NEMA VIŠE PROLASKA KROZ KANJON MORAČE: Dva dana posle otvaranja auto-puta ka Crnoj Gori - do mora sat brže i mnogo bezbednije
POSLE otvaranja deonice auto-puta Mateševo - Smokovac, duge 41 kilometar, putovanje do Crnogorskog primorja je gotovo sat kraće i, što je važnije, bezbednije jer se zaobilazi kanjon Morače - crna deonica magistralnog puta koja je za skoro šest decenija odnela više od 1.300 života.
Bez obzira na to da li u Crnu Goru uđu kod Boljara ili u Gostunu, vozači iz Srbije, na auto-put dolaze magistralom koja vodi kroz Kolašin. Oko kilometar posle ovog grada, saobraćajni znak usmerava vozače na pristupni put koji vodi do uključenja na auto-put, a od Kolašina do Mateševa ima 11 kilometara. Posle uključenja na auto-put, prvi izlaz je Veruša, potom Pelev brijeg, a izlaz Smokovac je poslednji i krajnja je tačka dosad završene deonice. Posle naplatne rampe Smokovac stiže se na kružni tok, sa kojeg se nekoliko stotina metara vozi do magistralnog puta na ulasku u Podgoricu. Odatle se nastavlja prema moru.
Vozači koji se do Podgorice i odredišta na južnom Jadranu, upute do 21. jula i na auto-put uđu do osam časova, neće plaćati putarinu. Posle toga naplaćivaće se 1,5 evra za motore, 3,5 za putnička motorna vozila i do 17 evra za autobuse i kamione, zavisno od kategorije.
- Nije bilo gužve, nisam čekao dugo priključenja, vožnja novim putem je bila u najboljem redu, trajala je oko pola sata. Jedino se, zasad, izgubi malo vremena zbog nezavršenog puta kroz Meteševo, pa se tu vožnja usporava, pa smo od Podgorice do Kolašina putovali oko sat.
Generalni direktor Saobraćajnog institua CIP, Milutin Ignjatović, ističe da je ova saobraćajnica pun pogodak i savetuje svim vozačima da koriste put Smokovac - Mateševo zbog bezbednosti.
- Najvažnije je da je sada omogućena sigurna, bezbedna i komforna vožnja do Podgorice ili mora - naglašava Ignjatović.
- Osim toga, ovako je enormno skraćeno vreme putovanja. Auto-put, dužine 41 kilometar, pri vožnji od 100 kilomatara na sat, prelazi se za oko 25 minuta ili brže, dok vožnja kroz kanjon traje sat i po do dva, a ako na putu ima mnogo šlepera, onda i duže.
Iako se brže putuje, najznačajniji dobitak otvaranja deonice Mateševo - Smokovac, po rečima našeg sagovornika je bezbednost jer više ne mora da se ide kanjonom Morače.
- Maksimalno dozvoljena brzina na auto-putu je 100 kilometara na čas. Razlog za ovo ograničenje su brdsko-planinski uslovi, kao i 20 mostova i 16 tunela. Treba znati da je kod Mateševa nadmorska visina oko 1.000, a kod Smokovca oko 60 metara - objašnjava Ignjatović.
I iz "Monteputa" su objavili smernice za vozače. Posle prelaska naplatne rampe, kako navode, vozače čekaju tri trake. Ukoliko izaberu pogrešnu traku ili promaše prvo isključenje na more, nema potrebe za panikom, jer postoji i drugo. Auto-put je pokriven kamerama i sve što se dešava na njemu prate nadležne službe koje će reagovati u svim kritičnim situacijama.
Iz "Monteputa", koji rukovodi auto-putem ukazuju vozačima da posebno obrate pažnju kada se prelazi most "Moračica" i to zbog jakih udara vetra. Most je visok 175 metara, a dug gotovo kilometar.
- Savetujemo i da se prilikom vožnje poštuju pravila i propisi i da se vodi računa o rastojanju uz obavezno poštovanje ogrničenja brzine. Neophodno je koristiti pokazivače pravaca kada je to potrebno, a vozilo se ni u kom slučaju ne sme zaustavljati u tunelu, niti polukružno okretati - savetuju iz "Monteputa".
Osim što će biti od koristi turistima koji putuju na crnogorsko primorje, prema oceni stručnjaka, izgradnja i ove deonice Mateševo - Smokovac kao i kompletnog auto-puta Beograd - Boljare - Bar biće zamajac za ubrzan razvoj severa Crne Gore.
Prva žena vozač na Balkanu
ZAVRŠENI deo auto-puta nosi ime po princezi Kseniji Petrović Njegoš koja je bila deseto dete i osma ćerka kralja Nikole i njegove supruge Milene. Rođena je 22. aprila 1881. na Cetinju. Ostala je upamćena kao prva žena na Balkanu koja je vozila automobil, ali i prva princeza koja se strastveno bavila fotografijom. Školovala se na Cetinju, a savremenici su je upamtili kao izuzetno obrazovanu, dostojanstvenu, principijelnu, karakternu i odvažnu. Koristila je svaku priliku da otputuje u inostranstvo da bi usavršavala jezike. Uprkos lepoti i velikom broju udvarača, nikada se nije udala. To je bio njen izbor iako su za brak sa njom bili zainteresovani srpski kralj Aleksandar Obrenović, grčki prinčevi Nikola, Đorđe i Andrej i bugarski knez Ferdinand. Preminula je u Parizu 10. marta 1960. Sahranjena je u Ruskoj pravoslavnoj crkvi u Kanu, a njeni i zemni ostaci njenih roditelja i sestre Vjere, preneti su u Crnu Goru 1. oktobra 1989. i sahranjeni u Dvorskoj kapeli na Ćipuru.
Preporučujemo
DEDA(72) U BMV-U DIVLjAO NA AUTO-PUTU: Na delu gde je ograničenje 80 vozio 180 na sat
09. 07. 2022. u 20:11
MAKRON SVE IZNENADIO: Evo šta kaže o pregovorima sa Putinom
FRANCUSKI predsednik Emanuel Makron rekao je da ne isključuje mogućnost pregovora sa ruskim predsednikom Vladimirom Putinom „kada kontekst dozvoljava“.
17. 11. 2024. u 21:03
ŠTA JE ATACMS KOJIM ĆE UKRAJINA UDARITI NA RUSIJU? Američka raketa ima domet 300 km, koristi se za gađanje ovih ciljeva
ADMINISTRACIJA američkog predsednika Džozefa Bajdena ukinula je danas ograničenja koja su dosad Ukrajini blokirala upotrebu američkog oružja za napade duboko na rusku teritoriju.
17. 11. 2024. u 19:48
DA ČOVEK NE POVERUJE: Pogrebni biznis - evo čime se Legija bavi u zatvoru
TAJ posao mu je plaćen.
18. 11. 2024. u 15:42
Komentari (2)