STRAŠILA BEZ POSLA: Reditelj Filip Ken razvija nadrealnu viziju "ekološke revolucije"
U FOKUSU ovogodišnjeg BITEF izdanja ekološka problematika našla se i u sinoćnoj i večerašnjoj predstavi: pred publikom Teatra na brdu izvedeni su "Klimatski plesovi" koreografkinje čileansko-meksičkog porekla Amande Pinje, a sada će se dve večeri zaredom pred publikom naći predstava "Farm fatale" reditelja Filipa Kena (francusko-nemačka koprodukcija Vivarijum studija iz Pariza i Minhner kameršpile iz Minhena) u Pozorištu na Terazijama.
Naš festival ugostiće prvi put jednog od vodećih francuskih i svetskih reditelja srednje generacije, Filipa Kena, s predstavom koja je nastala u koprodukciji rediteljeve kompanije iz Pariza i poznatog Kameršpilea iz Minhena. Kako se najavljuje, u specifičnom, za njega prepoznatljivom vizuelnom okviru i ironijskom diskursu, Ken razvija nadrealnu viziju "ekološke revolucije" koju pokreću nezaposlena strašila: ona su ostala bez posla iz različitih razloga, između ostalog, zbog uništavanja gradskih bašta i udara korporacija na samostalne poljoprivrednike. Kraj je otvoren, jer ostaje upitanost da li je ova predstava autentični poziv na "ekološku revoluciju", ili ironični komentar o njenoj iluzornosti, jalovosti.
Prethodna predstava "Klimatski plesovi" posveta je planinskom kraju iz kog je majka koreografkinje Amanda Pinje, a čiji su ekosistemi ugroženi projektima multinacionalnih kompanija.
- U scenskom pogledu, reč je o vizuelno-atmosferskoj instalaciji koja simbolički asocira na planinski krajolik, ali koji je živ, diše, kreće se. To se sve dočarava postepenim, sporim i stilizovanim kretanjem, te izdvajanjem koreografisanih tela iz dotičnog vizuelnog okruženja, a što ima naglašeni ritualni karakter. Isti karakter ima i završni ples koji kao da pruža metakomentar: savremenom zapadnom civilizacijom nije ugrožena samo iskonska priroda već i drevne kulture - reči su selektora Ivana Medenice.
IZOSTAO OSTERMAJER
PREDSTAVA "Farm fatale" neočekivano je dobila reprizno izdanje zato što se, zbog aktuelne epidemiološke situacije, s Bitefa izostao berlinski teatar Šaubine, s Ibzenovim "Neprijateljem naroda" u režiji Tomasa Ostermajera.
Preporučujemo
NA CRVENOJ IVICI BUDUĆNOSTI: Drugi dan prologa Bitefa sa predstavom "Cement Beograd"
14. 09. 2021. u 10:26
NOVE SVETSKE SILE UKLjUČILE SE U SUKOB U UKRAJINI: "Dve na strani Putina, dve žestoko protiv Rusa"
SUMNjE u podršku SAD Ukrajini u slučaju pobede Donalda Trampa na predsedničkim izborima mučile su sve one kojima je cilj da se Kijev obrani od ruske agresije. Tramp je pobedio i tek treba videti u kom će smeru krenuti njegova politika, ali sva ta dešavanja zasenila su drugi važan odnos u tom, ionako komplikovanom, odnosu.
22. 11. 2024. u 09:14
RUSIJA POSTALA GLAVNI "IGRAČ" U EVROPI: Ovo se desilo prvi put od proleća 2022. godine
RUSIJA je u septembru prvi put od proleća 2022. postala glavni snabdevač gasom Evropske unije, prenosi RIA Novosti, pozivajući se na podatke Evrostata.
21. 11. 2024. u 11:32
SKANDAL TOKOM POSETE Snimak Makrona: "Oni su totalni kreteni", rekao posle povika da je "Francuska odgovorna za krvoproliće"
"ONI si potpuni kreteni", rekao je francuski predsednik Emanuel Makron o prelaznom telu i dodao da "nikada nisu smeli da ga smene".
22. 11. 2024. u 13:07 >> 13:17
Komentari (0)