nominovana za najznačajnija priznanja - od Oskara, preko Zlatnog globusa do BAFTE, prevedena na 45 jezika. Komedija "Laž" imala je praizvedbu na londonskom Vest Endu 2017. godine i bila je nominovana za nagradu "Lorens Olivje".
NOVE SVETSKE SILE UKLjUČILE SE U SUKOB U UKRAJINI: "Dve na strani Putina, dve žestoko protiv Rusa"
SUMNjE u podršku SAD Ukrajini u slučaju pobede Donalda Trampa na predsedničkim izborima mučile su sve one kojima je cilj da se Kijev obrani od ruske agresije. Tramp je pobedio i tek treba videti u kom će smeru krenuti njegova politika, ali sva ta dešavanja zasenila su drugi važan odnos u tom, ionako komplikovanom, odnosu.
22. 11. 2024. u 09:14
RUSIJA POSTALA GLAVNI "IGRAČ" U EVROPI: Ovo se desilo prvi put od proleća 2022. godine
RUSIJA je u septembru prvi put od proleća 2022. postala glavni snabdevač gasom Evropske unije, prenosi RIA Novosti, pozivajući se na podatke Evrostata.
21. 11. 2024. u 11:32
SKANDAL TOKOM POSETE Snimak Makrona: "Oni su totalni kreteni", rekao posle povika da je "Francuska odgovorna za krvoproliće"
"ONI si potpuni kreteni", rekao je francuski predsednik Emanuel Makron o prelaznom telu i dodao da "nikada nisu smeli da ga smene".
22. 11. 2024. u 13:07 >> 13:17
Komentari (0)