ZAMENA STABILIZATORA SA 4.400 SKOČILA NA 8.100 DINARA: U ovlašćenom servisu na Dorćolu za manje od dve godine cena istog posla dvostruko veća

B. CARANOVIĆ

29. 07. 2021. u 10:37

KADA je otišao na kasu da plati račun popravke automobila i zamenu rezervnog dela, u dorćolskom servisu, Beograđanin D. S. bio je šokiran cifrom na fiskalnom računu. Za identičan posao, popravku kvara i auto-deo, tačno dve godine ranije platio je dva puta manje!

ЗАМЕНА СТАБИЛИЗАТОРА СА 4.400 СКОЧИЛА НА 8.100 ДИНАРА: У овлашћеном сервису на Дорћолу за мање од две године цена истог посла двоструко већа

Foto D. Milovanović

Vozače širom Srbije poslednjih dana iznenadilo je žestoko poskupljenje tehničkog pregleda. Kako su vlasnici ovih firmi objasnili, cene su skočile zbog novog strožeg zakona, pa sada majstori na tehničkim imaju mnogo više posla.

Moraju da gledaju svaku sitnicu, ne stižu da obave toliko pregleda kao ranije, pa je cena za ovaj rad skočila. Čudi, međutim, da su i neki ovlašćeni servisi povećali cenu svojih usluga i za 100 odsto. Uprkos činjenici da prema tvrdnjama zvaničnika u Srbiji gotovo nema inflacije.

- Pre nekoliko dana sam otišao u ovlašćeni servis, firmu "Kompresor Dorćol d. o. o" zbog identičnog problema na svom automobilu "džip renegejd" kao pre dve godine. Čulo se lupanje u levom prednjem točku - priča naš sagovornik. - Očekivao sam šta je. Takav problem sam imao i dve godine ranije, kad mi je zamenjen stabilizator i ugrađena nova stabilizator balans poluga. Iznervirao sam se tada što taj deo ne ulazi u fabričku garanciju. Rekli su mi da je garancija na taj deo dve godine. Bukvalno tačno posle dve godine ponovo je počelo isto klaparanje. Naravno, odmah posle isteka 24 meseca. Šok je usledio kada sam dobio fiskalni račun.

Kako naš čitalac kaže, umesto oko 4.400 koliko su popravka i deo koštali 2019. godine, nova cena sada je više od 8.100 dinara.

- Kako je moguće da za samo dve godine zamena stabilizatora na vozilu poskupi 100 odsto - ogorčena je ova mušterija. - Posebno me zanima je li istina da se uređaji prave sa vekom trajanja i da kvarovi ili prestanak rada počinju odmah po isteku garancije.

U firmi "Kompresor Dorćol" su nam na prvu loptu odmah odgovorili da nema šanse da su ista usluga i deo mogli toliko da poskupe i da se verovatno radi o drugoj vrsti popravke. Ubrzo je, međutim, stiglo drugačije objašnjenje. Kvar jeste isti, ali rad i auto-deo su poskupeli, pa je to uticalo na novu cifru na računu.

Arhiva

- Pre dve godine cena radnog sata za "džip" brend je iznosila 2.750 dinara plus PDV, a sada je cena radnog sata za ovaj brend 3.500 dinara bez poreza - rekli su nam u "Kompresoru Dorćol". - Cena je formirana i prihvaćena na nivou svih ovlašćenih servisera "Džip grupacije". Što se tiče rezervnog dela, on je poskupeo kod samih dobavljača, pa shodno tome postoji razlika u odnosu na cenu dela od pre dve godine.

Kako su nam objasnili, cena radnog sata je korigovana februara ove godine, dok se cene rezervnih delova menjaju na dnevnom nivou i teško je ispratiti sve artikle.

KRIVI PUTEVI

POSLEDNjIH godina mnogi se žale na tehničke uređaje da prestaju da rade tačno po isteku garancije. Nezvaničan je podatak da većina kompanija u elektronske delove ugrađuje i kvarove. Da li je to bio i slučaj kod auto-dela?

- Stabilizatori nemaju vek trajanja od dve godine. Na pohabanost, tj. vek trajanja rezervnog dela utiče mnogo faktora. Konkretno, na sam vek trajanja stabilizatora najviše utiče stanje na putevima - kažu u "Kompresoru". - Ne možemo da komentarišemo niti smo kompetentni da bismo mogli da vam damo odgovor "da postoje kvarovi na svim tehničkim uređajima, a naročito nakon isteka garancije".

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (3)

VELIKANI U PROBLEMU: Bajern i PSŽ su u opasnosti da ne igraju nokaut fazu Lige šampiona