OVAJ SNEG JE NAJOPASNIJI: Stručnjak objasnio zašto je rizik od nesreće veći nego inače

Novosti onlajn

13. 12. 2021. u 08:43

KAKO voziti po snegu, pitaju se mnogi vozači otkad je prava zima stigla u Srbiju proteklog vikenda.

ОВАЈ СНЕГ ЈЕ НАЈОПАСНИЈИ: Стручњак објаснио зашто је ризик од несреће већи него иначе

Foto: Tanjug

Vožnja po snegu i poledici nikada nije laka i jednostavna, a savete vozačima, ali i upozorenje na česte greške dali su stručnjak za bezbednost u saobraćaju Milan Božović, i direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Duško Pešić.

- Mi otprilike rasklonimo sneg sa stakla da možemo da provirimo i onda se oslonimo na grejanje. Imamo klizav kolovoz, ne možemo lako da se krećemo ili kočimo, bilo koji manevar znači odstupanje vozila od putanje. Krov automobila ne morate zbog sebe da čistite, već zbog drugih, jučerašnji sneg je bio vrlo mokar i vlažan pa ga čak i zimski pneumatici teško izbacuju. Problem je i za pešake, i za automobile, nije onaj suv sneg gde će guma za njega da se lepi, ovo je prilično problematično - rekao je Božović.

Sneg koji pada u Srbiji trenutno je opasan jer je mokar i preko noći može da se pretvori u poledicu.

- Kada je preko noći minus, mokar sneg može brzo da se pretvori u poledicu. Ali je još klizavije i duži je zaustavni put, proklizaćete mnogo lakše. Moramo voziti baš oprezno, nema naglog i velikog gasa, naglih manevara... Budite u većem stepenu prenosa sa manuelnim menjačem - posavetovao je on.

Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Duško Pešić rekao je da ljudi jesu oprezniji, ali da ponekad ne shvataju kako greška može da ih košta. Naročit problem su oni koji još uvek nisu zamenili gume.

- Nekoliko dana najavljuju sneg, a imali smo čak i vozače kamiona koji su vozili s letnjim gumama i pravili zastoje. Letnji pneumatik gubi svojstva na niskoj temperaturi, dubina šare je izuzetno važna, što je veća to je veća mogućnost izbacivanja snega, mi smo stabilniji na zimskim gumama. Po jednom istraživanju, sa gumom čija je šara dubine osam milimetara, vi ćete brzinom od 50 km/č da se kočenjem zaustavite već posle 30 metara. Uz dubinu od četiri milimetra, zaustavićete se tek posle 47 metara. A ukoliko je dubina šare 1,6 milimetara, što kod nas nije dozvoljeno jer je četiri milimetra minimum, vaš zaustavni put je dužine 57 metara - rekao je on.

- Pešaci moraju biti oprezni, iako su na pešačkom, moraju da pogledaju gde su vozila jer se zaustavni put skraćuje, vozač neće biti u prilici da zaustavi vozilo, neće moći da izbegne pešaka - rekao je Pešić na Pinku.

BONUS VIDEO - BEOGRAD POD SNEGOM: Saobraćajnice prohodne, grad i večeras potpuno beo

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

ODRŽIVA ARHITEKTURA: Važnost energetske efikasnosti