I STANICE U NOVOM RUHU: Na trasi pruge za velike brzine između Beograda i Novog Sada grade se peroni i rekonstruišu fasade na zgradama
SVE železničke stanice između Beograda i Novog Sada dobiće do kraja godine novi izgled. Majstori uveliko rade na popravkama krovova i uređenju fasada, a u planu je i rekonstrukcija koloseka, obnova i izgradnja perona, ugradnja opreme za informisanje i usmeravanje kretanja putnika, kao i video-nadzor.
Biće izgrađene četiri potpuno nove stanične zgrade - Zemun, Batajnica, Sremski Karlovci i Beška. Postojećih sedam u Novom Beogradu, Zemun Polju, Staroj i Novoj Pazovi, kao i u Inđiji, Karlovačkim vinogradima i Petrovaradinu će biti renovirane. Stajalište "Tošin bunar" će biti izmešteno na novu lokaciju, a u planu su dva potpuno nova, "Altina" i "Kamendin".
- Osim brze pruge i vozova koji će saobraćati brzinom do 200 kilometara na sat između Beograda i Novog Sada, nove stanice duž ove deonice omogućiće putnicima lepše i prijatnije putovanje, omogućiće veću funkcionalnost staničnih objekata, a korisnicima pružiti kvalitetnu i efikasnu uslugu - kaže Nenad Stanisavljević, iz "Infrastrukture železnica Srbije". - Zbog višedecenijske nebrige one su bile oštećene, ruinirane i u izuzetno lošem stanju.
Sada su uz koloseke namenjene za prijem i otpremu putničkih vozova, predviđeni i peroni sa pothodnicima. Novoprojektovani peroni namenjeni za regionalni saobraćaj biće dugi 220, a za gradsko-prigradski saobraćaj 110 metara, sa tipskim nadstrešnicama.
Projekat za budući izgled stanica radio je Saobraćajni institut CIP, u saradnji sa kineskom kompanijom China Railway Design Corporation.
- U Zemunu je predviđena izgradnja nove zgrade, sa leve strane pruge - navodi Stanisavljević. - Stanica u Batajnici je pre rekonstrukcije bila u najlošijem stanju na deonici pruge Beograd Centar - Stara Pazova, a na njenom mestu je predviđena izgradnja nove stanične zgrade. U stanici "Zemunsko Polje" predviđena je rekonstrukcija postojeće zgrade, a rekonstruisana su prva dva koloseka i izgrađena dva perona. Novo ruho dobiće i zgrade u Staroj i Novoj Pazovi.
Na deonici pruge za velike brzine Stara Pazova - Novi Sad, gde radove izvodi ruska kompanija "RŽD Internešnl", predviđena je rekonstrukcija železničkih stanica Inđija, Karlovački vinogradi i Petrovaradin, dok će u Sremskim Karlovcima i Beškoj biti izgrađene nove zgrade.
- Radovi na rekonstrukciji železničke stanice Inđija započeli su polovinom januara i predviđeno je da traju 221 dan, što znači da će novi izgled stanični objekat dobiti u avgustu - najavljuje Nenad Stanisavljević. - Trenutno se izvode radovi na obijanju fasade, skidanju stare stolarije i nadstrešnice kao i demontaži postojeće signalno-sigurnosne i telegrafsko-telefonske opreme. Ova stanica izgrađena je 1883. godine, a više desetina godina unazad nije bila rekonstruisana.
Biće izgrađena potpuno nova železnička stanica i u Beškoj, a radovi bi trebalo da počnu do kraja meseca i da traju do septembra. Mesec dana kasnije je rok za adaptaciju objekta u Karlovačkim vinogradima, a predviđeno je da ova železnička stanica bude mesto za prijem i otpremu teretnih vozova za potrebe lokalne industrije.
Poslednja bi trebalo da bude završena nova prizemna zgrada u Sremskim Karlovcima, a rok za izgradnju je polovina decembra. U toku je iskopavanje temelja za novi stanični objekat, koji će imati 284 kvadratnih metara. Pripremni radovi za obnovu stanice Petrovaradin započeli su krajem januara, a u njoj će posle obnove biti smeštene prostorije transportno-komercijalne i tehničko-kolske službe.
NOVA STAJALIŠTA
BIĆE izgrađena dva potpuno nova stajališta, koja do sada nisu postojala - "Altina" i "Kamendin". Projektom je u oba ova stajališta predviđena izgradnja perona za putnike i novog pešačkog pothodnika. Železničko stajalište Tošin bunar je pomereno i uspostavljeno je u Bulevaru heroja sa Košara, sa druge strane ulice Tošin bunar u odnosu na postojeće stajalište.
POLA RUSI POLA KINEZI
MODERNIZACIJA pruge Beograd Centar - Stara Pazova, duge 34,5 kilometara, deo je projekta izgradnje pruge za velike brzine do 200 kilometara na sat, između Beograda i Budimpešte.
Izvođač radova je konzorcijum kineskih kompanija China Railway International i China Communications Construction Company, a radovi koštaju 350,1 milion dolara. Vrednost ugovorenih radova na trasi od Stare Pazove do Novog Sada, u dužini od 36,2 kilometra je 247,9 miliona dolara, a na ovom poslu angažovana je ruska kompanija "RŽD Internešnl".
Preporučujemo
TURSKA DRHTI PRED PRETNjOM IZRAELA: Izbija treći svetski rat? (VIDEO)
MINISTAR odbrane Turske, Jašar Guler, izjavio je da Izrael može da napadne Tursku, čime je podržao ranije izjave predsednika Erdogana, koji je Izrael opisao kao direktnu pretnju za zemlju.
14. 11. 2024. u 17:17
"GLAVNA TEMA JE DA LI ĆE MOSKVA BITI GAĐANA" Veliko upozorenje Vučića: Svet se kreće po ivici ambisa!
PREDSEDNIK Srbije Aleksandar Vučić obratio se javnosti posle govora na Samitu KOP29 u Azerbejdžanu.
12. 11. 2024. u 12:33
ČITULjA KOSTIĆU OD DECE: "Živiš kroz nas - nastavljamo s ponosom"
MIODRAG Kostić, osnivač i predsednik MK Grupe, preminuo je u sredu ujutru.
14. 11. 2024. u 12:46
Komentari (2)