BEZ MASKI ŠMINKA OPET AKTUELNA: Prodaja dekorativne kozmetike u celom svetu beleži veliki rast

E. B. TALIJAN

11. 07. 2022. u 14:00

ŽELjA za šminkanjem se vratila na velika vrata nakon ukidanja kovid ograničenja, i snažno pogurala prodaju dekorativne kozmetike. Taj trend je prisutan i u Srbiji, kao i na tržištima širom sveta.

БЕЗ МАСКИ ШМИНКА ОПЕТ АКТУЕЛНА: Продаја декоративне козметике у целом свету бележи велики раст

Foto: M. Anđela

U prvom kvaratalu ove godine, šminka u našoj zemlji beleži najbrži rast među kozmetičkim artiklima, u poređenju sa istim periodom lane. Najviše je skočila prodaja ruževa i sjajeva, čak za 50 odsto. Potražnja za šminkom za oči veća je gotovo 25 odsto, a za puderima, podlogama i rumenilima, porasla je više od 30 procenata.

Kako za "Novosti" navode u kompaniji "Loreal", kategorija šminke je sada toliko dinamična da svi proizvodi imaju rast, ne samo u odnosu na prošlu godinu, već premašuju i vrednosti iz prvog kvartala 2019. godine. U poređenju sa tim periodom pre pandemije, najviše je skočila tražnja za šminkom za oči i usne, oko 20 procenata. Ovaj trend ocenjuju kao prirodan, nakon raznih restrikcija koje su postojale tokom kovida.

- U Srbiji, kao i na većini tržišta u našem regionu, ali i širom sveta, šminka je kategorija koja je bila najviše pogođena za vreme pandemije, pre svega jer je najviše oslonjena na društvena okupljanja - kažu u "Lorealu". - Ipak, postojali su neki segmenti koji su bili otporniji čak i tokom tog perioda, poput šminke za oči. To se pre svega odnosi na maskare, šminku za obrve i korektore za područje oko očiju, odnosno sve što je iznad maske i što je omogućavalo ženama da se izraze.

UTICAJ DRUŠTVENIH MREŽA

- DRUŠTVENE mreže, odnosno, influenseri, blogeri i poznate ličnosti, sve više utiču na izbor krajnjeg potrošača - navodi Mila Litvinjenko, vlasnica "Aure". - To je posebno izraženo kod mlađih. Populacija od 35 godina, pa naviše, već ima izgrađene stavove. Oni su lojalniji kupci i ne menjaju svoje izbore tako lako.

Oni navode da su karmini i ostali proizvodi za usne najteže prošli tokom kovida, ali da je i tu postojao izuzetak, poput dugotrajnog ruža za usne, koji je bio otporan na razmazivanje i nošenje ispod maske. Za tu vrstu karmina je tokom pandemije skovan izraz "mask-frendli".

Foto: M. Anđela

Mila Litvinjenko, vlasnica domaće kozmetičke kuće "Aura", takođe, ukazuje da je skok prodaje šminke u prvom kvartalu ove godine povezan sa ukidanjem restrikcija koje su postojale tokom pandemije. Artikli dekorativne kozmetike, kako navodi, beleže rast od 30 odsto, pa naviše.

- Godišnje doba, takođe, utiče na potražnju za određenim proizvodima - objašnjava za naš list Litvinjenko. - Leti se povećava prodaja lakova za nokte, kao i sjajeva, i raznih bronzera.

KARMIN INDEKS

TAKOZVANI karmin indeks je izraz koji je skovao Leonard Lauder iz kompanije Estee Lauder, kako bi opisao povećanu prodaju kozmetike i šminke tokom recesije u EU i SAD, početkom 2000-ih godina. On je tvrdio da prodaja karmina može da bude ekonomski indikator. Zapravo, žene su pazareći ruževe, zamenile skuplje kupovine koje nisu mogle da priušte, poput haljina i cipela, tokom teške krize. Slična pojava je zabeležena tokom pandemije, kada je zbog nošenja maske skočila prodaja šminke za oči. Sada se, kako podaci ukazuju, izgleda "karmin indeks" vratio.

Prvo pandemija, a zatim i sukob u Ukrajini doveli su do ozbiljnih poremećaja u lancu snabdevanja. To otežava rad svih svetskih kompanija, pa tako i kozmetičkih. Kako ukazuje Litvinjenko, i poslovanje "Aure" se odvija pod vanrednim okolnostima, jer su vezani za dobavljače širom sveta.

- Rusija i Ukrajina su bile velika tržišta za kozmetiku - navodi vlasnica domaćeg brenda. - Trenutna situacija se odražava na mnoge segmente poslovanja.

U "Lorealu" kažu da se i njihova kompanija suočava sa problemima u lancu snabdevanja. Oni ukazuju da na taj poremećaj utiče i veliki nedostatak vozača kamiona, kao i značajan rast cena goriva. Osim ovih faktora koji su globalne prirode, do povremenih zastoja u ovoj kompaniji dolazi i zbog nemogućnosti prilagođavanja proizvodnih kapaciteta povećanoj potražnji za artiklima u vrlo kratkom roku. Kako navode, situacija se stabilizuje, te u drugoj polovini ove godine očekuju značajno manje problema u lancu snabdevanja. 
 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

DAČO, JOŠ JEDAN DAČA JE NA PUTU! Zašto je Okanović sinu dao ime po Danilu Lazoviću? Zajedno smo se molili Bogu