ИСПРАВКА: Авион из Словачке није пао јер су у њему били докази о злочинима ОВК
Министарство одбране Словачке је 29.7.2020. објавило да је скинута ознака тајности са документације везане за пад авиона АН-24 из 2006. Године у коме је погинуло 42 припадника/ца КФОР-а при поврату из мировне мисије са Косова.
Како је наведено, то је урађено како би породице погинулих, али и циела јавност, имали увид у све детаље несреће. Нигде се не наводи да је ознака тајности са документације скинута “да би се утврдили разлози пада авиона”.
”Документација о паду АН-24 ће бити доступна породицама и рођацима погинулих војника, као и јавности, од 31. јула 2020. Тако 42 породице коначно могу сазнати све околности несреће у којој су изгубили своје најмилије. То смо дуговали не само њима, већ и нашим војницима, који су жртвовали своје животе за службу домовини" рекао је министар обране Словачке Републике Јарослав Наď. "Јавност је дуги низ година чекала одговоре на питања која су се појавила као резултат тајности списа. Поред тога, појавила су се разна нагађања о целом догађају. Стога никада нисам разумео напоре бившег руководства Министарства обране да овај спис стално чува у тајности", додао је. Међутим, због њихове осетљивости, лични и медицински подаци неће бити укључени у декласифицирани досије.
Документација о паду авиона и истрази везаној за ту несрећу доступна је на сајту Министарства одбране Словачке на овом линку. Документација је подијељена у осам пдф докумената из којих је јасно да је закључак стручне комисије генералштаба словачких оружаних снага након истраге гласи да је главни узрок несреће вероватно грешка посаде авиона.
Стручним испитивањем, комисија је дошла до закључка да је главни узрок који је довео до катастрофе авиона Ан-24, евиденцијски број 5605, вероватно била грешка посаде авиона (пилота и навигатора), када спуштајући се пред слетање нису искористили справе коју су имали на располагању на палуби авиона, те су извели искључиво визуални начин слетања, при чему нису довољно оценили висину погледом на околни терен и нису одржали безбедну висину авиона изнад терена.
На списку пронађених остатака на месту несреће се не спомињу “кофери” ни “алуминијумски кофери”.
Мађарски спасиоци су стигли до авиона одмах после несреће. У словачком извештају се каже да приступ хеликоптером није био могућ због шумовитог терена на месту пада авиона, а да су мађарске службе осигуравале место док остаци авиона нису превезени три дана после, 22. јануара. Дакле, није тачно да мађарским спасиоцима “није било дозвољено” да приђу, како је Петронијевић навео.
Ипак, тачно је да удружење грађана које окупља сроднике жртава несреће годинама тражи да се објаве војни извештаји о несрећи, који су били под ознаком тајно. Они верују да је узрок несреће модернизација авиона коју је урадила војска без сагласности произвођача Антонов. Нигде се не помињу никакви наводни докази о злочинима ОВК, нити о масовним гробницама на Косову, како то Петронијевић наводи.
Након што је нови министар скинуо ознаку тајно и одобрио објављивање извештаја, удружење није променило свој став и захтева “независну истрагу” која би укључила и произвођача авиона и која би доказала да узрок пада није људска грешка, о чему сведочи извештај објављен 3.8.2020.на страници Деннникин.
Налаз словачког војног ваздухопловног истраживачког института у Кошицама наводи да оштећења одговарају оштећењима насталим сударом авиона са вегетацијом на терену те да су настала приликом несреће.
Судећи по олупини авиона, може се констатовати да оштећења одговарају оштећењима узрокованим сударом авиона с вегетацијом, падом на земљу и пожаром. Погонске јединице су биле функционалне а оштећења су настала приликом ваздухопловне несреће. Управљачки инструменти авиона су били функционални а аутопилот је у датом моменту био искључен. Положај остатака авиона не сигнализира нарушеност конструкције авиона, управљачких инструмената или погонских јединица прије судара авиона с вегетацијом.
Из наведеног је јасно да је званична истрага у Словачкој утврдила да је узрок несреће 2006. године, при повратку мировних трупа са Косова, утврђен раније и да је у питању “вероватно грешка посаде авиона”. Ознака тајности са документације везане за ову несрећу није скинута “да би се утврдили разлози пада авиона”, него да би јавност имала увид у комплетну документацију.
Препоручујемо
МИНИСТАРКА ПРАВДЕ НЕЛА КУБУРОВИЋ: Нећемо одустати од гоњења злочинаца
10. 08. 2020. у 21:39
УХАПШЕН ЈОШ ЈЕДАН "ГЕНЕРАЛ" ОВК: Свим борцима лажне државе упућен специјални апел
08. 08. 2020. у 11:51
ТУРСКА ДРХТИ ПРЕД ПРЕТЊОМ ИЗРАЕЛА: Избија трећи светски рат? (ВИДЕО)
МИНИСТАР одбране Турске, Јашар Гулер, изјавио је да Израел може да нападне Турску, чиме је подржао раније изјаве председника Ердогана, који је Израел описао као директну претњу за земљу.
14. 11. 2024. у 17:17
"ГЛАВНА ТЕМА ЈЕ ДА ЛИ ЋЕ МОСКВА БИТИ ГАЂАНА" Велико упозорење Вучића: Свет се креће по ивици амбиса!
ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић обратио се јавности после говора на Самиту КОП29 у Азербејџану.
12. 11. 2024. у 12:33
ЧИТУЉА КОСТИЋУ ОД ДЕЦЕ: "Живиш кроз нас - настављамо с поносом"
МИОДРАГ Костић, оснивач и председник МК Групе, преминуо је у среду ујутру.
14. 11. 2024. у 12:46
Коментари (19)