POZORIŠNA KRITIKA - PLEMENITOST IZ VISINA: "Sokolova pesma", reditelj Gabor Mihalji, "Kolo". Atelje 212
GLASOVITI pozorišni producent Vladimir Dekić danas direktor Ansambla narodnih pesama i igara Srbije "Kolo", zaslužan je što je na scenu (nadamo se u redovni repertoar) postavljena ritualna, muzička, na mnogo nivoa avangardna dens predstava "Sokolov let", u koreografiji i režiji izvrsnog mađarskog umetnika Gabora Mihaljija.
O simbolu jasnoće, snage, superiornosti, lepote, začudnosti, sokolu, Mihalji je, na Dekićev poziv, sačinio teatar o ljubavi, čistoti, nadmoći istine i prirode, "Sokolova pesma". Ovu, u osnovi ljubavnu priču dvoje mladih (virtuozni Milica Kukolj, kao Sokolica, i Vukan Šebez, kao Mladić), autorski potpisuje tim mađarskih umetnika, čija je tradicija, pa i folklor, daleko od srpske, ali im je naša, zbog vekovnog suživota, dobro poznata (kompozitor Gabor Gera, scenograf Đerđ Arvan, kostimografkinja Edit Suč, muzički urednik Atila Gera, dizajn svetla Zoltan Fodor, video-rad Žolt Korai)...
Za autentični pozorišni doživljaj, koji ne izostaje ni prilikom njihovih u svetu priznatih koncerata, najzaslužniji su članovi Ansambla "Kolo", koji su preciznim, prostudiranim plesnim korakom dočarali i sreću i tugu našeg etnosa, podvučenih odličnim pevanjem narodnih napeva, ali i izgovaranjem teksta, koji je (uz glasove Pripovedača) sastavni deo ove etno sage. Životnu, izvornu, autentičnu snagu, koju gledalac prepoznaje i daje na nju emotivni odgovor, upotpunjuje i Narodni orkestar Ansambla "Kolo", a na samom kraju predstave, i trubački orkestar Bojana Krstića, koji je bio efektan i dobro uklopljen u dramsku radnju, pritom i vrlo simpatičan, ali je, istini za volju, izašao iz pozorišne estetike, u kojoj je princip podražavanja, predstavljanja dramskog znaka, iznad direktnog derta i reklama za njihovo angažovanje, ispisanih na bubnju.
No, doživljaj, koji gledalac ponese sa sobom sa ove predstave je tako jak i dubok, ukorenjen, da poneke mane ove predstave, koja je pritom i koncert, pa joj, možda, i ne treba tražiti da ima sve odlike pozorišnog čina, mogu da "rade" i u njenu korist. Mešanje žanrova je odavno ušlo u pozorišni jezik, pa onda, ako gledalac traži emociju i plemenitu poruku iz ove muzičko-plesačko-poetske radnje, on je i dobija bez prepreka, uglavnom zbog toga, što je ritual, kojim obiluje naša tradicija (ovoga puta obogaćen dodatnim muzikom i nefolklornom dramskom radnjom) duboko ukorenjen u gledaočevom nacionalnom i emotivnom biću, te ga odatle poziva i na suze, i na ushićenje... A za gledaoce, koji nisu sa ovog tla, simbol slobodnog sokola i vrhunsko izvođenje članova ansambla i orkestra "Kolo", u neobičnoj, svetlosnoj scenografiji i apstraktnom kostimu, dovoljni su da ovaj pozorišni čin odigra svoju radnju, saopšti svoju poruku, pokrene odgovor u gledaocu i izazove suzu i smeh.
A to je pravi teatar, zar ne?!
MAKRON SVE IZNENADIO: Evo šta kaže o pregovorima sa Putinom
FRANCUSKI predsednik Emanuel Makron rekao je da ne isključuje mogućnost pregovora sa ruskim predsednikom Vladimirom Putinom „kada kontekst dozvoljava“.
17. 11. 2024. u 21:03
ŠTA JE ATACMS KOJIM ĆE UKRAJINA UDARITI NA RUSIJU? Američka raketa ima domet 300 km, koristi se za gađanje ovih ciljeva
ADMINISTRACIJA američkog predsednika Džozefa Bajdena ukinula je danas ograničenja koja su dosad Ukrajini blokirala upotrebu američkog oružja za napade duboko na rusku teritoriju.
17. 11. 2024. u 19:48
"TERALI SU ME DA RADIM JUTARNjI PROGRAM, NASILNO - PO KAZNI": Olivera Kovačević o karijeri na RTS-u
VODITELjKA Olivera Kovačević je o svojim počecima, izazovima u poslu, o tome zašto ponekad poželi da bude vikinška ratnica, kao i o svemu što joj daje snagu i inspiraciju.
17. 11. 2024. u 09:28
Komentari (0)