KATANAC PRETI SUBAGENTIMA: Kriza u turizmu mogla bi da zatvori oko 90 odsto prodavaca putovanja

J. Subin

20. 10. 2020. u 12:58

I DOK turističke agencije, organizatori putovanja, očekuju da će do kraja nedelje stići prvi predlozi za izdavanje polisa od osiguravajućih kuća, kako bi mogli da nastave sa radom, sudbina subagenata u našoj zemlji ne ohrabruje.

КАТАНАЦ ПРЕТИ СУБАГЕНТИМА: Криза у туризму могла би да затвори око 90 одсто продаваца путовања

Foto arhiva

Procenjuje se da bi skoro 90 odsto onih koji prodaju tuđe aranžmane, mogli da stave ključ u bravu. Poslovanje "visi o koncu" i kod velikih agencija. Stručnjaci upozoravaju da, nažalost, ne postoji nijedno rešenje koje bi moglo da zadovolji putnike i vlasnike agencija.

Prema rečima Aleksandra Seničića, direktora Nacionalne asocijacije turističkih agencija, subagenti su direktno povezani sa agencijama, žive od provizije i nemaju veliki novac sa strane. Izvesno je zato da će veliki broj njih biti zatvoren.

- Ako se kriza produži, a kraj se trenutno ne vidi, male agencije definitivno neće izdržati - rekao nam je Seničić. - Budućnost svakako nije dobra, ukoliko ovakva situacija potraje još godinu ili dve. Nema pomoći sa strane, pa će ljudi morati da se preorijentišu na neke druge poslove, ili bar na neki drugi način poslovanja. Tačno je i da će se oko 90 odsto subagenata zatvoriti, jer kad nemaju šta da prodaju, nemaju ni od čega da žive. U velikom su problemu.

NEMA DOBROG REŠENjA

ŽAO mi je i putnika i radnika, ali oni su se našli u nekoj pat-poziciji i pravog rešenja problema između turista i agencija - nema - objašnjava Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije. - Određeni broj agencija su podmirile svoje obaveze prema osiguravajućim kućama, a ne funkcioniše najbolje ni državni sistem. Znamo primere da država jednu agenciju zatvori, a vlasnik iste otvori drugu, na istoj adresi. Možda i suviše grubo zvuči, ali na tržištu treba da ostanu samo prave i proverene agencije. Zamenski vaučeri su loša rešenja, ali u ovoj situaciji i nema nekog pravog i dobrog odgovora na novonastali problem.

Turističke agencije u Srbiji trenutno ne mogu da posluju jer su, zbog isteka polisa osiguranja, ostale bez licenci. Već više od dve nedelje čeka se rasplet. Agencije će moći da biraju između nedostižnih bankarskih garancija i polisa osiguranja. Svega nekoliko osiguravajućih kuća je pristalo da ih izdaje, ali uz pooštrene uslove.

- Promene bi trebalo da se uključe u pravilnik o garancijama, a onda da se uvede bolja kontrola rada turističkih agencija - ističe Seničić. - Da osiguravajuće kuće formiraju realnije naplate i da bankarske garancije budu prihvatljivije. Da se bazira na prometu agencije, pa kako to raste, da raste i nivo grancije. To već funkcioniše u svetu. Voleo bih kada bismo na državnom nivou uspeli da sklopimo bilateralne sporazume sa drugim državama sa kojima bismo imali izvesnu saradnju na polju turizma. To bi donelo veći stepen sigurnosti za sve, a putnici bi mogli da nastave da odlaze na željene destinacije uz negativan PCR test.

Ukoliko agencije ne budu mogle sledeće godine da realizuju putovanja za koja su izdala zamenske vaučere, kako objašnjava Seničić, od januara 2022. godine bi trebalo da dobiju nazad pare od svojih inostranih partnera. Tek je mali deo aranžmana isplaćen u celosti, većina je putnika je dala od 30 do 40 odsto za svoja putovanja.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

ODRŽIVA ARHITEKTURA: Važnost energetske efikasnosti