SERIJAL - ZAPOČNI BIZNIS (3): Želite da otvorite frizerski salon?

V. N.

03. 07. 2021. u 13:21

FRIZERSKI zanat star je više hiljada godina a oni koji su oblikovali kosu imali su poseban status u društvu.

СЕРИЈАЛ - ЗАПОЧНИ БИЗНИС (3): Желите да отворите фризерски салон?

Foto V. Danilov

Šišanje i upotreba kose bili su deo ritualno-religijskih praksi u svim kulturama sveta. Frizura je oduvek bila oznaka, statusni simbol pojedinca. Danas, poznate ličnosti svoju frizuru često koriste da bi poslale političke i društvene poruke javnosti.

Od Mesopotamije, Dalekog istoka, drevnog Rima, helenske Grčke i drugih epoha i delova sveta, šišanje, brijanje, farbanje, oblikovanje brkova i brade, do današnjih „umetničkih“ frizura i vremena u kojem su frizerski saloni ozbiljan deo industrije lepote širom planete.

Liste čekanja u salonima na kratko je zaustavila pandemija i „ošišala“ prihode. Međutim, kako pandemija polako popušta, planiraju se brojni javni i privatni događaji, od koncerata do venčanja, te frizeri mogu da očekuju a više posla.

Foto printskrin

Ukoliko želite da otvorite frizerski salon, potrebno je da obezbedite nekoliko osnovnih uslova: poslovni prostor, opremu (stolice, šamponjere, ogledala, fenove, četke, makaze…, fiskalnu kasu, da angažujete knjigovođu, kupite protivpožarni aparat, paket prve pomoći...)

Neophodno je da lokal zadovoljava osnovne sanitarne uslove, adekvatnu temperaturu, pomoćnu prostoriju za smeštaj upotrebljenog rublja, radne odeće, odlaganje pribora i sredstava za održavanje higijene prostorija…

U zavisnosti od toga da li je salon “ženski”, “muški” ili “kombinovani”, najčešći asortiman usluga je od šišanja i feniranja, farbanja, pravljenja svečanih frizura, nadogradnje kose, do različitih tretmana poput botoksa i keratinskog ispravljanja kose. Važno je odrediti cenu svake usluge u skladu sa znanjem i veštinama, konkurencijom i lokacijom salona. Iako je preporuka često najbolji vid reklame, ipak je neophodno da usluge reklamirate oflajn i onlajn, da kreirate naloge na društvenim mrežama, posebno na "Instagramu" gde možete da „kačite“ zanimljive fotografije frizura zadovoljnih klijenata.

Foto V. Danilov

Troškovi dodatne opreme za salon su različiti i svakako zavise od kvaliteta opreme. Na primer, profesionalne makaze se mogu nabaviti za 2.800 dinara ali cena ide i do 19.000 dinara, po komadu. Na listi su i češljevi, četke za kosu, fenovi, figaro, presa za kosu, mašinice za šišanje koje mogu da “prebace” 300 evra po komadu. Na policama treba da se nađe hidrogen, šamponi, balzami za kosu, kreme, gelovi, trake, pomade…

Foto printskrin

Sve nabrojano koštaće od oko 25.000 do 110.000 dinara. Naravno, visina ovih troškova zavisi od kvaliteta opreme i pribora koje budući vlasnik želi da ima u svom salonu.

Najčešći oblik registracije u Agenciji za privredne register je – preduzetnik. Šifra delatnosti: 96.02 Delatnost frizerskih i kozmetičkih salona.

Kada je reč o sertifikaciji, odnosno dozvolama, potrebno je proći obuku za “higijenski minimum”, za protivpožarnu zaštitu i zaštitu na radu, pribaviti Akt o proceni rizika na radnom mestu, sanitarnu knjižica za sve zaposlene, uraditi test prve pomoći, osim ako je među zaposlenima neko završio medicinsku školu.

IZVOR: Centar za programe podrške privredi i mikro, malim i srednjim privrednim društvima PKS.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

NIJE FEDERER NAJBOLJI - ĐOKOVIĆ JE! Zverev zakopao Rodžera, Rafu i sve njihove navijače (VIDEO)