BEOGRADSKI AERODROM JE U EVROPSKOM VRHU: Nikola Notbar, prvi čovek "Vansi erportsa"

С. БУЛАТОВИЋ

08. 07. 2021. u 12:00

UPRAVLjAMO i drugim aerodromima širom sveta, ali stopa oporavka beogradskog je najbolja u Evropi.

БЕОГРАДСКИ АЕРОДРОМ ЈЕ У ЕВРОПСКОМ ВРХУ: Никола Нотбар, први човек Ванси ерпортса

Foto Arhiva

Spada među one sa boljim rezultatima i u konkurenciji drugih kontinenata. Godina je počela teško, ali ljudi imaju potrebu da ponovo putuju. Idu turistički, dijaspora se vraća kući, posećuju porodice. Linija za Njujork sjajno fukcioniše, avioni za Pariz su puni.

Beogradski aerodrom je u vrhu evropskih.

Ovako za "Novosti" prvi čovek kompanije "Vansi erports" Nikola Notbar komentariše poslovanje beogradske vazdušne luke.

Lane je broj putnika na beogradskom aerodromu smanjen skoro 70 odsto. Kakva je situacija ove godine?

- Situacija nije jednoznačna. Govorimo o oporavku i to snažnom. Početak godine je bio težak. Bilo je talasa kovida. Vakcinacija u Srbiji, međutim, odlično ide, kao i u Evropskoj uniji. Upravo zbog saradnje ovdašnje vlasti sa Evropom, ljudi dolaze ovde da se vakcinišu.

"Vansi" i naši partneri, pre svega "Er Srbija", sada imaju više linija. Nadamo se da ćemo ove godine imati isti broj putnika kao 2019. godine. Sada smo na "minus" 30 odsto.

Da li se na nekom drugom aerodromu, kojim upravljate, poslovanje brže oporavlja?

- Postoje određeni delovi sveta koji su dinamičniji od Evrope. To su pre svega Sjedinjene Američke Države, Dominikanska Republika i Kostarika. Kako je krenula vakcinacija, situacija se poboljšala. U Santo Domingu smo ostvarili rezultat jednak onom iz 2019. godine. U Aziji je malo teže. Predvodi Amerika, Evropa je blizu, Srbija vrlo dobro stoji. Beograd ima dobru poziciju, predstavlja čvorište avio-puteva.

NAKNADA KVARTALNO

U KOM delu godine uplaćujete koncesionu naknadu i koliko ona iznosi?

- Najvažniji deo koncesione naknade je isplaćen na početku. Manji deo se uplaćuje svake godine. Dobra stvar sa koncesijom je što smo najveći deo platili unapred. To je bilo jasno određeno ugovorom. Manji deo se isplaćuje u procentima godišnje. To zavisi i od broja putnika i drugih stvari. Uplaćuje se kvartalno, ne znam precizno koliki su iznosi. Zavisi od prometa, pa je prošle godine bio neznatan.

Koliko je korona izmenila vaše planove po pitanju ulaganja u beogradski aerodrom? Hoćete li ispoštovati sve što ste obećali?

- Hoćemo. Iz mnogo razloga. Imamo ugovor i dali smo reč da ćemo raditi. Koncesija je takva da želite da dovedete putnike. Naš je posao da ulažemo i poguramo oporavak. Tri su oslonca tog oporavka. Prvo ćemo ispuniti ono na šta smo se obavezali. Drugo je da vratimo saobraćaj, a treće je to što smo rešili da pređemo na zelenu energiju. Gradićemo solarnu elektranu i pogon za preradu otpadne vode i smeća. To je nešto što "Vansi" želi da donese u Srbiju.

SARADNjA Ana Brnabić i Nikola Notbar, Foto N. Skenderija

Verujete li da će beogradski aerodrom opsluživati 15 miliona putnika pri kraju vašeg upravljanja?

- Iskreno, to niko ne može tačno da kaže. Ritam i brzina oporavka su nepredvidivi.

Možemo da govorimo o ciklusu od četiri i pet godina, ali 15 je već nemoguće. Meni to i nije presudno. Preuzeli smo obavezu i reč.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (1)

KAKVA BOMBA U BANJALUCI! Borac doveo najveću ikonu bosanskohercegovačkog fudbala