KO GNJAVI NE MOŽE U BRZU TRAKU: Predlog da se zabrani vožnja preticajnom linijom sa manje od 100 na sat
VOŽNjU preticajnom trakom brzinom manjom od 100 ili 110 kilometara na čas trebalo bi zakonom zabraniti.
To je juče izjavio v. d. direktora "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak i najavio da će taj predlog uputiti Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, a dalje i Ministarstvu unutrašnjih poslova, i na kraju Vladi Srbije.
Drobnjak je istakao da je kretanje brzinom ispod 100 kilometara na čas nebezbedno koliko i prebrza vožnja i da pojedini vozači ugrožavaju bezbednost saobraćaja tako što voze previše sporo preticajnom trakom na auto-putu.
- Ne vode dovoljno računa, odnosno ne gledaju u retrovizor da li neko ide iza njih. Nije mi jasno, svi misle da je njihov auto-put i voze preticajnom trakom, ne prateći da li neko ide iza i da li treba da se sklone - objasnio je Drobnjak na TV K1.
- Uvek se nerviram zbog toga kada vozim, ali odlučio sam da predložim resornom ministarstvu za saobraćaj da se to i zakonski reguliše. Sada policija ne može da zaustavi nekog na auto-putu i kazni ga zato što vozi sporo preticajnom trakom. Ali, može da se donese zakonska odredba i da se kaže - ne smeš da voziš ispod 100 ili 110 preticajnom trakom. Nisam to još predložio, ali predložiću, evo, to je ideja.
Prvi čovek "Puteva" nije jedini kojeg nerviraju vozači koji mile u preticajnoj traci, a sa njegovim mišljenjem saglasan je i profesor Milan Vujanić, stručnjak za bezbednost saobraćaja.
- Drobnjak ima dobre ideje i ova se može realizovati, ali je za to potrebno vreme - smatra profesor Vujanić.
- Tehnički je ta vrsta propisa izvodljiva, ali je stvar zakonodavstva. Izmene su spor proces i traju dugo. Predloženo rešenje nije loše. Najgore za bezbednost saobraćaja je kada je brzina vozila heterogena.
KAMERE ZA KAMIONE NA IBARSKOJ
DIREKTOR "Puteva" je ponovio i da se razmatra naplata putarine na magistralama za teške kamione i to putem video-nadzora, a pre svega na Ibarskoj gde je zbog velikog broja teretnjaka nebezbedan saobraćaj.
- Naplata putarine naterala bi kamione teže od 12,5 tona da koriste auto-put. Gledamo da postavimo portale da snime vozilo kad negde uđe na magistralu i gde izađe. Tako ćemo da vidimo koliko kilometara je prešlo i dobiće fakturu da to plati - naveo je Drobnjak.
- Taj sistem se razlikuje od vinjeta, jer se putarina opet plaća po pređenom kilometru.
Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da ni u drugim zemljama ne postoji zabrana vožnje brzinom ispod 100 kilometara na čas, ali napominje da je ovo pitanje delimično regulisano saobraćajnom signalizacijom.
- U Italiji i Nemačkoj postoji zabrana preticanja za kamione, što znači da teretnjaci ne smeju jedni druge da pretiču - objašnjava Božović.
- Oni značajno usporavaju saobraćaj i preticanje nekad traje kilometrima. Ako ste prinuđeni da idete iza kamiona ne možete krenuti sa 110 kilometara na čas, jer je njegova brzina 90, pa će to biti i brzina automobila. Ima smisla da se na pojedinim deonicama, kao u pojedinim zemljama Evropske unije, zabrani preticanje sporim vozilima. To jeste dobar predlog, jer je tamo dao rezultate.
Božović napominje i da se iza kamiona koji se pretiču stvaraju kolone vozila, koja po njegovom povratku u desnu traku pokušava da se rasformira i to prilično nespretno, tako da jedni ubrzavaju većim ubrzanjem od drugih i da se oni koji ubrzavaju sporije kasno vraćaju u desnu traku, pa u toj razlici u kretanju nastaju i saobraćajne nezgode.
NOVE SVETSKE SILE UKLjUČILE SE U SUKOB U UKRAJINI: "Dve na strani Putina, dve žestoko protiv Rusa"
SUMNjE u podršku SAD Ukrajini u slučaju pobede Donalda Trampa na predsedničkim izborima mučile su sve one kojima je cilj da se Kijev obrani od ruske agresije. Tramp je pobedio i tek treba videti u kom će smeru krenuti njegova politika, ali sva ta dešavanja zasenila su drugi važan odnos u tom, ionako komplikovanom, odnosu.
22. 11. 2024. u 09:14
RUSIJA POSTALA GLAVNI "IGRAČ" U EVROPI: Ovo se desilo prvi put od proleća 2022. godine
RUSIJA je u septembru prvi put od proleća 2022. postala glavni snabdevač gasom Evropske unije, prenosi RIA Novosti, pozivajući se na podatke Evrostata.
21. 11. 2024. u 11:32
SKANDAL TOKOM POSETE Snimak Makrona: "Oni su totalni kreteni", rekao posle povika da je "Francuska odgovorna za krvoproliće"
"ONI si potpuni kreteni", rekao je francuski predsednik Emanuel Makron o prelaznom telu i dodao da "nikada nisu smeli da ga smene".
22. 11. 2024. u 13:07 >> 13:17
Komentari (1)