BEOGRADSKI AERODROM JE U EVROPSKOM VRHU: Nikola Notbar, prvi čovek "Vansi erportsa"
UPRAVLjAMO i drugim aerodromima širom sveta, ali stopa oporavka beogradskog je najbolja u Evropi.
Spada među one sa boljim rezultatima i u konkurenciji drugih kontinenata. Godina je počela teško, ali ljudi imaju potrebu da ponovo putuju. Idu turistički, dijaspora se vraća kući, posećuju porodice. Linija za Njujork sjajno fukcioniše, avioni za Pariz su puni.
Beogradski aerodrom je u vrhu evropskih.
Ovako za "Novosti" prvi čovek kompanije "Vansi erports" Nikola Notbar komentariše poslovanje beogradske vazdušne luke.
Lane je broj putnika na beogradskom aerodromu smanjen skoro 70 odsto. Kakva je situacija ove godine?
- Situacija nije jednoznačna. Govorimo o oporavku i to snažnom. Početak godine je bio težak. Bilo je talasa kovida. Vakcinacija u Srbiji, međutim, odlično ide, kao i u Evropskoj uniji. Upravo zbog saradnje ovdašnje vlasti sa Evropom, ljudi dolaze ovde da se vakcinišu.
"Vansi" i naši partneri, pre svega "Er Srbija", sada imaju više linija. Nadamo se da ćemo ove godine imati isti broj putnika kao 2019. godine. Sada smo na "minus" 30 odsto.
Da li se na nekom drugom aerodromu, kojim upravljate, poslovanje brže oporavlja?
- Postoje određeni delovi sveta koji su dinamičniji od Evrope. To su pre svega Sjedinjene Američke Države, Dominikanska Republika i Kostarika. Kako je krenula vakcinacija, situacija se poboljšala. U Santo Domingu smo ostvarili rezultat jednak onom iz 2019. godine. U Aziji je malo teže. Predvodi Amerika, Evropa je blizu, Srbija vrlo dobro stoji. Beograd ima dobru poziciju, predstavlja čvorište avio-puteva.
NAKNADA KVARTALNO
U KOM delu godine uplaćujete koncesionu naknadu i koliko ona iznosi?
- Najvažniji deo koncesione naknade je isplaćen na početku. Manji deo se uplaćuje svake godine. Dobra stvar sa koncesijom je što smo najveći deo platili unapred. To je bilo jasno određeno ugovorom. Manji deo se isplaćuje u procentima godišnje. To zavisi i od broja putnika i drugih stvari. Uplaćuje se kvartalno, ne znam precizno koliki su iznosi. Zavisi od prometa, pa je prošle godine bio neznatan.
Koliko je korona izmenila vaše planove po pitanju ulaganja u beogradski aerodrom? Hoćete li ispoštovati sve što ste obećali?
- Hoćemo. Iz mnogo razloga. Imamo ugovor i dali smo reč da ćemo raditi. Koncesija je takva da želite da dovedete putnike. Naš je posao da ulažemo i poguramo oporavak. Tri su oslonca tog oporavka. Prvo ćemo ispuniti ono na šta smo se obavezali. Drugo je da vratimo saobraćaj, a treće je to što smo rešili da pređemo na zelenu energiju. Gradićemo solarnu elektranu i pogon za preradu otpadne vode i smeća. To je nešto što "Vansi" želi da donese u Srbiju.
Verujete li da će beogradski aerodrom opsluživati 15 miliona putnika pri kraju vašeg upravljanja?
- Iskreno, to niko ne može tačno da kaže. Ritam i brzina oporavka su nepredvidivi.
Možemo da govorimo o ciklusu od četiri i pet godina, ali 15 je već nemoguće. Meni to i nije presudno. Preuzeli smo obavezu i reč.
MAKRON SVE IZNENADIO: Evo šta kaže o pregovorima sa Putinom
FRANCUSKI predsednik Emanuel Makron rekao je da ne isključuje mogućnost pregovora sa ruskim predsednikom Vladimirom Putinom „kada kontekst dozvoljava“.
17. 11. 2024. u 21:03
ŠTA JE ATACMS KOJIM ĆE UKRAJINA UDARITI NA RUSIJU? Američka raketa ima domet 300 km, koristi se za gađanje ovih ciljeva
ADMINISTRACIJA američkog predsednika Džozefa Bajdena ukinula je danas ograničenja koja su dosad Ukrajini blokirala upotrebu američkog oružja za napade duboko na rusku teritoriju.
17. 11. 2024. u 19:48
"TERALI SU ME DA RADIM JUTARNjI PROGRAM, NASILNO - PO KAZNI": Olivera Kovačević o karijeri na RTS-u
VODITELjKA Olivera Kovačević je o svojim počecima, izazovima u poslu, o tome zašto ponekad poželi da bude vikinška ratnica, kao i o svemu što joj daje snagu i inspiraciju.
17. 11. 2024. u 09:28
Komentari (1)