KUPCI OBRATITE PAŽNJU: Ovaj proizvođač vodu u Srbiji ne prodaje više u ambalaži od 1,5l

E. B. T.

24. 02. 2022. u 15:42 >> 18:13

VIŠE se ni voda u plastičnim flašama ne prodaje u standardnim količinama, već su pakovanja manja od 15 do 25 mililitara. Potrošači su navikli da u ambalaži dobiju pola, litar ili litar i po sadržaja. Međutim, nekoliko proizvođača u Srbiji vodu prodaje u ambalažama od 475, 1,25 i 1,35 mililitara. Među njima je i Mg Mivela. Ovaj marketinški trik, praksa smanjivanja pakovanja, prisutan je niz godina i na evropskom i na našem tržištu, ali uvek izazove nezadovoljstvo kupaca.

КУПЦИ ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ: Овај произвођач воду у Србији не продаје више у амбалажи од 1,5л

Foto I. Marinković

Marko Dragić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) ističe da ovo predstavlja zloupotrebu navika potrošača, ali da u tome nema ničeg nezakonitog. Proizvođač Mg Mivela objašnjava da su uveli flašu koja, osim što je prikladnija, sadrži i manju količinu plastike, čime doprinose očuvanju životne sredine.

- U sklopu redizajna etikete i boce Mg Mivela, uveli smo novu, praktičniju bocu od 1,35 litara, koja je zamenila ambalažu od 1,5 litara - navode u toj kompaniji za "Novosti". - Boca manjeg volumena prikladnija je za funkcionalne vode kakva je naša koja prirodno sadrži magnezijum. Time ujedno želimo da se diferenciramo od drugih voda koje ne odlikuje funkcionalnost.

Oni ističu i da je nova količina jasno istaknuta na etiketi flaše, kao i da je tu promenu pratila i marketinška kampanja sa sloganom - Mg Mivela sada u novoj i praktičnijoj ambalaži.

- Takođe, koristimo priliku da pomenemo da nova boca ima i benefit za životnu sredinu, jer je napravljena od predoblika smanjene težine i doprinosi smanjenju količine plastike i emisije ugljen-dioksida, što je jedan od glavnih strateških prioriteta kompanije - ističe proizvođač.

Marko Dragić iz NOPS-a kaže da toj organizaciji putem njihovih profila na društvenim mrežama svakodnevno stižu žalbe kupaca zbog prakse proizvođača da smanjuju ambalažu.

- To predstavlja marketinški trik, ali u tome nema ničeg što je nezakonito - naglašava Dragić. - Kupci obično ne proveravaju težinu proizvoda, niti čitaju deklaraciju, očekuju da određena veličina ambalaže ima količinu na koju su navikli. Smanjivanjem sadržaja na prikriven način poskupljuje proizvod, jer se za istu cenu dobija manja količina nego ranije. To je zloupotreba navika potrošača. Svi podaci o težini proizvoda jasno su istaknuti na pakovanju i ova praksa nije nezakonita.

Veliki je broj primera proizvoda kojima je smanjena količina, a među njima su i kutije sira od 450 i 900 grama, kafa od 175 i 180 grama, umesto uobičajenih 200. Kesice kikirikija od 75, 80 i 90, keks u ambalaži od 167 grama. Potrošači na društvenim mrežama ukazuju i da je majonez sa 200 kalirao na 190 i 178 grama. Deterdžent za sudove se prodaje u količini od 450 mililitara umesto pola litra. Kupci zaključuju da su pakovanja sve manja, a cene sve veće.

Nemački potrošači su nedavno bojkotom artikla kaznili jednog proizvođača sosa za špagete koji je ambalažu smanjio sa 500 mililitara na 400. Ali, to je teško primenjivo kod naših kupaca. Iz NOPS preporučuju potrošačima da primene takvu meru, jer bi to moglo da utiče na proizvođače da promene odluku.

- Mi nismo takav narod, vezani smo za proizvod i ne obraćamo pažnju ni kada se smanjuje njegov kvalitet niti pakovanje, i nastavljamo po navici da ga koristimo - kaže Dragić. - Bojkot bi mogao da utiče na proizvođača da promeni odluku, ali to je na potrošaču kao pojedincu.

USKORO ĆE SE PRODAVATI SAMO OMOT

KUPCI se posebno žale na sve tanje čokolade, koje se sada prodaju i u pakovanjima od 75 i 85 grama. Tako jedan tviteraš konstatuje da će se do 2030. godine prodavati samo omot od ovog proizvoda. Ovih dana su potrošači objavljivali i druge primere na koje su nailazili, poput sapuna od 90 grama ili pakovanja mleka za telo od 675 mililitara.

PREKRŠAJ

POTROŠAČI nailaze na još jedan problem, kada pokušavaju da se odluče za kupovinu i porede artikle različitih proizvođača. Trgovci često krše zakon, jer ne navode uz svaki proizvod i njegovu jediničnu cenu, a to je po kilogramu, litru ili metru, što je njihova obaveza. Ovo je prekršaj, ali nije poznato da je bilo koji trgovac zbog toga platio kaznu. Dešava se i da su ovi podaci navedeni veoma sitnim brojevima, pa kupac teško može da ih pročita bez lupe.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (14)

MVP by Mozzart Sport: Veliki izbor najboljih sportista Srbije!