MINISTARKA MIHAJLOVIĆ: Most kod Rače za dve i po godine

Tanjug

28. 09. 2020. u 12:46

MOST preko Save kod Sremske Rače, u okviru izgradnje autoputa Beograd - Sarajevo, biće izgrađen za dve i po godine, najavila je danas potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović i istakla da Srbija ulaže ukupno 13 milijardi evra u regionanalne projekte.

МИНИСТАРКА МИХАЈЛОВИЋ: Мост код Раче за две и по године

Foto: Tanjug

-Srbija danas sa svim svojim projektima učestvuje sa 13 milijardi evra u regionalnom povezivanju, sa BiH, Mađarskom, Rumunijom, Severnom Makedonijom i Crnom Gorom. To su sve projekti na kojima radimo, bilo da je u pitanju izgradnja autoputa, brze pruge, ili da je u pitanju samo rekontrukcija određenih puteva-rekla je Mihajlović tokom obilaska gradilišta mosta preko Save u okviru izgradnje deonice autoputa od Sremske Rače do Kuzmina.

-Mi smo svesni da ako se kao region ne budemo povezali da ne možemo pričati o boljem životu niti o konkurentnosti naših ekonomija, ali ni o tome da ljudi ostanu da žive na tom području-istakla je ministarka Mihajlović.

Takođe, ističe da se ne grade samo autoputevi i mostovi već i integrisani granični prelazi kako bi ljudi i roba mogli što brže da pređu sa jedne na drugu stranu.

Tako će transportni troškovi biti niži i manje vreme zadržavanja na granici, što će doprineti da budemo konkurentniji i da se brže razvijamo, a građani da bolje žive i budu bolje povezani sa obe strane Drine i Save, napomenula je Mihajlović.

Navodi da joj je to gradilište kod Sremske Rače posebno drago, zato što su na njegovom otvaranju bili predsednici Srbije i Turske Aleksandar Vučić i Redžep Tajip Erdogan.

-Mnogi su bili skeptični i govorili da je to samo priča-dodala je Mihajlović istakavši da se uverila da turska kompanija Tašjapi i domaće firme rade punom parom i da će most biti završen u roku, odnosno za dve i po godine, a verovatno i pre.

Ministarka ističe da je taj most veoma važan za regionalno povezivanje.

-Ovaj projekat nije samo pitanje autoputa Sremska Rača - Kuzmin i samo most, ukupno 18 km i ulaganje od 220 miliona evra koliko smo obezbedili za ovaj projekat. Drugi deo ovog prstena ka Sarajevu, jeste od Požege do Kotromana u dužini od 63 km procenjene vrednosti oko 850 do 900 miliona evra.

Mihajlović kaže da ćemo na mostu Bratoljub između Ljubovije i Bratunca imati zajednički granični prelaz, ali da će zajednički prelaz biti i u Sremskoj Rači i u Kotromanu.

To znači da ćemo smanjiti za oko 25 odsto transportne troškove, što će značiti uštedu za neke druge stvari i povećanje brzine protoka ljudi.

-Ovo gradilište ide svojim tokom, šipovi se postavljaju i uskoro će krenuti i sa druge strane da se gradi i verujem da ćemo za nekoliko meseci već moći da vidimo dokle smo stigli u izgradnji ovog mosta-rekla je ona.

Mihajlović je most obišla zajedno sa ministrom saobraćaja i veza Republike Srpske Đorđem Popovićem, ministrom komunikacija i prometa BiH Vojinom Mitrovićem i ambasadorom Turske u Srbiji Tanžu Bilgičem, kao i potpredsednikom kompanije Tašjapi Emre Tokmakom.

Ministar komunikacija i prometa BiH Mitrović rekao je da će novi most preko Save, ali i deonica puta Kuzmin-Sremska Rača-Bijeljina povezati ne samo narode Srbije, Republike Srpske i BiH, već i njihove privrede, koje su, ističe, važan preduslov za razvoj država.

Ističe da su radovi na izgradnji novog puta i mosta intenzivni i dodao da je jako bitno povezati Republiku Srpsku sa Koridorom 10, a na taj način, dodaje, i Semberija i Banja Luka biće bliže Beogradu.

-Stvorićemo bolje uslove za bolji život građana, kako sa strane Srbije, tako i sa strane Republike Srpske i BiH-rekao je Mitrović.

Navodi da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić shvatio da mostovi grade i unapređuju saradnju između država regiona i podsetio da je prvi most koji je urađen je most "Bratoljublje".

