POSTHUMNA IZLOŽBA MIODRAGA ROGIĆA (1932- 2022), U GALERIJI RTS: Doslednost slikara- alhemičara

M. Kralj

03. 02. 2023. u 16:19

JEDNOM od najdugovečnijih i izrazito plodnih stvaralaca srpske likovne scene - Miodragu Rogiću (1932-2022), biće priređena prva posthumna izložba.

ПОСТХУМНА ИЗЛОЖБА МИОДРАГА РОГИЋА (1932- 2022), У ГАЛЕРИЈИ РТС: Доследност сликара- алхемичара

FOTO PROMO

Njegove slike poštovaci će moći da pogledaju od četvrtka 9. februara, u 19 časova, u Galeriji RTS (Takovska 10), kada će biti otvorena postavka "U spomen doslednosti". O konstantnosti, istrajnosti i principijelnosti s kojom je Rogić sledio svoj umetnički put, tom prilikom govoriće Nikola Mirkov, predsednik Saveta za likovno stvaralaštvo RTS-a i likovni kritičar, reditelj, i umetnikov prijatelj Đorđe Kadijević.

Slikar i grafičar, rođen u međuratnom Beogradu, koji je svoj prvi crtež objavio kao trinaestogodišnjak u listu "Duga", u rodnom gradu završio je Akademiju likovnih umetnosti, čiji će potom biti profesor, od 1961. do 1988. godine. Predavao je grafiku i upravo je u ovoj oblasti stekao najviše priznanja. I prema mišljenju likovnih kritičara "bio je i ostao jedan od najistaknutijih aktera beogradskog grafičkog kruga koji je dao značajan kulturni doprinos posleratnom preporodu grafike, od pedesetih naovamo".

A za njegove izrazito figurativne slike, svojevremeno je Peđa Milosavljević zapisao da su one istovremeno i - predeli. Rogić je bio aktivan i s pozne jeseni svoga života: slikao, pisao monografije, izlagao, ali se bavio i digitalnom štampom i DVD prezentacijom.

OD ALTAMIRE DO PIKSA,  NIŠTA NOVOMISLIM da je Pikaso najinventivniji slikar svih vremena koji nije otkrio ništa novo - tvrdio je Miodrag Rogić, a zapisano je u monografiji koju mu je objavio ULUS, čiji je autor Živojin Turinski. - Šta zapravo znači novo u slikarstvu, šta je novo u rasponu od Altamire do danas? Čovek nastoji da se maksimalno izrazi, da u svom delu, životu, projektuje ono što je njegov sopstveni sadržaj. Pritom što je veći procenat tog sadržaja, toliko je i više toga što je novo. Prema tome, težiti prema nekoj unapred zadatoj modernosti mislim da nije moguće.

- Pokušavajući da pišem o Rogićevom slikarstvu, suočavam se sa uzbudljivim svedočanstvom o hrabrosti i doslednosti, o uverenju da večitost umetničke tajne počiva kako na inovaciji - formalnoj, tematskoj, značenjskoj, tehnološkoj, razvojnoj, tako i na imanentnim svojstvima i elementima slike - beleži Nikola Mirkov, u katalogu izložbe u Galeriji RTS. - Kao što su u ćutanju sve reči, jer nijedna nije izgovorena (zato je ćutanje najrečitije), tako su u ukočenim, zdepastim, kvazimonumentalnim Rogićevim oblicima i ljudima, svi pokreti. Ljudi kao brda, predmeti kao figure, oblici i mase, krote i sažimaju integral svih linija, svih pokreta, svekolike mogućnosti kretanja.

Kako primećuje Mirkov, "kao što su u ćutanju sve reči, u belom su platnu sve slike":

- Oslobađajući svoju sliku iz beline, toj slici slike sveta umetnik ne dodaje, i ne poistovećuje je sa varljivim predloškom, već oduzima, sažima, sabija, svodi, komprimuje. Iz bezmerja beline, slikar-alhemičar rekonstruiše ostatke temeljne slike i ponovo ih orkestrira u celinu - zaključuje se u katalogu ove postavke.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

RAFA NADAL NIKAD NIJE BIO OVAKO EMOTIVAN: Pogodile ga reči Novaka Đokovića, snimak o kom priča teniski svet (FOTO/VIDEO)