OVAKO IZGLEDA PRVA DEONICA MORAVSKOG KORIDORA KOJU OTVARA VUČIĆ: Šta vas očekuje kada skrenete s auto-puta kod Pojata? (VIDEO)
OD trenutka kada se kod Pojata skrene s auto-puta Beograd-Niš, stupa se na prvu deonicu Moravskog koridora.
Od danas su u funkciji poddeonice dužine 17 kilometra, koje spajaju Pojate i naseljeno mesto Makrešane kod Kruševca.
Izgrađeno je sedam mostova ukupne dužine 1.986 metara,kao i tri nadvožnjaka dužine 232 metara. Tu si i dve denivelisane raskrsnice kod Pojata i kod Ćićevca.
Odmah po skretanju kod Pojata, sa auto-puta Beograd-Niš, putnike dočekuje prvi most, jedan od 10 koliko će ih biti do kraja prve deonice koridora. Na drugom kilometru od naplatne rampe je prva denivelisana raskrsnica, koja putnicima omogućava da se isključe sa prvog digitalnog auto-puta u Srbiji i skrenu ka pravcu Ćićevca i Varvarina.
To je ujedno i direktna veza sa državnim putem drugog A reda br.2. Sledeći „silazak“ sa Moravskog koridora će se nalaziti na raskrsnici Kruševac-istok, na 20.kilometru auto-puta,kao i 1,5 kilometar dalje, na raskrsnici Kruševac-zapad.
Osim izgradnje 10 mostova na deonici Kruševac-Koševi, predviđeno je podizanje osam nadvožnjaka i jednog podvožnjaka,a već je završena gradnja sedam mostova nadvožnjaka, čija je ukupna dužina 282 metra.
Sastavni deo projekta su i radovi na hidrotehničkom uređenju Zapadne Morave. Na ovom potezu postoje dva hidrotehnička objekta: prosek-novo korito u Mrzenici od 1,6 km, kao i obalautvrda na 14.-om km kojom se osigurava stabilnost puta.
I to su samo neke od brojnih prednosti, koje donosi dugo sanjani Moravski koridor.
Na 13-om kilometru je najduži most prve deonice koji natkriljuje Zapadnu Moravu:dugačak je 596 metara i ima 16 raspona. Sa leve strane vozila prelazi se na desnu obalu Zapadne Morave i te obale će se držati i u narednih 13 kilometara.
Sa najdužeg mosta prve deonice Moravskog koridora vidi se jasno državni put Kruševac-Kraljevo, kao i kružni tok dobro poznat putnicima koji putuju ka Pomoravlju ili Kopaoniku. I to nije jedina tačka gde će se skoro "dodirivati" državni put prvog B reda br. 23 sa auto-putem Pojate-Preljina.
Izgradnja ovog mosta kako su posvedočili inženjeri „Behtel-Enke“,američko-turskog konzorcijuma koji je zadužen za kompletan projekat bila je najzahtevnija i to usled postojanja dve krivine. Bilo je potrebno da se zadovolji crtež i inženjerski proračuni, centrifugalna i centriopetalna sila.
Moravski koridor je ravničarski. Celom svojoj dužinom praktično je u dolini Zapadne Morave. Tehnička regulacija ove reke podrazumeva i izgradnju 60 km hidrotehničkih objekata, 23 km potpuno novog korita, 12 km regulacije postojećeg, 4 km jednostrane obaloutvrde i čak 22 km rekonstrukcije postojećih i izgradnje novih odbrambenih nasipa.
Koridor dužine 112,3 kilometra ima tri deonice: Pojate-Kruševac (27,83km), Kruševac-Adrani (53,88km), Adrani-Preljina (30,66 km). Spaja „srce Srbije“: Rasinski, Raški i Moravički okrug. Povezaće sedam gradova i opština(Ćićevac, Varvarin, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo i Čačak), kao i Koridor 10 na istoku sa Koridorom 11 na zapadu.
Kako je ranije predočeno „Novostima“, čija je ekipa pratila napredak radova od decembra 2019.godine, kada je zvanično i krenula gradnja, Moravski koridor imaće 135 objekata (78 mostova, 24 nadvožnjaka, 12 podvožnjaka, 30-ak propusta). Po završetku radova, od Pojata do Preljine trebali bi da se stigne za svega jedan sat i 10 minuta, čime će putovanje, usled velike gustine naseljenosti i brojnih saobraćajnih prepreka i putnih ograničenja, biti skraćeno za najmanje dva sata!
AUTO-PUT KOJI KOMUNICIRA SA VOZAČIMA
DIGITALNI auto-put predviđa sistem u kome će svi digitalni uređaji na trasi biti međusobno povezani radi ostvarivanja brze i pouzdane razmene informacija, a sve sa krajnjim ciljem omogućavanja bezbednog i komfornog korišćenja auto-puta.Tako će budući korisnici biti u prilici da besplatno koriste bežični internet, razne vrste sadržaja na odmorištima i parkiralištima, a ono što je najznačajnije na izmenjivoj saobraćajnoj signalizaciji dobijaće informacije i upozorenja o eventualnim problemima na samom auto-putu i o situaciji u saobraćaju. Digitalizacija se radi po deonicama i to su tzv. završni radovi u okviru radova na izgradnji.
Preporučujemo
ILON MASK PODELIO SNIMAK ISTINE: "NATO je bombardovao Beograd kako bi rasparčao Srbiju" (VIDEO)
MILIJARDER Ilon Mask, vlasnik Tesle, "Spejs Iksa", društvene platforme Iks, podelio je na svom profilu govor u kojem Džefri Saks priča o nelegalnom bombardovanju Srbije od strane NATO-a.
12. 11. 2024. u 15:47
"GLAVNA TEMA JE DA LI ĆE MOSKVA BITI GAĐANA" Veliko upozorenje Vučića: Svet se kreće po ivici ambisa!
PREDSEDNIK Srbije Aleksandar Vučić obratio se javnosti posle govora na Samitu KOP29 u Azerbejdžanu.
12. 11. 2024. u 12:33
NAJVEĆI JATAK "ZEMUNACA" Ona je bila poslednja linije odbrane klana - u kući krila kilograme kokaina, a onda im presudila
POSLE ubistva Đinđića, ona se predstavljala kao Zorica Vesić i kupila je salaš u mestu Putinci, gde se jedno vreme skrivao vrh zemunskog klana.
13. 11. 2024. u 10:23
Komentari (211)