UMESTO KOLIMA, KROZ TUNEL - ČAMCEM: Izgradnju saobraćajnice između Berana i Kolašina usporile podzemne vode (FOTO)

M. SEKULOVIĆ

14. 04. 2021. u 08:40

UMESTO automobila, kroz tunel Klisura ispod Jezerina, na novom putu Berane - Kolašin, plove čamci!

УМЕСТО КОЛИМА, КРОЗ ТУНЕЛ - ЧАМЦЕМ: Изградњу саобраћајнице између Берана и Колашина успориле подземне воде (ФОТО)

Foto: B. Raonić/Fejsbuk

Fotografije koje svedoče o tome, tačnije o još jednoj poplavi u tunelu čija gradnja nikako da se završi, objavio je na svom fejsbuk-profilu Boris Raonić iz Građanske alijanse.

- Radovi je trebalo da budu završeni pre pola godine, a da se potom, sa završetkom puta gradi žičara koja povezuje ski-centre "Kolašin 1450" i "Kolašin 1600". Ali, niko se nije setio da ispita teren, posao je prihvatila firma iz BiH. Kada su počeli da rade, videli su da ima podzemnih voda dotoka 200 litara u sekundi - napisao je Raonić, koji navodi da je pad tunela promenjen da bi išao prema planiranoj mHE, čitav projekat će stajati više od 50 miliona.

Raonić ističe da je izvođač radova blizak jednoj partiji u BiH, koja ima sestrinsku firmu u Crnoj Gori. Reč je o kompaniji "Euro-asfalt" iz Sarajeva, čiji je vlasnik Hamid Ramić, jedan od finansijera SDA. U Crnoj Gori se "šuška" da je Ramić donator i Bošnjačke stranke, čiji je kadar Osman Nurković, doskorašnji ministar saobraćaja i pomorstva, u vreme čijeg mandata je "Euro asfalt" u Crnoj Gori dobio poslove vredne čak 60 miliona evra!

Predsednik opštine Kolašin Milosav Bulatović nedavno je objasnio da je "Euro-asfalt" imao dosta problema sa vodom koja se pojavila prilikom probijanja tunela, što je usporilo radove.

IZVOĐAČ RADOVA TRAŽI DODATAK

KAKO je nedavno objavljeno, stručnjaci "Euro-asfalta" koji od maja 2017. godine rade na ovom projektu izračunali su da im treba platiti dodatnih 15,85 miliona evra troškova da bi konačno završili ovaj put! Rekonstrukcija puta Lubnice - Jezerine, sa probijanjem tunela kroz Bjelasicu, ugovorena je za cenu od 41 milion evra, sa uračunatim porezom na dodatu vrednost. Posao je trebalo da bude okončan u maju 2020. godine.

- Ipak, izvođači radova su korišćenjem najmodernijih tehnologija uspeli da saniraju ove probleme. Od ukupno 2.800 metara dužine tunela Klisura dosada je probijeno 2.600. Očekuje se da kompletno probijanje tunela bude završeno u aprilu ove godine - kazao je tada Bulatović, koji je tvrdio da se završetak kompletnih radova, prema najavama investitora i izvođača radova, prema osnovom ugovoru, ukupne vrednosti 34,7 miliona evra može očekivati u decembru ove godine.

 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

MVP by Mozzart Sport: Veliki izbor najboljih sportista Srbije!