OTVOREN PAVILJON SRBIJE U KINI: Nova prilika za naše privrednike na najvećem tržištu na svetu

V. N.

22. 02. 2023. u 10:25

PRIVREDNA komora Srbije u saradnji sa kineskim partnerima otvorila je Srpski nacionalni paviljon u kineskoj provinciji Anhuej u gradu Bengbu, gde će na jednom mestu biti predstavljene kompanije i proizvodi iz naše zemlje.

ОТВОРЕН ПАВИЉОН СРБИЈЕ У КИНИ: Нова прилика за наше привреднике на највећем тржишту на свету

Svečanost otvaranja paviljona Srbije, Foto PKS

Paviljon se nalazi u okviru kompleksa Rising Moon Expo Park koji se prostire na 300.000 kvadrata i predstavlja turističku atrakciju tog dela Kine.

Jelena Grubor Stefanović, direktorka Predstavništva Privredne komore Srbije u Kini, kaže da će Srpski paviljon omogućiti da se proizvodi i kompanije iz naše zemlje predstave na velikom kineskom tržištu i otvore nove poslovne mogućnosti za saradnju dve privrede.

Govoreći o mogućnostima za plasiranje domaćih proizvoda u Kinu, objašnjava da tržište Kine nudi velike mogućnosti za razvoj poslovanja ali je istovremeno specifično i zahtevno, kako u pogledu registracije proizvoda, tako i kada se govori o promociji, prodaji, standardima, količinama, kvalitetu i kontinuitetu isporuka. Opisuje ovo tržište kao veliko, perspektivno i vrlo decentralizovano za poslovanje.

„Kina ima veliki broj uvoznika i agenata koji mogu da pomognu u započinjanju biznisa i pri registraciji i plasmanu proizvoda”, kaže Stefanovićeva.

Dodaje da je „lokalizacija”, odnosno, prilagođavanje imena brenda tamošnjem tržištu važan korak, dok neke kompanije idu i dalje od toga i kompletno prilagođavaju proizvode kineskim potrošačima.

„U Kini preko 800 miliona ljudi koristi internet za pretragu i kupovinu proizvoda, a 60 do 70 odsto promocije i kupovine odvija se preko onlajn platformi, poput, Tmall, JD.comt, Pinduoduo.

Važno je, ističe, da srpske kompanije zainteresovane za ovo tržište ulože u marketing i promociju kako bi se što bolje pozicionirale.

„Najveću prepreku predstavlja upravo neprepoznatljivost srpskih brendova, nekonkurentne cene, kontinuitet u kvalitetu i isporukama proizvoda i nepoznavanje tržišta. Posebno je važna uloga institucija i saradnja nadležnih organa kada je u pitanju ispunjavanje standarda za plasman proizvoda na kinesko tržište”, ističe Stefanovićeva.

Prilikom poslovanja sa kineskim partnerima, ukazuje, treba imati u vidu i način komunikacije koji zahteva veliku dozu strpljenja.

Privredna komora Srbije će i u ovoj godini u saradnji sa kineskim partnerima nastaviti da promoviše srpske proizvode u Kini, posebno srpsku hranu i piće. Predviđeno je i učešće srpskih kompanija na sajmovima CIIE u Šangaju i CEEC u Nigno, kao i na Hainan Expo. 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

TAKER KARLSON UPOZORAVA AMERIKANCE: Svi smo veoma blizu smrti