ZELENI VODONIK - GORIVO BUDUĆNOSTI: Prvi koraci ka izradi Vodonične strategije Republike Srbije

V.N.

02. 09. 2022. u 07:52

PRIVREDNA komora Srbije u saradnji sa predstavnicima privrede i naučnom zajednicom, a uz podršku Nemačke međunarodne organizacije za saradnju (GIZ) radiće na izradi Nacrta vodonične strategije kako bi se Srbija što lakše pozicionirala na mapi proizvođača zelenog vodonika i počela sa njegovom primenom u industrijskoj proizvodnji.

ЗЕЛЕНИ ВОДОНИК - ГОРИВО БУДУЋНОСТИ: Први кораци ка изради Водоничне стратегије Републике Србије

Foto: D. Balšić

 „Proizvodnja vodonika (hidrogena), novog izvora energije u Srbiji, biće deo strategije razvoja energetike do 2050. godine, čime će naša zemlja postati jedan od lidera u ovoj oblasti.

Dvanaest zemalja Evropske unije (EU) usvojilo je strategije, a još desetak zemalja u Evropi ih priprema,  tako da se ovim korakom Srbija našla među zemljama koje se odgovorno postavljaju prema problemu dekarbonizacije i energetske sigurnosti“, kaže Igor Kronja, savetnik predsednika Privredne komore Srbije, član radne grupe za izradu strategije. Dodaje da je vodonik najrasprostranjeniji hemijski element u prirodi, a razvojem savremenih tehnologija njegova primena će biti sve veća u energetici i transportu.


„PKS će formirati klaster sastavljen od predstavnika privrede i naučne zajednice koji će raditi na razvoju kadrova i tehnologija za proizvodnju vodonika, kako bi se ova oblast što brže razvijala i našla primenu u industriji“, ističe Kronja.

Kako objašnjava, zeleni vodonik predstavlja gorivo budućnosti i veoma je značajan za dekarbonizaciju iako je još uvek skuplji od fosilnih goriva.“

Kao pogonsko gorivo vodonik danas koristi preko 25.000 vozila uglavnom u SAD, Japanu, Kini i Evropi, a daljim razvojem tehnologija proizvodnje očekuje se pad cena i njegova šira upotreba u saobraćaju, prvenstveno u brodskom i kamionskom transportu“, kaže Kronja i zaključuje da su mnoge kompanije u Srbiji počele sa primenom principa „ zelene proizvodnje“ , ali da je potrebna podrška novim „ zelenim“ investicijama i edukaciji, kao i da je potrebno smanjiti administrativna opterećenja za kompanije.  

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (1)

HEINEKEN kampanja KAD IDE TURA, NE IDE GAS stigla do više od 4 miliona ljudi