CRNOGORSKI TAKSISTI PRETE ŠTRAJKOM: Prevoznici posluju nerentabilno, očekuju podršku države

З. З.

04. 08. 2022. u 08:41

AUTOBUSKI prevoznici tokom sezone prevoze 20 odsto putnika više, ali zbog visokih cena goriva, rezervnih delova ne posluju rentabilno, iako su karte povećali prosečno 30 odsto. To tvrde u NVO "Klaster".

ЦРНОГОРСКИ ТАКСИСТИ ПРЕТЕ ШТРАЈКОМ: Превозници послују нерентабилно, очекују подршку државе

Borislav Pavlović, Foto I.D.S.

Taksisti najavljuju blokadu saobraćaja polovinom meseca.

- Protekla dva meseca turističke sezone bila su loša. Tek desetak dana situacija je bolja pa se prevozi i više putnika. Cene karata ne možemo više uvećavati iako rastu ostali troškovi - gorivo, ako se izuzmu dva pojeftinjenja u minulih 15 dana, ali i cene rezervnih delova. Sve naše firme su iscrpljene. Zadužujemo se kod banaka da bismo održali likvidnost. Prethodna vlada je obećala pomoć u šest rata. Isplatili su samo dve - kazao je Davor Dokić, predstavnik nevladine organizacije koja okuplja prevoznike i dodao da im je pomoć obećao i aktuelni ministar finansija Aleksandar Damjanović.

I dok autobuski prevoznici očekuju podršku države, taksisti nisu toliko strpljivi. Oni će 10. avgusta blokirati jadransku magistralu u Baru. Na to su, kaže Borislav Pavlović, predsednik sindikata taksista Crne Gore pri Uniji slobodnih sindikata, primorani, jer 20 godina ne može da se reši, kako kaže, haos u taksi prevozu.

- Sve je to posledica nerada nadležnih na državnom, ali i lokalnom nivou koji ništa ne preduzimaju da se zakonski uredi oblast drumskog prevoza i zavede red. Nas decenijama guši nelojalna konkurencija. Tržišnu utakmicu gube oni koji legalno posluju, koji imaju uredno registrovanu delatnost. Sa druge strane profitiraju oni koji rade u sivoj zoni i nelegalno prevoze putnike - rekao je Pavlović.

Podsetio je i na podatke tadašnjeg Ministarstva saobraćaja iz 2019, koji su pokazali da čak 60 odsto čini nelegalni prevoz putnika, a u 2020. taj udeo bio je, tvrdi, više od 70 procenata u drumskom prevozu, od čega najveći deo otpada na taksi.

SELEKTIVAN NADZOR PROBLEM

- POSEBNO poglavlje u favorizovanju sive ekonomije u delatnosti prevoza putnika u drumskom saobraćaju zauzimaju službenici koji su nadležni za nadzor u ovoj delatnosi iz uprava za inspekcijske poslove i prihoda i carina, kao i lokalne komunalne inspekcije.

Njihovi službenici selektivnim primenjivanjem zakonskih propisa doveli na ivicu egzistencije sve one koji legalno obavljaju delatnost prevoza putnika u drumskom saobraćaju, a posebno auto-taksi preduzetnike - zaključio je Pavlović.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Stigla vam je jedna 110 godina stara poruka sa fronta