ŠESTORO DECE POGINULO U PRVOJ POLOVINI GODINE: Kako sprečiti tragediju i poboljšati bezbednost u saobraćaju?

19. 08. 2021. u 10:20

NE prođe dan, a da u novinama ili na internet portalima ne pročitamo strašne naslove poput "U saobraćajnoj nesreći poginule su dve osobe", "Dete stradalo u sudaru" i slično.

ШЕСТОРО ДЕЦЕ ПОГИНУЛО У ПРВОЈ ПОЛОВИНИ ГОДИНЕ: Како спречити трагедију и побољшати безбедност у саобраћају?

Foto: Yandex Go

Podaci o broju saobraćajnih nesreća u prvom kvartalu ove godine u našoj zemlji su više nego alarmantni.

Naime, u prvoj polovini ove godine povređeno je 544 osoba, a život je izgubilo čak šestoro dece!

Stradao je i veliki broj pešaka, više od 15 odsto nego u istom periodu prošle godine, pokazali su podaci Republičkog zavoda za statistiku Srbije.

Umor, nepažnja, korišćenje mobilnih telefona, ali i nedovoljno držanje rastojanja pri velikim brzinama doprinose ovoj stravičnoj statistici.

Postavlja se pitanje kako sprečiti nesreće i poboljšati bezbednost u saobraćaju.

Ovom problematikom bavi se i kompanija Yandex Go.

Foto: Yandex Go

 

O čemu se radi ispričao nam je direktor odeljenja za međunarodnu saradnju, Maksim Kozlov.

Kako je naveo, oni budućnost bezbednosti u saobraćaju vidi kroz upotrebu modernih tehnologija.

Pored usluga taksi prevoza, ulažu i u tehnološki boljitak javnog saobraćaja.

Kamere koje ova kompanija postavlja u javnom prevozu u gradovima širom Evrope beleže sve bezbednosne parametre - unutar i izvan vozila.

Foto: Yandex Go

 

Ovaj projekat stigao je i u Beograd, a trenutno je u pilot fazi testiranja. Kamere su postavljene u određeni broj autobusa, trolejbusa i tramvaja srpske prestonice.

Kako je naveo Kozlov, kamera prati sve - od treptanja osobe za volanom koja ukazuje na pospanost, pušenje u vozilu, upotrebu mobilnog telefona i neuspešno vezivanje pojasa.

Kako bi opasnost od udesa bila svedena na minimum, kamera vozača svetlosnim i zvučnim signalima upozorava na sve situacije koje bi mogle da budu opasne.

Kamere prate položaj glave vozača, kao i smer pogleda, zevanje, trljanje očiju i sve podatke potrebne za analizu ponašanja u vožnji, kvalitet puta, GPS evidentiranje i prekoračenje brzine.

Ova kamera testirana je u neurobiološkoj laboratoriji za spavanje i buđenje i odobrena kao efikasan način za praćenje pospanosti lica koje upravlja vozilom.

- U budućnosti ovakva kamera bi mogla pomoći u verifikaciji osobe za volanom pomoću video i audio signala, kako bi se sprečilo nezakonito predavanje upravljača trećim stranama - ističe Kozlov.

Svi prekršaji se snimaju i skladište u Yandex bazi i te informacije dostupne su centrali Gradskog saobraćajnog preduzeća.

Ukoliko vozač ponovi prekršaj, može biti i sankcionisan privremenim ograničavanjem rada.

- Kamera je opremljena i dodatnim modulom za video snimanje situacije na putu, se te prilikom registrovanja određene vrste događaja, mogu istovremeno snimiti dva video zapisa – jedan koji će zabeležiti stanje unutar vozila i drugi koji će ispratiti dešavanja izvan njega - navodi Maksim Kozlov.

Ovakav projekat predstavlja dugoročno ulaganje u bezbednost u saobraćaju, inspirišući pojedince na ličnu odgovornost, ali i omogućavajući preciznu i detaljnu analizu prostora za unapređenje sigurnosti, zahvaljujući savremenim tehnologijama.

Kako je već navedeno, u našoj zemlji je ovaj projekat u pilot fazi testiranja, a šira primena mogla bi značajno da doprinese smanjenju crne statistike i broja poginulih i povređenih u udesima u Srbiji.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

HAOS: Srpski sportista prebio dvojicu Hrvata - svoje saigrače!