DO NEMAČKOG TRŽIŠTA UZ POMOĆ PKS I AHK: Podrška srpskim privrednicima koji posluju sa Nemačkom

V. N.

28. 12. 2022. u 12:26

PRIVREDNA komora Srbije pokrenuće u prvom kvartalu 2023. Help desk (Responsible Business Hub) - kancelariju za pomoć srpskim privrednicima sa ciljem da se naše kompanije, koje su deo nemačkih lanaca dobavljača, što bolje informišu i prilagode novom Zakonu o lancima isporuke u Nemačkoj koji počinje da se primenjuje 1. januara.

ДО НЕМАЧКОГ ТРЖИШТА УЗ ПОМОЋ ПКС И АХК: Подршка српским привредницима који послују са Немачком

Foto: Tanjug/ Zoran Žestić

Ovaj projekat omogućiće našoj privredi da se što bolje prilagodi i u svoje poslovanje implementira standarde koji se primenjuju u Nemačkoj, rekao je Mihailo Vesović, direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS.

Novi nemački zakon propisuje niz mera na temu zaštite životne sredine i ljudskih prava, kojih kompanije u Nemačkoj, ali i strani dobavljači, moraju da se pridržavaju kako bi nastavili poslovanje na tom tržištu.

Zadatak Help deska biće da srpskim dobavljačima, delovima lanaca dobavljača, pa i nemačkim kompanijama koje posluju u Srbiji, omogući pravilno tumačenje i informisanje šta ovaj zakon donosi, koje su obaveze privrede i kako ga što efikasnije i brže implementirati. Vesović ocenjuje da će novi zakonodavni okviri, kako u domaćoj privredi, tako i u zemljama EU, doneti rešenja kojima će se unaprediti društvena odgovornost.

„Ovaj biznis hab (Help desk), koji je rezultat saradnje sa nemačkom privredom, treba da pripremi domaće kompanije i omogući im da nesmetano nastave da rade sa nemačkim kompanijama i izvoze na nemačko tržište, ali i unapredi odnos srpskih preduzeća prema zaštiti životne sredine i ljudskim pravima“, naveo je Vesović.

Nemački model za domaće kompanije

Projekat zajedno realizuju Privredna komora Srbije i Nemačko-srpska privredna komora (AHK Srbija) uz podršku Nemačke razvojne saradnje u Srbiji koju sprovodi GIZ.

Koordinatorka projekta Inicijativa za globalnu solidarnost GIZ-a Johane Volmajer kaže da su usluge koje će nuditi Help desk u Srbiji, osmišljene po uzoru istog servisa u Nemačkoj i obuhvatiće savetodavne usluge kompanijama.

„Biće organizovane i obuke koje će se formirati na osnovu same tražnje i odgovaraće na pitanja kako uspostaviti proces kontrole ili upravljanje rizicima kada su u pitanju ljudska prava ili zaštita životne sredine“, navela je Volmajerova.

Poštovanje prava radnika

„Sa razvojem Zelene agende i Strategijom razvoja EU nametnula se i potreba da se donese zakon koji će to dobrovoljno delo sprovesti u obavezu“, objašnjava šef sektora za dualno obrazovanje i održivi razvoj AHK Srbija Kristijane Fojt.
Novi zakon u Nemačkoj rezultat je Akcionog plana koji je donet 2016. kojim se uspostavlja mehanizam dobrovoljnog sprovođenja mera i principa održivog poslovanja.

BONUS VIDEO: DONOSI BIZNIS I OBUZDAVA REKU: Trsteničani imaju velika očekivanja od Moravskog koridora

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

AKCIJA ZA KLIMU I ZELENA AGENDA: Ključni pravci za zaštitu životne sredine