Kvalitet kao osnov poslovnog uspeha

Promo

21. 12. 2020. u 15:00

„Kupac može samo jednom da se prevari. Zbog toga je imperativ našeg poslovanja doslednost u kvalitetu proizvoda. Možda je taj put teži ali je za nas jedini moguć“, kaže za Večernje novosti Mina Rakićević, direktorka porodične radionice najfinijih suhomesnatih delikatesa Delikos, čiji brend Kosmajska već skoro 11 godina dominira na tržištu.

Квалитет као основ пословног успеха

Foto: Goran Đukanović

Kako je sve počelo?

„Priča o brendu Kosmajska počinje time što sam Delikos nasledila nakon iznenadne očeve smrti 2013. godine, sa kojim sam zajedno koncipirala ključne vrednosti naše poslovne filozofije. Delikos je osnovan još 2005, a proizvodnja je počela tek 2010. Tokom tih pet godina moj otac Milomir Rajšić, mašinski inženjer, projektovao je i gradio pogon iz sopstvenih sredstava koje je zarađivao na drugim poslovima, pre svega kao vlasnik kompanije Term inženjering, koja se bavila projektovanjem i izgradnjom rashladnih sistema za velike firme. Srce fabrike Delikos - komore za dimljenje i zrenje - upravo su spoj njegovog znanja i iskustva. Za lokaciju je izabran Kosmaj zbog svoje blagodarne prirode i čistog vazduha koji se obilato troši u proizvodnji suhomesnatih proizvoda, ali i zbog blizine Beograda i dobre povezanosti sa svim važnim saobraćajnicama u Srbiji. Već nakon prve godine rada naši proizvodi su se našli u ponudi svih većih trgovinskih lanaca u Srbiji. Firma se razvijala u skladu sa potražnjom, ali samo onoliko koliko nam je omogućavalo da ostanemo dosledni vrhunskom kvalitetu naših proizvoda“.

Po čemu se Kosmajska proizvodi izdvajaju na tržištu?

„Po tome što je u njih ulažemo mnogo znanja, truda, energije i, pre svega, ljubavi. Naši proizvodi imaju pun i raskošan ukus jer nijedan korak u proizvodnji ne ubrzavamo, proces sazrevanja mesa ne skraćujemo, a dimljenje na bukovoj piljevini im daje poseban šmek. Štetne materije iz dima – katran i čađ, otklanjamo vodenom filtracijom i na taj postupak smo naročito ponosni jer nam omogućava da potrošačima pružimo proizvode koji imaju savršen ukus ali i nutritivnu vrednost, što smo potvrdili i naučnim istraživanjem. Naime, zajedno sa Institutom za higijenu i tehnologiju mesa iz Beograda, uradili smo 2018. Studiju o prisustvu policikličnih aromatičnih ugljovodonika (PAH) iz dima u gotovom proizvodu kako bismo potvrdili njihovo odsustvo. Studija je rađena godinu dana i potvrđena je naša početna tvrdnja da ih u gotovom proizvodu ima u tragovima“.

Da li je i položaj na kojem se vaša delikatesna radionica nalazi – obronci planine Kosmaj, takođe tajna uspeha i kvaliteta?

„Osim najkvalitetnijeg mesa, koje pažljivo biramo, dodajemo još samo so i prirodne biljne začine. Dakle, ne koristimo veštačke boje, arome, pojačivače ukusa i zamene za meso. U procesu sazrevanja mesa ne preskačemo ništa i ne žurimo nigde. Kada se radi o proizvodnji hrane, a naročito mesa, nema mesta improvizaciji, posebno kada odlučite da kvalitet apsolutno baci kvantitet u senku. Naravno da tome u velikoj meri doprinosi i svež planinski vazduh, šuma kojom smo okruženi, ali negovanje tradicionalnih recepata koje koristimo“.

Foto: Promo

Koje proizvode biste posebno izdvojili?

