NEMA DIVLJANJA TROTINETIMA: Vožnja samo po trotoaru brzinom do 6 km/h, predlog Novog zakona o bezbednosti saobraćaja

Tanjug

20. 08. 2020. u 17:27

NA ULICAMA se sve češće mogu videti električni trotineti čije korišćenje u saobraćaju u Srbiji još uvek nije regulisano zakonom, a bilo je situacija u kojima je dolazilo i do sudara sa drugim vozilima, pa u Agenciji za bezbednost saobraćaja kažu da se uveliko radi na novom Zakonu o bezbednosti saobraćaja, kojim će biti uređena i pravila vožnje na električnim trotinetima.

НЕМА ДИВЉАЊА ТРОТИНЕТИМА: Вожња само по тротоару брзином до 6 км/х,  предлог Новог закона о безбедности саобраћаја

Foto: P. Mitić

Na tome radi radna grupa Ministarstva unutrašnjih poslova, a očekuje se da će predlog tog zakona biti gotov do kraja ove godine, kaže za Tanjug pomoćnica direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Svetlana Miljuš.

Navela je da smo najpribližniji modelu koji se primenjuje u Sloveniji, po kome se električni trotineti ne smeju voziti po kolovozu, već po trotoaru i to brzinom ne većom od brzine hoda što je, dodala je, oko šest kilometara na sat.

Najnoviji slučaj saobraćajne nesreće prilikom vožnje električnog totineta dogodio se u Nišu, kada je dečak (12) koji je vozio električni trotinet povređen prilikom sudara sa taksi vozilom u pokretu, a dok ne bude bio donet novi zakon iz Agencije apeluju na sve građane da trotinet ne voze po kolovozu, već da koriste biciklističku stazu ili trotoar i da vode računa o učesnicima sa kojima dele taj prostor.

"Ukoliko su na trotoaru da se ne kreću brzinom koja je veća od brzine hoda, a to je oko šest kilometara na čas, jer pešaci ne očekuju da se pojavi neko ko se brže kreće od njih. Treba da vode računa i na decu, da se ne zaleću da ih ne bi povredili, jer roditelji slobodnije puste decu da se kreću na trotoaru", rekla je Miljuš.

Apelovala je i na roditelje da dete, pre nego što mu kupe trotinet, dobro upoznaju sa rizicima upravljanja trotinetom, pravilima ponašanja i o tome gde i kako treba upravljati tim vozilom, kao i da mu nabave svu zaštitnu opremu.

"U uslovima smanjene vidljivosti preporučujemo da imaju retroreflektujuće prsluke, prednje i zadnje svetlo kao i biciklisti - da urade sve što mogu kako bi i sebe i druge učesnike u saobraćaju učinili bezbednim", istakla je Miljuš.

Govoreći o iskustvima drugih zemalja u kojima je već regulisano pitanje vožnje električnih trotineta, navela je da je Evropsko udruženje saobraćajne policije dostavilo Agenciji za bezbednost saobraćaja predloge ili već usvojenu zakonsku regulativu drugih zemalja kojom je regulisana upotreba trotineta.

Kao primer je navela Francusku gde su prethodnim zakonom svi električni dvotočkaši smatrani pešacima, dok će im novim zakonom biti zabranjeno da se kreću trotoarom, već će to moći samo biciklističkom stazom i kolovozom, s tim da će, kada prelaze preko trotoara, morati da siđu sa trotineta i da ga guraju.

"Deca do osam godina neće smeti da koriste trotinet, dok će ona starosti do 12 godina morati obavezno da nose kacigu", dodala je Miljuš.

Električni trotineti postali su popularni u poslednje dve godine, a posebno, za vreme pandemije korona virusa, kada je poželjno izbegavati javni prevoz.

Uz to, lako ih je voziti, a pogodni su i za parkiranje, pa se masovno koriste širom sveta, gde predstavljaju i turističku atrakciju.

Ipak, svi koji nameravaju da postanu vlasnici jednog takvog dvotočaša trebalo bi da razmisle da li im je neophodan ili da bar, zarad lične bezbednosti i zaštite, nose kacigu i drugu zaštitnu opremu tokom vožnje.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (3)

ODRŽIVA ARHITEKTURA: Važnost energetske efikasnosti