RODITELjI dece smrtno stradale na pešačkim prelazima širom Srbije dogovorili su se da pokrenu masovnu akciju za hitnu izmenu Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima i Krivičnog zakonika. Ova odluka je doneta posle, četvrtog po redu, protestnog skupa u Kragujevcu, kod pešačkog prelaza gde je, 7. decembra 2022. godine, poginula devojčica Nikolina Janković zbog bahate vožnje neodgovornog vozača, a među organizatorima zahteva je i njena majka Vera.
Ako bude bio usvojen zakon, verovatno neće važiti za sinove bogatih i moćnih očeva. Neko će za isto delo da dobije 10 godina zatvora a neko 12 meseci kućnog pritvora...
Upravo tako. Jednom mora da se to preseče i kaže dosta. Uvek je u kriminalogiji sporna razlika između klasičnog ubistva i posledice saobraćajne nesreće...jer u klasičnom ubistvu postoji MOTIV, a kod saobraćajne nesreće ga nema. I to je "olakšavajuća okolnost"? Plač je isti, gubitak je isti, tuga je ista, nesreća za porodicu je ista...zašto bi kazna bila 2-3 put a blaža?
Dajte više da donesemo normalne zakone i da se uredi ova naša napaćena zemlja. Malo li je što nas pritiskaju sa svih strana, još i sami sebe ubijamo iz čistog hira .
Tačno je da smrtni ishod i klasično ubistvo razlikuje (ne)postojanje motiva, ali je mnogo više zajedničkog među njima. U oba slučaja često postoji predumišljaj, jer se za volan pijan ili drogiran seda namerno, gas gazi do poda namerno, skoro svi prekršaji rade namerno, a smrtna posledica u takvim slučajevima je uzročno - posledično vezana sa tim namerama. Mnogi, vezaši, uticajni i moćni pojedinci i "tatini sinovi" su se glatko izvlačili na tu nelogičnu, ogromnu razliku u zaprećenim kaznama za smrt u saobraćaju i smrt u klasičnom kriminalu. A život je jednako ugašen - nečijom opasnom namerom.
Разумем бол родбине за настрадалима али већи део предложених измена закона је погрешан. Наиме, увођење оваквих ограничења је "казна" за све возаче, стварање гужве, веће загађење, ... а бахати ће да раде шта и до сада. Једино целисходно је кажњавати њих а не пооштравати услове за све!
SRBIJU u narednom periodu očekuje hladni talas sa daljim zahlađenjem, padom temperature i pojačanim vetrom. Meteorolog Nedeljko Todorović najavio je i sneg.
KADA je major Vilijam Dikin 28. maja 1943. godine je sleteou Jugoslaviju usred nove, sveobuhvatne nemačke operacije protiv partizana, čiji je cilj bio potpuno uništenje parti- zanskih snaga: Fall Schwartz (Peta neprijateljska ofanziva).
PORODICA Jasnić iz Leška, Marija, Radosav i Borko, mladić sa smetnjama u razvoju, koja pored nove, živi u staroj oronuloj kući, u kojoj nema osnovnih uslova za život, dobiće novi smeštaj kako bi ovaj mladić imao adekvatne uslove .
OD jedanaestoro dece, u porodici Vuković petoro su školarci, koji će ubuduće dobijati po 5.000 dinara, kroz užinski dodatak, koju je kao jednu od mera pomoći usvojila Vlada Srbije. Njima i njihovim roditeljima ova pomoć znači bar jednu brigu manje, jer će biti lakše nabaviti odeću, obuću, pribor, opremu...
Borča
07.02.2023. 16:17
Ako bude bio usvojen zakon, verovatno neće važiti za sinove bogatih i moćnih očeva. Neko će za isto delo da dobije 10 godina zatvora a neko 12 meseci kućnog pritvora...
Boris Matić
07.02.2023. 16:49
Upravo tako. Jednom mora da se to preseče i kaže dosta. Uvek je u kriminalogiji sporna razlika između klasičnog ubistva i posledice saobraćajne nesreće...jer u klasičnom ubistvu postoji MOTIV, a kod saobraćajne nesreće ga nema. I to je "olakšavajuća okolnost"? Plač je isti, gubitak je isti, tuga je ista, nesreća za porodicu je ista...zašto bi kazna bila 2-3 put a blaža?
Saša
07.02.2023. 17:02
Dajte više da donesemo normalne zakone i da se uredi ova naša napaćena zemlja. Malo li je što nas pritiskaju sa svih strana, još i sami sebe ubijamo iz čistog hira .
Kalesu
07.02.2023. 18:53
Tačno je da smrtni ishod i klasično ubistvo razlikuje (ne)postojanje motiva, ali je mnogo više zajedničkog među njima. U oba slučaja često postoji predumišljaj, jer se za volan pijan ili drogiran seda namerno, gas gazi do poda namerno, skoro svi prekršaji rade namerno, a smrtna posledica u takvim slučajevima je uzročno - posledično vezana sa tim namerama. Mnogi, vezaši, uticajni i moćni pojedinci i "tatini sinovi" su se glatko izvlačili na tu nelogičnu, ogromnu razliku u zaprećenim kaznama za smrt u saobraćaju i smrt u klasičnom kriminalu. A život je jednako ugašen - nečijom opasnom namerom.
Rašo
07.02.2023. 23:46
Разумем бол родбине за настрадалима али већи део предложених измена закона је погрешан. Наиме, увођење оваквих ограничења је "казна" за све возаче, стварање гужве, веће загађење, ... а бахати ће да раде шта и до сада. Једино целисходно је кажњавати њих а не пооштравати услове за све!