ZAMAH SLOBODE: Pred beogradskom publikom dela sa "Sopoćanskih viđenja", jedne od naših najstarijih likovnih kolonija

M. Kralj

27. 09. 2021. u 10:33

ZA četiri i po decenije od osnivanja kolonije "Sopoćanska viđenja", jedne od tri najstarije u Srbiji, nastao je umetnički fond sa oko hiljadu dela najznamenitijih imena jugoslovenske, a potom i srpske likovne scene.

ЗАМАХ СЛОБОДЕ: Пред београдском публиком дела са Сопоћанских виђења, једне од наших најстаријих ликовних колонија

Arhiva

U Maloj sali Doma Vojske Srbije, večeras od 19 časova, beogradska publika će videti deo te bogate riznice, tačnije dela sa prošlogodišnjeg saziva, jer se prema tradiciji radovi predstavljaju godinu dana posle okupljanja umetnika oko našeg srednjovekovnog manastira pod zaštitom Uneska, a u organizaciji Multimedijalnog centra iz Novog Pazara.

Selektor 45. Likovne kolonije "Sopoćanska viđenja", održane lani, bila je istoričarka umetnosti Olivera Vukotić, koja se četvrti put našla na tom zadatku.

- Uprkos pandemiji koja je sa sobom donela brojne nedaće, kontinuirani niz kolonije se nastavio i prošle godine, čime je potvrđen njen vitalitet - objašnjava Vukotićeva, prema čijem mišljenju je reč o jednoj od najznačajnijih smotri ove vrste kod nas.

Prilikom selekcije umetnika za prošlogodišnji saziv, jedan od kriterijuma bio je da budu zastupljeni stvaraoci različitih generacija i likovnih interesovanja, dodaje istoričarka umetnosti:

- Visoki umetnički dometi su neupitni jer je reč o umetnicima koji su izgradili autentične likovne izraze, dok su mlađi autori na putu da to ostvare. Većina učesnika je prvi put na ovoj smotri, a autentičnost likovnih afiniteta svih aktera, rezultirala je delima originalnog likovnog senzibiliteta. Koncepcija kolonije podrazumeva rad u prirodi, tako da su se stvaraoci opredelili da svoje ideje transponuju u mediju slikarstva, što je autorima i najbliskije jer se geneza njihovih likovnih rukopisa, kao i prepoznatljivost, temelji upravo na slikarskoj disciplini.

Prilikom sagledavanja dela, neophodno je imati u vidu i da se kolonija održava u neposrednoj blizini manastira Sopoćani, jednog od najznačajnijih bisera srpske srednjovekovne kulture, ističe selektorka.

- Ne treba zanemariti ni bogato kulturno nasleđe, i preplitanje različitih kulturnih i verskih modela, što ovaj region čini jedinstvenom kulturno-istorijskom celinom, a ambijent nataloženih duhovnih slojeva i prirodne lepote su neiscrpno nadahnuće i stvaralački pokretač... Sve su to elementi koji su uticali na slobodu umetničkog izraza koja je dobila puni zamah, i upravo je ona sintagma za dela nastala na prošlogodišnjem sazivu "Sopoćanska viđenja" - zaključuje Olivera Vukotić.

UČESNICI I IZLAGAČI

POSLE beogradske, izložbu dela sa kolonije "Sopoćanska viđenja", videće i publika u Novom Pazaru. Postavku čine dela Esme Alomerović, Anđelke Bojović, Emine Ganić, Slobodana Kajteza, Miroslava Lazovića, Muharema Radetinca Rafa, Nenada Ristovića i Jelene Šalinić Terzić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

SINER JE BOLJA VERZIJA NOVAKA ĐOKOVIĆA: Čuveni trener šokirao teniski svet