Foto: Tanjug

 

Ističe da će na tom mostu biti zajednički granični prelaz na strani BiH, dok će na mostu preko Save kod Sremske Rače, takođe, biti još jedan granični prelaz, ali sa srpske strane.

-To je intencija i transportne zajednice da zemlje Zapadnog Balkana imaju jedan zajednički granični prelaz, da se na jednom mestu vrši zaustavljanje i sve potrebne kontrole, jer time ubrzavamo i pojeftinjujemo transport u regionu-ukazao je Mitrović.

Zahvalio je Srbiji što izdvaja novac za izgradnju puta do Bjeljine u iznosu od 100 miliona evra.

Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Popović kaže da radovi teku planiranom dinamikom i dodaje da postoje obećanja izvođača da će ići i ispred zacrtanih ugovornih rokova.

Koliko je značajan projekat izgradnje autoputa Beograd-Sarajevo za Republiku Srpsku, kaže Popović, govori činjenica da je sa njihove strane završena eksproprijacija zemljišta i da je gotovo spremna planska dokumentacija za nastavak deonice od Sremske Rače do Bijeljine.

-Ovaj autoput će omogućiti kvalitetnu komunikaciju između naroda, brži transport roba i usluga-rekao je Popović.

Ambasador Turske u Srbiji Bilgič podsetio je da su radovi na izgradnji deonice Sremska Rača-Kuzmin počeli pre tačno godinu dana u prisustvu dvojice predsednike Vučića i Erdogana.

Ističe da je prisustvo turskog predsednika pokazatelj da je za Tursku projekat izgradnje autoputa Beograd-Sarajevo najbitniji u regionu.

Bilgič je naveo da je uveren da će turska kompanija Tašjapi sve radove završiti na vreme i zahvalio ministarstvima Srbije, Republike Srpske i BiH na odlučnosti da se taj projekat što pre privede kraju.

Potpredsednik kompanije Tašjapi Emre Tokmak ističe da radovi na novom mostu napreduju u skladu sa dinamikom, a radnici te kompanije, navodi, učiniće sve da ispune svoje obaveze po ugovoru i roku, jer osećaju odgovornost prema Turskoj, Srbiji i BiH.

Ukupna dužina mosta biće 1.310 metara.

Sastoji od prilaznih betonskih konstrukcija na levoj i desnoj obali Save, dužine 530 metara i 450 metara i čelične konstrukcije nad rekom dužine 330 metara.

Izgradnja autoputa Beograd-Sarajevo je jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u celom regionu, a ukupna procenjena vrednost te investicije je oko dve milijarde evra.

Srbija je prošle godine krenula u izgradnju prve deonice, od Sremske Rače do Kuzmina, u dužini od 18 kilometara, a vrednost investicije je 220 miliona evra.

Trenutno se radi projektna dokumentacija za drugu deonicu, Požega-Kotroman.

Takođe, Srbija će učestvovati i u izgradnji deonice Rača-Bijeljina na teritoriji Republike Srpske, u dužini od 17 kilometara , a procenjena vrednost radova je oko 136 miliona evra, ne računajući eksproprijaciju i druge troškove.

Autoput Beograd-Sarajevo će biti prvi autoput između Srbije i neke od zemalja u regionu gde ćemo imati zajedničke granične prelaze: u Sremskoj Rači na teritoriji Srbije, a u Kotromanu na teritoriji BIH.

Već je formiran Operativni tim koji će raditi na uspostavljanju zajedničkih graničnih prelaza.

Jedan takav prelaz biće uskoro i na mostu Ljubovija-Bratunac, u Bratuncu, gde je prošle nedelje potpisan Sporazum o zajedničkom održavanju 11 mostova između Srbije i BIH na Drini, Savi i Uvcu.

Srbija je za održavanje šest mostova na Drini namenila oko 15 miliona evra za tri godine, 2021-2023.

Pre samo nekoliko godina, praktično nije bilo zajedničkih projekata između Srbije i RS i Srbije i BiH.

Takođe, već je izgrađen most Bratoljub, a biće izgrađen i novi aerodrom u Trebinju vredan 55 miliona evra, gde se prvi letovi očekuju od 2022. planu je i izgradnja brze saobraćajnice Slepčević - GP Badovinci, u dužini od 15 kilometara, a vrednost tog projekta je 75 miliona evra.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

RAFA NE ZASLUŽUJE OVAKAV OPROŠTAJ: Nadalov trener uputio teške reči organizatorima turnira