ZAŠTO VOLIMO DOMAĆE PROIZVODE? Srbija je zemlja bogata neispošćenom zemljom, a do letine se dolazi minimalnom primenom agrotehničkih mera
U MORU proizvoda različitog porekla na rafu maloprodajnih objekata ruka prosečnog potrošača najlakše kreće ka onom koji nosi jasnu oznaku da je proizveden u Srbiji.
Da li je reč o nostalgiji prema ukusima rodnog kraja, poverenju ili zrnu patrotizma, tek roba jasno brendirana kao domaća sve brže nestaje sa polica prodavnica.
Da postoji neka "tajna veza" svedoči podatak s kraja prošle godine da proizvodi označeni kolektivnim žigom "Čuvarkuća" beleže rast prodaje između 30 i čak 70 odsto. To je, između ostalog, iniciralo i strategiju velikih trgovinskih lanaca u snažnijem okretanju ka domaćem voću, povrću i mesu, koje očigledno imaju visoku reputaciju među potrošačima.
Da je roba "mejd in Srbija" - poljoprivredni proizvodi naročito - tražena i cenjena svedoči i podatak da je samo najveći trgovinski lanac u Srbiji tokom 2022. godine na tržište plasirao više od 50.000 tona voća i povrća proizvedenog u našoj zemlji i da sarađuje sa više od 200 domaćih proizvođača voća i povrća.
Među njima je i Poljoprivredno gazdinstvo Pera Đuričkov iz Debeljače, koje se na više od 200 hektara zemlje bavi proizvodnjom povrća - šargarepe, peršuna, crnog luka i paškanata. Duže od 18 godina ovo moderno gazdinstvo sarađuje sa "Maksijem", a zašto potrošači biraju domaću robu za njih odavno nije dilema:
- Srbija je zemlja bogata suncem, vodom i neispošćenom zemljom, a do letine se dolazi minimalnom primenom agrotehničkih mera, posebno pesticida. Postoji šargarepa iz uvoza, izuzetno lepog izgleda, ali proizvedena gotovo laboratorijski - gotovo bez ukusa. Razlika je ogromna između domaćeg i belog luka iz uvoza. Kupci to prepoznaju i vrednuju - kaže Goran Ristić, komercijalni direktor ovog gazdinstva.
I u Privrednoj komori Srbije potvrđuju visok renome proizvoda sa oznakom da su proizvedeni u našoj zemlji:
- Kupovinom ovih proizvoda najbolje se čuva ekonomija Srbije, jer tri puta više vrednosti ostaje u zemlji. Time se čuvaju srpska sela, otvaraju nova radna mesta, a mladi motivišu da ostanu u zemlji - kažu u PKS.
Da kupovina proizvoda proizvedenih u Srbiji ima i svoju vrednosnu komponentu potvrđuje profesor sociologije Milovan Mitrović, član Odobra za selo SANU.
- Poverenje je tu ključna činjenica. Reputacija ovih proizvoda, na stranu njihova cena i marketinške kampanje, pokazuje veru u naše društvo i njegovu tradiciju, shvaćenu kao akumulaciju viševekovnog iskustva. Puno je slojeva u tome - počev od toga da i dalje postoji vera da srpski proizvođač i sam jede proizvode koje prodaje, pa do prehrambenog patriotizma i želje da se pomogne domaća privreda. Veliki broj građana istinski želi da svoju državu pomogne tako što će kupiti voće ili povrće koje je u našoj zemlji zasađeno, ubrano i izneto na prodaju - objašnjava profesor Mitrović.
UKUS DOMA I TRADICIJE
Privredna komora Srbije pokrenula je u junu 2020. godine akciju "Stvarano u Srbiji", usmerenu na podršku domaćim proizvodima i proizvođačima, kao i na jačanje svesti potrošača o značaju kupovine domaćih proizvoda. Žig kakav je "Čuvarkuća" ponelo je bezmalo 1.000 proizvoda, koji su visoko kotirani među potrošačima.
Ovaj žig garantuje natprosečan kvalitet, stvoren u Srbiji, od domaćih resursa. Oznaka, međutim, poseduje i kućnu "karmu" - donosi tradicionalne ukuse i mirise koji su doboko ukorenjeni među prosečnim potrošačima u Srbiji.
MAKRON SVE IZNENADIO: Evo šta kaže o pregovorima sa Putinom
FRANCUSKI predsednik Emanuel Makron rekao je da ne isključuje mogućnost pregovora sa ruskim predsednikom Vladimirom Putinom „kada kontekst dozvoljava“.
17. 11. 2024. u 21:03
ŠTA JE ATACMS KOJIM ĆE UKRAJINA UDARITI NA RUSIJU? Američka raketa ima domet 300 km, koristi se za gađanje ovih ciljeva
ADMINISTRACIJA američkog predsednika Džozefa Bajdena ukinula je danas ograničenja koja su dosad Ukrajini blokirala upotrebu američkog oružja za napade duboko na rusku teritoriju.
17. 11. 2024. u 19:48
"TERALI SU ME DA RADIM JUTARNjI PROGRAM, NASILNO - PO KAZNI": Olivera Kovačević o karijeri na RTS-u
VODITELjKA Olivera Kovačević je o svojim počecima, izazovima u poslu, o tome zašto ponekad poželi da bude vikinška ratnica, kao i o svemu što joj daje snagu i inspiraciju.
17. 11. 2024. u 09:28
Komentari (1)