OD SLEDEĆE GODINE PUTARINA I NA BRZIM SAOBRAĆAJNICAMA Vesić: Biće formirano posebno preduzeće za naplatu putarine

Novosti online

24. 06. 2024. u 08:25

PUTARINA će se od sledeće godine, osim na auto-putevima, naplaćivati i na brzim saobraćajnicama u Srbiji, a za najveće šlepere i na pojedinim magistralnim putevima koji su opterećeni, izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i naveo da će biti formirano posebno preduzeće koje će baviti samo naplatom putarine.

ОД СЛЕДЕЋЕ ГОДИНЕ ПУТАРИНА И НА БРЗИМ САОБРАЋАЈНИЦАМА Весић: Биће формирано посебно предузеће за наплату путарине

Foto: P. Mitić

- Putarina se, po našem zakonu, sada naplaćuje samo na auto-putevima. Već do 2026. godine imaćemo završenih skoro 180 kilometara brzih saobraćajnica pa će početi naplata i njihovog korišćenja, ali ne preko rampi, već satelitskim praćenjem vozila. Cena putarine na brzoj saobraćajnici ne može da bude ista kao na auto-putu, ali će se korišćenje naplaćivati - rekao je Vesić u intervjuu za Blumberg Adriju.

Na pitanje zašto se osniva posebno preduzeće za naplatu putarine, odgovorio je da se očekuje da, sa naplatom putarine na auto-putevima, brzim saobraćajnicama i najvećim šleperima na pojedinim magistralnim pravcima, iznos bude oko tri puta veći, nego ove godine kada se očekuje više od 40 milijardi dinara prihoda, a takav posao prevazilazi kapacitete "Puteva Srbije".

Ministar je ukazao i na potrebnu reorganizaciju putarskih firmi, kako bi se jedna bavila samo auto-putevima, druga svim ostalim putevima i posebna koja će naplaćivati putarinu. 

Upitan kada će država prestati da subvencioniše "Puteve Srbije", s obzirom na prihod od naplate putarine, koji je godišnje oko 33,7 milijardi dinara, ministar je pojasnio da se putevi ne mogu rekonstruisati samo iz tog izvora, budući da je u Srbiji oko 6.000 kilometara magistralnih puteva koji treba da se rekonstruišu, od 15.000 kilometara koliko ih je ukupno.

Zato, dodaje, država ima obavezu da ulaže u putnu infrastrukturu, ali i napominje da to nisu klasične subvencije, jer se ta sredstva koriste za rekonstrukciju puteva, a ne za plate.

Kada je reč o zajedničkim tagovima sa zemljama u okruženju, Crnom Gorom, Hrvatskom i Grčkom, koji nisu proradili u skladu sa najavama, Vesić je rekao da se to nije dogodilo zato što su davali nerealna obećanja i zbog nerada pojedinih koji su u "Putevima Srbije" zaduženi za primenu sistema jedinstvene naplate putarine.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

ODRŽIVA ARHITEKTURA: Važnost energetske efikasnosti