BOR ČEKA VEZU SA AUTO-PUTEM: Za boljom infrastrukturom idu i investitori

03. 03. 2023. u 14:22

PRIVREDA po pravilu prati saobraćajne koridore. Ponekad, poput auto-puta Beograd-Zrenjanin, i drum se primiče industriji. U ovom trenutku se u Srbiji gradi oko 500 kilometara puteva, pa će brze saobraćajnice i auto-putevi stići i do juga i do istoka zemlje, a upravo su to oblasti u kojima bi gušća putna mreža privukla i investitore.

БОР ЧЕКА ВЕЗУ СА АУТО-ПУТЕМ: За бољом инфраструктуром иду и инвеститори

U 2019. našim koridorima prošlo čak osam miliona vozila više nego 2020.

Ni Banat nije deo do koga se trenutno brzo stiže, ali se gradnja davno najavljenog auto-puta Beograd - Zrenjanin - Novi Sad očekuje sledeće godine.

- Ne znam zaista zašto kasni, ali generalno nam taj put treba - smatra Slobodan Aćimović, profesor Ekonomskog fakulteta. - Nekada je planiran kao brza saobraćajnica, a sada se govori o auto-putu. Generalno, svako ulagnje u auto-puteve je dobro i korisno. Svako građenje puteva proširuje mogućnost da nam dođu novi investitori. Bitan je put i za "Linglong", i tek kada krenu sa radom videćemo koliko je to velkiki proizvođač. I ovo nije prvi put da se izađe u susret investitoru. Mi smo i "Fijatu" obećali vezu sa auto-putem. I to je bilo u paketu. Izlazi se u susret velikim kompanijama.

Za boljim putevima možda bi krenuli investitori i u Istočnu i Južnu Srbiju.

- U Istočnoj Srbiji pre svega nedostaje putne infrastrukture i tu očekujem veliki boljitak od brze saobraćajnice Požarevac-Golubac - dodaje Aćimović. - Očekujem da će ona produžiti dalje ka Majdanpeku ili će se taj deo rešiti poprečnom vezom, auto-putem "Karađorđe". On od Lajkovca, preko Svilajnca, ide do Bora. U Boru posluju naša dva najveća izvoznika. To su dve "Ziđinove" firme. Bor je veliki industrijski centar. Logično je da se poveže sa auto-putem. Delimično postoji problem i u Južnoj Srbiji. To bi mogao da nadomesti put Niš-Merdare.

Brza saobraćajnica od Požarevca do Golupca bi trebalo da se završi polovinom 2025. godine. Ove godine u budžetu je za nju odvojeno 9,3 milijarde dinara. Radovi teku i na budućem auto-putu Niš-Merdare. Ove godine je za ovaj projekat upisano 3,47 milijardi dinara.

RED NA ŽELEZNICU

PUTNA infrastruktura je u fokusu godinama unazad. Struka veruje da je red da se sada više ulaže u železničke pravce.

- Železnička infrastruktura je na redu za ulaganja - smatra porfesor Slobodan Aćimović. - Treba da se završi pruga Novi Sad - Subotica i da počne rekonstrukcija Beogrd-Niš. Tu je i pruga do granice sa Crnom Gorom. To su nam najvažniji projekti u narednih nekoliko godina. Ne treba stopirati ulagnja u puteve, ali revitalizacija pruga treba da je prioritet.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

HAOS: Srpski sportista prebio dvojicu Hrvata - svoje saigrače!