„Svi naši proizvodi, kojih ukupno 10, su podjednako kvalitetni i svi imaju fin, pun ukus. Pršuta, panceta, buđola, suvi vrat, suvi goveđi ramstek, kao i fermentisane suve kobasice poput kulena, Kosmajske kobasice i Sremske kobasice, za koje smo dobili žig Čuvarkuća, sve proizvodimo od pažljivo biranog mesa. Nemamo svoju farmu, već dobavljače koji tačno znaju šta tražimo i koliko su oštri naši kriterijumi kada je meso. Kvalitet koji dođe do nas brižljivo čuvamo i prenosimo ga dalje, putem gotovih proizvoda, do trpeza širom Srbije“.

Da li i kako pratite trendove u mesnoj industriji?

„Kosmajska deliaktesi su prava mera tradicionalnog i modernog. Savremeni trendovi u svetskoj industriji mesa i mesnih proizvoda nam omogućavaju da naši proizvodi budu zdravi i visoko kvalitetni, a poštovanjem tradicije i domaćih recepata čuvamo autentičan ukus, po kojem smo prepoznatljivi na tržištu. Osim pažljivog biranja najfinijih začina i mesa, i proizvodnje u idealnim klimatskim uslovima u kojima proizvodi sazrevaju, uveli smo i sistem upravljanja bezbednošću hrane ISO 22000: 2005 2010, zajedno sa HACCP standardom, a imamo i sertifikat FSSC 22000. Potrošači su iz godine u godinu sve bolje edukovani i prepoznaju Kosmajska delikatese kao dobar izbor, ne samo ukusan već i zdrav.

Kako je to biti žena u biznisu, pre svega voditi takvu specifičnu proizvodnju?

„Na našem podneblju retko se sreću žene koje su na čelu proizvodnje mesa i mesnih prerađevina. To je industrija kojim se najčešće bave muškarci, iako u samoj proizvodnji radi puno žena čiji doprinos je nemerljiv. Ja sam ovaj posao nasledila od oca i drago mi je da sam u prilici da pokažem da i žene mogu uspešno da vode biznis u mesnoj indurstriji. Kako je poslovanje puno izazova, u pojedinim segmentima činjenica da sam žena mislim da mi pomaže. Nisam do sada osetila da sam u lošijoj poziciji u bilo kom segmetnu rada u odnosu na kolege suprotnog pola. To verovarno ima veze i sa osećajem samopoštovanja i vrednosti, koju nije potrebno da dobijem od drugih. Verujem da baš zbog ženskog principa, sagledavanja posla i uverenja, proizvodimo delikatese koji se po svom kvalitetu izdvajaju na našem tržištu. Članica sam Upravnog odbora Udruženja poslovnih žena Srbije, koje oko sebe okuplja fantastične žene iz razičitih poslovnih sfera. Zalažem se za ravnopravne uslove poslovanja i osnaživanje žena u biznisu, jer mislim da imamo toliko toga da pružimo i pomognemo da poslovni ambijent bude bolji.“

Kakvi su vam planovi, da li ćemo uskoro dobiti neki nov neodoljiv Kosmajska proizvod?

„Planiramo da ostanemo butik fantastičnih proizvoda, gde smo našli svoje mesto i gde nam se dopada da budemo. Bavićemo se širenjem proizvodnje samo do granica trenutnih kapaciteta, gde imamo još prostora za rast. To znači konstantan rad na usavršavanju i ubacivanje još dva do tri proizvoda. Česta je pojava da rastom proizvodnje opada kvalitet, što je zamka u koju mi nećemo upasti jer je naš cilj da nam proizvodi ostanu remek-dale uz koja sva čula uživaju. Potrošači nam stalno poručuju – samo nemojte da se menjate! I za nas je to zakon“.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

SINER ISPISAO ISTORIJU TENISA: Nestvarna sezona za italijanskog tenisera