АУТОРСКИ ТЕКСТ МИЛОРАДА ДОДИКА: Спремамо тужбе против свих разбијача "Дејтона":
ГРАНИЦА постоји, како она граница овјерена у Анексу 2. Дејтонског споразума, тако и граница докле нешто може ићи или докле се нешто може трпити, а када се мора рећи - ДОСТА.
Граница постоји - не само као граница разграничења Републике Српске и Федерације БиХ, него граница постоји и у стрпљењу, толеранцији, у прихватању. Граница по Анексу 2. Дејтонског споразума није само граница између двије државе - Републике Српске и Федерације БиХ од којих је у Дејтону настала "Босна и Херцеговина". То је такозвана држава, али без одређења шта је по државној структури. Најближа дефиниција те и такве БиХ, да је то ентитет са међународно признатим границама и као таква чланица Уједињених нација. Неодређену "БиХ" чине Република Српска на 49 одсто територије предратне СР БиХ и муслиманско-хрватска федерација под званичним називом "Федерација БиХ" на 51 одсто територије. По дејтонском Уставу БиХ, Република Српска и Федерација БиХ као двије државе унутар дејтонског оквира, имају своје законодавне, извршне и судске органе, своје војске и полиције, своје царине и своје граничне службе, своје порезе и своје финансије из којих финансирају оно минимално и неопходно на нивоу "БиХ" што је прописано Анексом 4. Дејтонског споразума као Уставом БиХ. "Држава БиХ" по Дејтонском споразуму нема ништа, осим онога што јој дозволе и дају два државотворна ентитета. Дејтонска "БиХ" има само три органа - Предсједништво, Уставни суд, Централну банку, све то са врло ограниченим и тачно побројаним надлежностима. Све остале ненаведене државне надлежности, функције и органи - припадају двема државама - Републици Српској и Федерацији БиХ. Граница између два државотворна ентитета постоји и јасно је прописана Анексом 2. Дејтонског споразума, у коме пише: "Граница између Федерације Босне и Херцеговине и Републике Српске ('међуентитетска линија разграничења') ће бити онаква каква је уцртана у географској карти која се налази у Прилогу."
Српска је држава
ПО међународном праву народ је носилац суверености и из тога извире и суверенитет држава. Декларацијом од 9. јануара 1992. године, заснованом на плебисциту српског народа од 9/10. новембра 1991. године, српски народ у БиХ је основао своју политичку и административну јединицу у тадашњој Социјалистичкој Републици БиХ као једној од административно- политичких јединица тадашње СФРЈ. Кориштено је право на самоопредјељење по тада важећем Уставу СФР Југославије у чијим основним начелима пише: "Народи Југославије полазећи од права сваког народа на самоопредјељење, укључујући и право на отцјепљење, на основу своје слободно изражене воље итд." Дакле, ради се о праву народа, (а не и република у саставу СФРЈ), да користи своје право на самопредјељење. И бројни акти међународног права регулисали су питање права народа на самоопредјељење. Тако у Повељи Уједињених нација као најважнијем документу међународног права, пише: "Развијање пријатељских односа међу народима који су засновани на поштовању начела равноправности и права народа на самоопредјељење". У два међународна пакта који су постали и саставни дио Анекса 4. Дејтонског споразума - Устава БиХ, а то су Међународни пакт о грађанским и политичким правима и Пакт о привредним, социјалним и културним правима из 1966. године, пише: "Сви народи имају право на самоопредјељење. На основу овог права, они слободно одређују свој политички статус и слободно обезбјеђују свој економски, социјални и културни развој. Да би постигли своје циљеве, сви народи могу слободно да располажу својим богатствима и својим природним изворима, без штете по обавезе које проистичу из међународне привредне сарадње, засноване на принципу узајамног интереса и међународног права. Један народ не може ни у ком случају да буде лишен својих властитих средстава за живот. Државе чланице овог пакта, укључујући ту и оне државе које су одговорне за управљање несамосталним територијама и територијама под старатељством, дужне су да помажу остварење права народа на самоопредјељење и да поштују ово право сходно одредбама Повеље Уједињених нација."
Како ово звучи у односу на неуставне одлуке Уставног суда БиХ донесене прегласавањем и договором три стране судије са ОХР-ом, којима се српском народу у Републици Српској као међународно признатом државотворном ентитету српског народа, одузима пољопривредно земљиште, шуме, воде, рудна богатства, одузима право да располаже својим богатствима и својим природним изворима? Звуче противзаконито и неважеће, јер су супротне императивним нормама међународног права и Устава БиХ. Још горе кршење права намјера је неизабраног странца, представника Њемачке, а не страна како прописује Анекс 10.
