NA DRUŠTVENIM MREŽAMA FORMIRANA INTERNET PIJACA SA SVE VIŠE ČLANOVA: Uz klik zeleniš na pragu

Г. В.

18. 03. 2024. u 15:51

I PIJAČNE tezge sa raznovrsnim proizvodima preselile su se na internet. Oko platforme "Mali proizvođači hrane u Srbiji" okupljeno je oko 300 prodavaca, dok zajednica na društvenoj mreži "Fejsbuk" broji čak 147.000 članova. Među njima je ogroman broj zadovoljnih korisnika, kojima su poljoprivrednici neretko voće i povrće lično donosili na kućni prag.

НА ДРУШТВЕНИМ МРЕЖАМА ФОРМИРАНА ИНТЕРНЕТ ПИЈАЦА СА СВЕ ВИШЕ ЧЛАНОВА: Уз клик зелениш на прагу

Foto M. A.

Iako piljarima širom Srbije posla ne manjka, jer imaju stalne mušterije koje im dolaze i radnim danima, mnogi biraju da od kuće, uz nekoliko klikova, napune kese svežim namirnicama, direktno sa sela. Taj se trend razvio u doba zatvaranja zbog pandemije, i nastavio se do danas. Tako je sajt "Mali proizvođači hrane u Srbiji" postao spona između kupaca i trgovaca.

- Kroz našu platformu omogućavamo direktnu komunikaciju između potrošača i proizvođača, dali smo prostor da se trgovci hranom oglase i mnogi su unapredili poslovanje - otkriva nam Marija Stojković sa pomenutog sajta. - Mnogi proizvođači su vrlo brzo pobrali simpatije i imaju kupce koji im se rado vraćaju. Traženi su tokom cele godine.

Sezonsko voće i povrće po pravilu se najbolje plasira. U zimskom periodu ajvari i džemovi, domaća rakija, sirevi i kajmak. Beli luik, meso, ratluk. Sve su to proizvodi koji se mogu pazariti od malih, ali proverenih proizvođača. Trenutno se očekuje navala na jagode, maline i borovnice.

- Oni koji su razvili biznis, imaju posla i često se traži više nego što imaju u tom trenutku. Poljoprivrednici i drugi proizvođači slobodni su da formiraju cenu. Njihova je odluka, i stvar dogovora sa mušterijama na koji će način da dostave hranu. To mogu učiniti preko kurirskih službi, neki ostavljaju robu na nekoliko punktova u gradovima, ali vrlo često dogovor bude i da se lično nađu ili direktno dostave na kućnu adresu - kaže naša sagovornica.

Pokrenuli akademiju

POMENUTA platforma pokrenula je i Akademiju namenjenu malim proizvođačima. Kako nam je ispričala Marija Stojković, raspitivali su se i osluškivali sa kakvim se problemima oni suočavaju pri razvijanju posla, te su odlučili da savetima, kroz video materijal sa stručnjacima, pomognu.

Ima tu trgovaca sa Kopaonika, iz Negotina, Topole, Aleksinca, Zaječara, Niša, ali i iz Beograda i Vojvodine. Ponuda je raznovrsna. U početku ni kupci ni trgovci nisu bili sigurni kako će to izgledati. A ipak su kontakti uspostavljeni i poverenje izgrađeno.

- U Fejsbuk grupi dominiraju pozitivna iskustva i jednih i drugih. Ako se i upute kritike, pokušavamo da iskomuniciramo sa proizvođačima, tako da se lako nesporazumi prevazilaze - zaključuje Marija Stojković.

BONUS VIDEO - DR NOVOSTI: Kako biti emocionalno inteligentniji?

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

DONEO KONAČNU ODLUKU: Mitrović otkrio gde nastavlja karijeru (VIDEO)