AMBASADI UKRAJINE SMETA LOGO TVCG2: Broj dva ih podsetio na slovo "Z" koje se doživljava kao ratni simbol

Милица Шкорић
Milica Škorić

11. 04. 2024. u 08:51

AMBASADA Ukrajine u Podgorici navodno je uputila primedbe rukovodstvu Radio-televizije Crne Gore (RTCG) zbog novog loga drugog programa televizije.

АМБАСАДИ УКРАЈИНЕ СМЕТА ЛОГО ТВЦГ2: Број два их подсетио на слово З које се доживљава као ратни симбол

Foto: B.Dabić

To je potvrđeno "Vijestima" u Ambasadi Ukrajine, dok generalni direktor RTCG Boris Raonić nije odgovarao na pitanja u vezi sa tom situacijom.

Prema nezvaničnim saznanjima, Ambasada je imala primedbu na novi logo jer ih je novo vizuelno rešenje broja 2 podsetilo na slovo "z", koje se u Ukrajini i Rusiji doživljava kao ratni simbol, zbog čega je telefonom kontaktirala sa menadžmentom RTCG. Ambasador Ukrajine u Podgorici Oleg Gerasimenko "Vijestima" je kazao da jesu kontaktirali sa RTCG, ali nije želeo dalje da komentariše.

RTCG je krajem avgusta prošle godine raspisao konkurs za izbor jedinstvenog idejnog i vizuelnog rešenja loga nacionalnog javnog emitera i organizacionih jedinica. Traženo je idejno i vizuelno rešenje loga Radio i Televizije Crne Gore (TVCG), Drugog programa TVCG, Trećeg (Parlamentarnog programa TVCG) i MNE (Satelitskog kanala TVCG), a predmet konkursa bio je i logo Prvog programa RCG i Radija 98. Konkursom je traženo i idejno i vizuelno rešenje loga za Multimedijalni centar (MMC) I OTT (Over the-top) platformu RTCG naziva MNE play.

Sastanak sa prethodnicima uoči jubileja

Raonić se juče, kako je objavio portal RTCG, sastao sa bivšim generalnim direktorima Javnog servisa Božidarom Sundicem, Andrijanom Kadijom, Radetom Vojvodićem i Zoranom Jocovićem uoči jubileja 80 godina javnog servisa.

- Na sastanku je razgovarano o programu obeležavanja jubileja i idejama za dalji razvoj javnog servisa. Bivši generalni direktori su sa aktuelnim obišli zgradu RTCG. Zbog obaveza van države, neki od ranijih čelnika nisu prisustvovali okupljanju, ali je u planu da posete Javni servis u narednom periodu - navodi se na portalu RTCG.


Na konkurs, koji je trajao do 6. oktobra, prijavila su se 43 autora iz Crne Gore, Srbije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Mađarske sa 45 radova.

Kako je ranije objavila RTCG, žiri je ocenjivao rešenja u dva kruga. U prvom krugu, održanom 17. oktobra, žiri je formirao nerangiranu listu najuspešnijih rešenja koja su kvalifikovana za drugi krug, dok je drugi u kojem su učesnici pred žirijem branili svoja rešenja.

O najboljim rešenjima odlučivala je međunarodna, stručna komisija, a prvorangirani na konkursu bili su koautori Orin Ivan Vrkaš i Marko Vilipić ispred "Ivorin ateliera" (Zagreb, Hrvatska).

Nagradni fond iznosio je 22.500 evra bruto i raspoređen je na tri nadoknade za tri prvorangirana mesta, a za prvo je predviđeno 16.000 evra.

Savet RTCG na sednici u martu dao je saglasnost za promenu logoa, a generalni direktor početkom ovog meseca predstavio je novi vizuelni identitet i najavio je da su novi logo, grafika i elementi samo najava uzbudljivih promena koje javni servis čekaju na putu ka 80. rođendanu.

"Vijesti" su Raonića pitale da li je tačno da je sa njima kontaktirala Ambasada Ukrajine u Podgorici u vezi sa novim logom RTCG2, na šta im je ukazala i šta će RTCG preduzeti tim povodom, ali on nije odgovorio.

Slovo "Z", ispisano na ruskim tenkovima i vojnim kamionima na ukrajinskoj granici u februaru pre dve godine, dovelo je do spekulacija o značenju tog simbola. Osim slova "Z", na vojnim vozilima mogla su se videti i druga slova -0, X, A IV, obično uokvirena kvadratima, trouglovima i drugim oslikanim oblicima.

Britanski "Gardijan" je u avgustu 2022. godine objavio da su slova, prema najpopularnijoj teoriji zapadnih stručnjaka, napisana prema područjima gde su ruske trupe obično stacionirane, pri čemu "z" potencijalno označava "zapad".

Pojedini zapadni mediji u prvim mesecima rata u Ukrajini objavili su da se slove "z" u Rusiji doživljava kao "simbol invazije predsednika Rusije Vladimira Putina na Ukrajinu i da se tada masovno mogao videti na automobilima, kombijima, bilbordima, ali i na garderobi u Rusiji.

Rusko Ministarstvo odbrane nije komentarisalo nijednu od teorija o simbolici slova, već je na svom Instagram kanalu objavilo da "Z" znači "za pobedu", a V znači "moć istine".

 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

AKCIJA ZA KLIMU I ZELENA AGENDA: Ključni pravci za zaštitu životne sredine