Дејтонског споразума, да отме оно што Републици Српској као држави српског народа и свих других који са њим заједно живе, неприкосновено припада. Припада јој по њеном државном статусу потврђеном (а не добијеном) Дејтонским споразумом, на 49% територије БиХ која је настала тек 21. новембра у Дејтону, односно потписивањем Дејтонског споразума 14. децембра 1995. године у Паризу. Република Српска је по Дејтонском споразуму и његовом Анексу 4. као Уставу БиХ, држава српског народа и свих који заједно са њим живе. То потврђују уставне одредбе по којима се бира српски члан Предсједништва БиХ и пет српских делегата за Дом народа Парламентарне скупштине на нивоу БиХ.
Државност Српске и српског народа не могу промијенити ни фалсификоване одлуке Уставног суда БиХ донесене прегласавањем српских и хрватских судија о наводној конститутивности свих на цијелој територији БиХ. Надлежности које су након рата наметањем, преварама и подвалама отели Републици Српској и дали нивоу БиХ, нису уставне, јер није промијењен Устав БиХ. Зато су те бе-ха надлежности привременог карактера. Дејтонска БиХ на коју је Република Српска пристала потписујући све анексе међународног уговора, није нам сметња и проблем. Напротив. дејтонска БиХ омогућава мир, стабилност, развој. Проблем је противправна антидејтонска БиХ створена интервенцијама странаца, високих представника и Уставног суда БиХ која се данас показује као непотребна грешка и која генерише нестабилност. Таква антидејтонска БиХ потребна је само странцима да одржавају тензије у којима ће они бити важни, одређивати демократски изабраним органима шта требају радити, шта не смију радити, а све то без икакве одговорности. Та њихова антидејтонска БиХ иде путем распада и не служи ниједном народу ни грађанима у БиХ.
Самозванац Шмит
Повеља Уједињених нација је најважнији документ међународног права, а тамо између осталог пише: "Ништа у овој Повељи не даје овлаштење Уједињеним нацијама да се мијешају у питања која се по својој суштини налазе у унутрашњој надлежности сваке државе, нити су Уједињене нације овлаштене да од чланова захтијевају да се таква питања рјешавају на основу ове Повеље." Када ни Уједињене нације нису овлаштене да се мијешају у унутрашња питања држава чланица, онда то право никако немају треће државе. А треће државе су у БиХ окупљене у самозваном Савјету за провођење мира (ПИК), у ПИК-овом управном одбору, ОХР-у, али још више у канцеларијама неких амбасада у Сарајеву. Ти самозванци су дошли накрај пута. Одбијамо да признамо Кристијана Шмита, јер није изабран за високог представника у складу са Анексом 10. Дејтонског споразума по два основа.
ПРВО: Зато што је 10. марта 2021. године, одлучено: "Народна скупштина Републике Српске констатује да су у складу са Анексом 10. Општег оквирног споразума за мир у Босни и Херцеговини, чији потписник је и Република Српска, само стране уговорнице надлежне да "траже постављање високог представника". Република Српска не може прихватити наметање било које личности за високог представника, подсјећајући да је постављење високог представника условљено сагласношћу страна потписница Анекса 10. Дејтонског споразума. С тим у вези, Народна скупштина Републике Српске сматра да су досадашња номиновања, избор и потврђивање високог представника, недовољно транспарентни, јер није уважавана неопходност консултација и прибављања сагласности страна, како је предвиђено Анексом 10. Ово представља довољан основ за одбацивање било ког именовања високог представника без процедуре предвиђене Анексом 10. Народна скупштина Републике Српске сматра да је коначно дошло вријеме да Босна и Херцеговина са своја два ентитета и три конститутивна народа, преузме одговорност за властити развој у складу са Дејтонским споразумом и међународним правом које је интегрални дио правног система БиХ. Ако то не буде на дневном реду у скорије вријеме, треба покренути разговоре о мирном
МЕРКЕЛОВА ПРОГОВОРИЛА О ПУТИНУ: Једну ствар посебно истакла - "Имао је осећај за то"
БИВША немачка канцеларка Ангела Меркел описала је у својим мемоарима први сусрет са Доналдом Трампом, а такође је говорила о руском председнику Владимиру Путину и Украјини. Одломке из књиге објавили су немачки медији.
21. 11. 2024. у 11:45
РУСИЈА ПОСТАЛА ГЛАВНИ "ИГРАЧ" У ЕВРОПИ: Ово се десило први пут од пролећа 2022. године
РУСИЈА је у септембру први пут од пролећа 2022. постала главни снабдевач гасом Европске уније, преноси РИА Новости, позивајући се на податке Евростата.
21. 11. 2024. у 11:32
СУСРЕТ МЕРКЕЛОВЕ И ТРАМПА Питао је за Путина, а папа јој рекао: "Савијај, савијај, савијај - али осигурај да не пукне"
ДОБАР део одломака се односи на састанак који је имала са Трампом у Белој кући у марту 2017.
21. 11. 2024. у 17:17
Коментари (3)