"BRANIO JE SRBIJU TOKOM NATO AGRESIJE" Potresna ispovest majke pilota Dejana Krsnika - nekoliko sati pre tragedije joj poslao poruku
- KADA smo čuli za pad aviona i da postoji mogućnost da se pilot katapultirao, molili smo se da je naš Dejan živ. Pa neka su mu i obe noge polomljene, gurali bismo ga u kolicima, ali samo da bude živ!
Ovim rečima počinje svoju ispovest Milijana Krsnik, majka majora Dejana Krsnik (49), koji je prekjuče pre podne poginuo prilikom pada letelice Vojske Srbije, aviona MiG-21 u selu Brasine kod Loznice. Tada je stradao i njegov kolega Zvonko Vasiljević (43). Neutešna žena se priseća poslednje poruke koju je u petak ujutro, nekoliko sati pre tragedije, dobila od sina.
- Na Vajber mi je poslao fotografiju iz aviona, sa kacigom, kiseonikom. Napisao je da će leteli i iznad Kraljeva, gde živimo njegov otac i ja - plačnim glasom priča majka.
Čim su čuli da je pao MiG-21, Stjepan i Milijana su znali da je njihov jedinac u njemu, jer je on tokom cele karijere leteo isključivo u ovom tipu supersoničnog aviona. Nadu da Dejan nije stradao podgrejavala je vest da se jedan pilot katapultirao. Međutim, kasnije ju je pozvao Dejanov komandant iz Batajnice, ali nije imao snage da joj bilo šta kaže.
- Kada sam na vratima ugledala Dejanovog klasića Aca i komandanta sa Lađevaca, bilo mi je jasno... Nije trebalo ništa da kažu ni meni ni suprugu... Znali smo da se obistinilo ono najgore. Da se naš Dejan neće vratiti sa leta. S tim strahom smo živeli stalno... Verovatno se avion prilikom pada zapalio, a njih dvojica su izgoreli. Verujem da su stradali da avion ne bi pao na kuće, i tako sprečili civilne žrtve - neutešna je majka pilota Kresnika i dodaje da su njen suprug, snaha i unuk otišli na Batajnicu da preuzmu sve Dejanove stvari.
Njen jedinac je, priča, još kao dete, dok su živeli u Zagrebu, želeo da bude pilot. Završio je srednju vazduhoplovnu školu u Zemuniku, krenuo na akademiju, ali je zbog ratnog vihora u Hrvatskoj školovanje nastavio u Rajlovcu kod Sarajeva. I tu su ga omeli oružani sukobi, pa je školovanje nastavio u Podgorici, da bi nakon toga službu započeo u Prištini. Nebo i građane Srbije branio je i tokom NATO agresije 1999. godine.
- Moj sin je celog veka leteo na MiG-21. Ne što je u pitanju moj Dejan, ali je zaista bio vrhunski pilot. Pilotčina, kako su i njegovi prijatelji imali običaj da kažu - dodaje nesrećna majka.
Dejan se približavao penziji. Za malo više od dva meseca, tačnije 6. decembra, imao bi punih 40 godina staža. U penziju je trebalo da ode 28. maja naredne godine, na svoj 50. rođendan.
- Pilota Zvonka, koji je stradao sa njim, obučavao je. Imao je običaj da, kako oni u avijaciji zovu te mlađe pilote, još samo "pajsera" obuči i ode u penziju. Ipak, nije nameravao da prestane sa letenjem. Planirao je da u Vršcu na Pilotskoj akademiji nastavi da obučava mlade. Tu akademiju pohađa i njegov 20-godišnji sin jedinac, moj unuk - priča majka tužnim glasom.
Dejanu su ona i otac dali kuću u okolini Kraljeva, i on je počeo da je sređuje. Želeo je da kada ode u penziju više vremena provodi dole, u blizini roditelja, Milijane, koja je nekada kao medicinska sestra radila i u zagrebačkoj bolnici "Rebro", i Stjepana, potpukovnika u penziji.
- Strašno je kada roditelj nadživi dete. Imali smo stan u Zagrebu, ali smo ostali bez njega. Ovde nemamo ni stan, oboje smo bolesni. Imam rak, suprug je operisan. Dejan nam je davao snagu za život - kaže neutešna Milijana, majka pilota Dejana Krsnika.
Avion nije poleteo neispravan
Zoran Biserčić, pukovnik u penziji, izjavio je juče da uzroci te nesreće mogu biti različiti, ali da sigurno ne može biti da je avion poleteo neispravan.
- Uzroci pada se utvrđuju, to rade vrlo stručne komisije. Uvek se formiraju dve ili više komisija. Koji su mogući uzorci - mogu biti kvar aviona, može biti neki postupak, kao i kod saobraćajnih nesreća. Sigurno ne može biti da je avion poleteo neispravan - rekao je Biserčić za TV "Prvu".
On je ocenio i da ne postoji ljudska greška, pa pomenuo i Ajrtona Senu.
- Jednostavno - splet okolnosti, desi se. Toliko je rizičan posao da postoji hiljadu faktora, a da bi avion poleteo to mora da potpiše čak osmoro ljudi, a poslednji u tom nizu je i sam pilot - rekao je Biserčić.
Istražuje se uzrok
U međuvremenu, nadležni organi istražuju uzrok pada letelice. Istragu, osim Višeg tužilaštva u Šapcu, sprovode i dve komisije Vojske Srbije koje na terenu rade na rasvetljavanju okolnosti pogibije dvojice pilota. Ministar odbrane Aleksandra Vulin je rekao da "ne može da ih požuruje", ali da će članovi komisija dati sve od sebe i da će nalaze prvo dostaviti nadležnom tužilaštvu. Ministar odbrane je naveo da avion nije imao crnu kutiju, kao i da je u pitanju bio redovan letački zadatak. Prema njegovim rečima, nijedan vojni avion ne može da poleti "a da nema pet potpisa", i to potpise četiri mehaničara i drugih koji proveravaju avion, a peti je potpis samog pilota.
(Blic)
VALERIJ ZALUŽNI DAO PROGNOZU: Evo kada će ruska vojska da probije ukrajinski front
NOVI tehnološki napredak tokom ratnog vremena sprečiće ozbiljnije probijanje fronta duž ukrajinsko-ruske granice do oko 2027. godine, izjavio je Valerij Zalužni, bivši vrhovni komandant Ukrajine i sadašnji ambasador u Ujedinjenom Kraljevstvu, za „Ukrajinsku pravdu“ u intervjuu objavljenom 23. novembra.
23. 11. 2024. u 18:55
BRITANCI OBJAVILI ZASTRAŠUJUĆU MAPU: "Orešnik" može da stigne do bilo kog evropskog grada za manje od 20 minuta (MAPA)
BRITANSKI list "Dejli mejl" ocenio je da bi balistička raketa "orešnik" mogla da stigne do bilo kog evropskog grada za manje od 20 minuta.
23. 11. 2024. u 15:58
POTPREDSEDNIK SAD UMRO TOKOM ODNOSA: Bio sa 50 godina mlađom ljubavnicom, Bela kuća nije znala kako da saopšti vest o smrti
BIO JE to 27. januar 1979. godine. U 1 ujutro, portparol porodice Nelsona Rokfelera objavio je zvaničnu izjavu za štampu. Bivši potpredsednik preminuo je U 71 godini života ranije te večeri.
22. 11. 2024. u 18:36
Komentari (2)