TELEKOM JAČI OD EKONOMSKE KRIZE: Vladimir Lučić na „Digitalnoj konferenciji”

Novosti online

15. 09. 2022. u 14:57

RAZVOJNI prioriteti su digitalne usluge, 5G mreža, međunarodno širenje i fond za startapove, kaže Lučić.

ТЕЛЕКОМ ЈАЧИ ОД ЕКОНОМСКЕ КРИЗЕ: Владимир Лучић на „Дигиталној конференцији”

Foto Tanjug

- Naš Telekom će, bez obzira na ekonomsku krizu koja je zavladala u Evropi, uspešno završiti sve šta je planirano u ovoj i narednoj godini, uključujući međunarodno širenje, tako da je ovog meseca proradila mobilna telefonija srpske kompanije u Švajcarskoj! - poručio je generalni direktor Telekoma Srbija Vladimir Lučić govoreći na „Digitalnoj konferenciji” u Beogradu.

Odgovarajući na pitanje u kojoj meri moguća recesija u EU, međunarodna ekonomska kriza i problemi sa snadbevanjem i cenom energenata utiču na kompanije iz sektora telekomunikacija, Lučić je objasnio da je Telekom u vrlo povoljnoj situaciji.

- Naravno, nije lako, ali mi smo glavni deo najvećih investicija već završili u periodu kada je kapital bio mnogo dostupniji i povoljniji, a to su pre svega izgradnja optičke mreže, pokretanje naših multimedijalnih kanala, objedinjavanje kompanije, izgradnja veoma dobre 4G mreže. Kao plod tih ulaganja sada drugu godinu zaredom beležimo snažan rast prihoda. Najveća investicija koja nam predstoji je 5G mreža i tu moram da se pohvalim da smo na vreme, pre ove krize, prošle godine, dobili ulaganje Evropske investicione banke, koja će nam biti partner na tom poslu - kazao je Lučić.
Prvi čovek Telekoma je pohvalio državu Srbiju, jer je cena struje kod nas mnogo povoljnija u odnosu na neke druge zemlje u regionu i šire. 

Pritom, kod telekomunikacionih operatera troškovi za struju nisu presudno veliki, u ovoj kompaniji konkretno iznose manje od jedan odsto troškova, tako da evropska kriza sa energentima svakako neće poremetiti investicioni ciklus Telekoma.

- Sve što smo planirali za ovu i sledeću godinu biće završeno kako je osmišljeno. A reč je o završetku već skoro potpuno izgrađene optičke infrastrukture i investicija u 5G mrežu, pre svega u Srbiji, ali i u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini. Takođe, veoma su nam važni razvoj digitalnih servisa i širenje prema dijaspori, ali sredstva koja su za to potrebna nisu prevelika, pre svega jer smo sve na vreme planirali i organizovali - naglasio je Lučić.

Vladimir Lučić je kao ekskluzivnu vest na „Digitalnoj konferenciji” saopštio da je Telekom ovog meseca pustio u rad mobilnu telefoniju u Švajcarskoj, dok će svečano otvaranje poslovnica u toj zemlji biti u oktobru. 

Takođe u oktobru krenuće mobilna mreža Telekoma u Severnoj Makedoniji, a potom na red stiže Nemačka, dok su u Austriji usluge kompanije uveliko prisutne i donose desetine miliona evra prihoda.

- Razvojni koncept Telekoma je prilično jednostavan: fokusirali smo se na to da u ovom užem regionu budemo snažan infrastrukturni operater i jak igrač u medijskim sadržajima i digitalnim servisima, a potom da se pažljivo, ali dinamično, dodatno proširimo i da svako ko želi naše sadržaje i servise može da ih dobije, a tu mislim pre svega na sve zemlje bivše SFRJ i na našu dijasporu - objasnio je Lučić. 
Na pitanje šta još sledi, naglasio je kao prioritet „venture capital” fond Telekoma Srbija, odnosno fond za finansiranje startapova u sektoru digitalnih inovacija.
Fond je već imao prve investicije, a sada, nakon što su stvari maksimalno organizovane i „utegnute”, sledi ubrzanje. 

- Kao što smo pre četiri godine zacrtali da ćemo pokušati da budemo dominantan tržišni igrač u medijskim sadržajima, pre svega u zemljama bivše Jugoslavije, ali i šire prema dijaspori, sada smo više fokusirani na razvoj digitalnih servisa, za šta imamo neke veoma dobre ideje i do kraja godine naš VC Fond će pomoći bar pet startapova u početnoj fazi i mislim da ćemo i u tome biti vrlo uspešni - istakao je Lučić.

Na pitanje, u kontekstu međunarodne ekonomske krize, kakvo je stanje na tržištu VC fondova u Srbiji i situacija sa startapovima, odgovorio je da su valuacije startapova koji traže finansiranje sada generalno strože, ali da tržište neće stati, naprotiv. 

- Teže će se dolaziti do onih fantastičnih iznosa merenih u milijardama dolara, kakve smo gledali u poslednjih petnaestak godina. Biznis model će se malo menjati, od startapova će se tražiti preciznije biznis ideje i projekcije razvoja. Međutim, glavna prednost digitalnog biznisa jeste da ste vi na tržištu od 7-8 milijardi korisnika, do kojih možete da doprete gde god se nalazite na svetu, tako da će se uprkos krizi razvoj digitalnih startapova čak ubrzati, to je prosto neminovno - zaključio je Vladimir Lučić.
 

Odlične vesti za akcionare

Prvi čovek Telekoma je naglasio da je izuzetno zadovoljan rastom prihoda i dobiti, iako je očekivao da će se to desiti. 
- Već dve godine beležimo izuzetno veliki rast prihoda, pre svega zahvaljujući značajnom povećanju broja korisnika. Ohrabruje to što ove godine, za razliku od nekih prethodnih, pravimo rast prihoda i u mobilnoj telefoniji, koji postaje dvocifren. A sa rastom prihoda raste i profitabilnost Telekoma, kako u Srbiji tako i na nivou cele Grupe, što su naravno odlične vesti za naše akcionare, državu i građane - izjavio je Lučić na “Digitalnoj konferenciji”.

Objedinjene usluge za mala i srednja preduzeća 

Kao malu zamerku na račun Telekoma, Vladimir Lučić je naveo da korisnici ranije nisu percipirali ovu kompaniju i brend „mts” kao operatera kod koga mogu da uzimaju dodatne servise, tako da su neki drugi tržišni igrači bili prilično uspešniji u prodaji tih usluga.
- Međutim, u proteklih godinu dana jako smo se potrudili da kompletiramo u našoj ponudi sve šta treba poslovnim korisnicima, pre svega malim i srednjim preduzećima, ovog meseca smo pokrenuli i marketinšku kampanju sa glavnom porukom da smo tim firmama „jedna tačka za sve usluge”, dakle ne samo za „klaud” servise, već i za računare, umrežavanja, fiskalne kase, fakture… mi sve to možemo da im ponudimo. Tako da smo sada u fazi da se nametnemo tržištu malih i srednjih preduzeća i na ovom polju objedinjenih usluga - poručio je Vladimir Lučić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Cedevita podržava klinCE kreativCE: deca iz SOS Dečijeg sela Srbija osvojili su javnost umetničkim delima u sklopu kampanje Budi TU. Budi CE.